Diskuze
Nový problém pro elektromobily: Čína kontroluje dodávky magnetů
Děkujeme za pochopení.
A12l21e68š 98V91o57d26i58č88k26a
Když nepůjde o magnety, půjde o drahé kovy, čipy atd. To je daň za to, jak Evropa a USA chtěla šetřit a nechala vše vyrábět v Asii. Teď je nedostatek čipů, i Škoda je závislá na dodávkách čipů, ruší směny a nové vozy parkuje kdesi na runwayi... Při honbě za co největším ziskem s minimem nákladů si nikdo neuvědomil (nechtěl), jak bude teď Čína – a nejen ona – mávat celým světem. A ano, jde především o peníze, za nějakou dobu, až se za obrovských nákladů povede alespoň větší část těchto strategických výrobních podniků a firem přemístit do Evropy či USA, bude opět komplet automobilový průmysl skokově zdražovat. A i díky slepému směru a tupě opakované mantře elektro, elektro nakonec budou automobily záležitostí „horních deseti tisíc“ v každé zemi, ne-li Evropě :-(.
Nyní se plánuje postavení továrny na baterie do aut u nás v ČR. Díky překotnému vývoji v tomto segmentu mám obavy, aby to nedopadlo jako s fabrikou Philips na TV... Obrovská továrna byla postavena ještě za doby „akvárií“, takže s rychlým příchodem plazmy a LCD a LED je k ničemu...
L66a65d19i32s93l62a66v 94K88u34d41l85a56c22e11k
Zda se ze moudrym politikum a jeste moudrejsim velkopodnikatelum rozvojova a levna Cina prerostla pres hlavu. Obcas mi pripadne ze pro totalni krach velkych svetovych ekonomik staci Cine jen na pul roku stopnout vyvoz.
P32e28t61r 83Z68a64s74k68o19č69i61l
"vzácných kovů, zejména lithium" - lithium není vůbec vzácné, mimo jiné jsou ho plné oceány. Je stejně dostupný jako chlor. Akorát je potřeba elektřina na jeho separaci, což také není problém se solárama a jaderkama. Akorát nejlevnější je nyní ho těžit odpařováním někde na neobydlených částech Argentiny nebo kde to bylo, je to jen o penězích.
J94a73n 18Č46e13r93m56á70k
Např. Škoda Enyaq má zadní motor s PM a přední bez PM (buzený). Tímto konstrukčním řešením se dá spotřeba neodymových magnetů snížit na polovinu a postupuje tam mnoho jiných výrobců, takže v tom nevidím žádný problém.
A79l53e55š 74P67e83r25o92u92t91k25a
co je prosím motor s PM. ? a bez PM?
J63o56s96e23f 34Š96o96l15t56e12s
Tesla používá motor s PM, ale i indukční motory, které žádné PM nepotřebují. A faktem je, že indukční motory jsou o něco méně účinné, ale není to nic zásadního.
H89o50n23z34a 10T71a31r
L80u87k38á90š 98K50ř31í34ž
K čemu je v autě poháněném elektromotorem převodovka?
A76l53e93š 98P53e70r80o75u92t16k15a
Převodovka je tam proto , že rozšiřuje dynamiku a točivý moment el. motoru. Pokud byste použil seriový motor bez permanentních magnetů, tak máte pohon s maximálním točivým momentem při rozjezdu, ale toč. moment klesá se zvyšujícími otačkami. Máte-li motor pararelní, tak má stabilní a regulovatelné otáčky, ale nemá rozjezdový toč. moment, jako seriový. Ještě existuje kombinace obou tzv. kompaundní motror. jinak motory s neodynem jsou řízeny impulzně /proporcionálně/ má to své výhody. Převodovka tam musí být vždy ale nemusí být řaditelná, ale může mít třeba 2 stupně na rozjezd a jízdu.
M97i59r82e48k 16T88u10r68e88č13e41k
Čína, úžasná Čína, poslední fungující komunistický ráj na světě.. (:-))
R74o87m57a53n 12Š15v13a40c19h
Ani ne, to jen autor článku neví co píše. Posbíral něco někde na netu a plácá to dohromady.
Co se týče motorů tak všichni začínali s asynchronními motory s kotvou na krátko.
Pak to pomalu přechází na synchronní s permanentním magnetem. Tam každý jak je daleko tak ho buď už má(Tesla, Audi, atd..) jsou tam samozřejmě problémy, např.: pohon 4x4 je problematický, spotřeba magnetů, ruční montáž rotorů atd..
Ti co jsou nejdál (nebo si to myslí) už používají synchronní s buzeným rotorem, ať už rotačním transformátorem (MAHLE) nebo kluzným kontaktem (Renault).
Což jim otvírá nové možnosti řízení.
BMW v nové generaci žádné magnety nepoužívá a nepotřebuje... Nevím kde autor článku přišel k tomu co napsal.(dříve mělo hybridně reluktanční motor, ten ještě magnety měl).
Nevěřím tomu, že za 10 let bude nějaká automobilka používat magnety v rotoru.
výroba baterií se také přesouvá pomalu do Evropy.
M81a41r31t44i13n 36N86e58v58r75l21a
Čínští soudruzi musí mít permanentní večírek jak se královsky baví nad "euroatlantickou" hloupostí. Naučili jsme je vyrábět od motyk po počítače a teď se divíme, že nás mají v hrsti. Koronavirus byl takový pokusný balónek co to s námi udělá.
M68a51r98t32i70n 34Z94l13a82t95u37š79k38a
Takže nemáme dostatečné akumulatory, dostatek elektřiny, teď problém s magnety,... A to se vyplatí.
H21o31n71z48a 32T23a66r
Když chces psa bíti Důvod proč a klacek si vždy najseš
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
Prodej chaty 100 m2, Vlastějovice
Vlastějovice - Budčice, okres Kutná Hora
4 900 000 Kč