Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

  12:10aktualizováno  17:15
Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard Maier nyní oznámil, že Škoda přesune část výroby do německého Osnabrücku. V Číně chce do roku 2020 zdvojnásobit prodeje na 600 tisíc aut ročně.

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb. | foto: Tomáš Hejtmánek, MF DNES

„Kapacita našich závodů je zcela využitá. Nyní diskutujeme o formě, zvažujeme například i restrukturalizaci některých procesů v rámci továren, část produkce navíc nyní budeme vyrábět v německém Osnabrücku, kde již dnes lakujeme naše Fabie,“ cituje Maiera automobilový magazín Auto.cz.

Nová výroba Škody Auto v Německu ale neznamená podle českých zástupců firmy přesun výroby z ČR. Server Novinky.cz již dříve uvedl, že se v Osnabrücku budou kromě karoserií Fabie lakovat od konce roku také karoserie modelu Karoq.

Královna barev Škody Vision X: Žlutozelená frčí, kůži zkoušíme nahradit

Podle Maiera potřebuje Škoda v Evropě investovat do navýšení kapacit výroby. Vedení automobilky nyní zvažuje různé alternativy. Jasno má být během tří až čtyř měsíců. „Nelze vyloučit ani investici do zcela nového závodu mimo Českou republiku, řekl letos začátkem března Bernhard Maier pro německý ekonomický deník Handelsblatt.

Nové kapacity lze podle Maiera získat i v koncernu Volkswagen. „Koncern VW disponuje dle mého názoru nejinteligentnějším propojením výrobních závodů v celém oboru a my tam několik možností vidíme,“ řekl Maier pro německý deník. 

„Pokud budeme chtít i v budoucnu v Česku růst, potřebujeme v našich závodech maximální flexibilitu. Aktuálně pracujeme na hranici kapacity,“ prohlásil šéf značky v rozhovoru pro iDNES.cz koncem loňského roku.

Loni se objevily spekulace, že Škoda Auto přesune z Česka do Německa výrobu následníka modelu Superb. Česká automobilka ani mateřský koncern Volkswagen tehdy spekulace nepotvrdily ani nevyvrátily.

Patnáct výrobních závodů

Vozy Škoda se v současnosti vyrábějí v 15 výrobních závodech, z toho tři jsou v České republice (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí). Automobilka vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. 

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Zaměstnává celosvětově přes 35 000 lidí a působí na více než 100 trzích. „Během sedmi let bychom chtěli jejich počet rozšířit na 120. Letos v květnu proto vstupujeme do Singapuru a další rok zvažujeme vstup do Jihoafrické republiky, který však ještě není definitivně potvrzený,“ uvedl Maier.

Největším aktuálním trhem je pro Škodu Čína, kde prodává přes 300 tisíc aut ročně. Auta pro tamní trh vyrábí značka v rámci joint-venture partnerství v pěti závodech. Do roku 2020 tam chce Škoda zdvojnásobit prodeje.

Škoda nyní sází na vozy kategorie SUV. Tento týden představila nový městský crossover určený pouze pro čínský trh. Model Kamiq je třetí SUV v čínské nabídce automobilky. 

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro čínský trh - model Kamiq.

Během letošního roku zde automobilka představí i novou karosářskou variantu modelu Kodiaq. Největší SUV Škody dostane splývavou záď ve stylu kupé. Tato verze označená Kodiaq GT má být prozatím určena pouze pro čínský trh. Jeho uvedení v Evropě závisí na tom, zda se Škodě podaří najít nové výrobní kapacity.

Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 5,3 procenta na 437 milionů eur (11,1 miliardy Kč). Čtvrtletní tržby Škody vzrostly o 4,9 procenta na 4,5 miliardy eur (114,5 miliardy Kč). Za první tři měsíce letoška Škoda zvýšila odbyt o 11,7 procenta na rekordních 316 700 vozů. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut. Do poloviny příštího desetiletí chce Škoda podle Maiera ročně vyrábět až dva miliony vozů.

Koncern Volkswagen tento měsíc oznámil, že Škoda se v rámci reorganizace stane součástí skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat i značky Volkswagen a Seat.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Najdete na iDNES.cz