VIDEO: V Česku testuje maskovaný prototyp auta čínské značky

aktualizováno 
Novou značku Lynk & Co představila čínská automobilka Geely teprve loni. Jako první nabídne zákazníkům crossover označený jednoduše 01. Jeho maskovaný prototyp natočil při testování v ulicích prahy čtenář iDNES.cz Lukáš Mareš.

Že maskovaný prototyp čínského auta křižuje Prahou ovšem není tak překvapivé. Geely totiž kromě nově založené značky vlastní od roku 2010 také švédskou značku Volvo. Její nová modulární architektura CMA má být základem celé řady modelů celého koncernu Geely. Blízkým technickým příbuzným Lynk & Co 01 mají být chystaná malá volva čtyřicítkové řady (prohlédněte si je zde).

Lynk & Co hlavně není typickou čínskou značkou, má ambice zamířit na velmi náročný evropský trh. A tak se jeho management, vývojové oddělení a ostatní důležité pozice jen hemží protřelými šíbry známými ze světového autoprůmyslu. Viceprezidentem je například Alain Visser, kterého si pamatujeme ze štací na nejvyšších manažerských místech u Fordu, Opelu a Volva.

Fotogalerie

Číňané se tak stejně jako všechny zavedené světové značky obracejí na renomované konstrukční kanceláře, kterým svěřují část prací při vývoji.

Čtenář iDNES.cz Lukáš Mareš natočil maskovaný prototyp vozu v pražských Strašnicích poblíž nedávno otevřeného vývojového centra firmy Valeo, která je právě významným dodavatelem pro autoprůmysl s celosvětovou působností. Dá se tedy předpokládat, že vývojáři této firmy na autě pracovali, nebo ověřovali funkčnost některé z komponent, které značce budou dodávat.

Lynk & Co představil crossover 01 ve finální podobě na autosalonu v Šanghaji před několika týdny.

Nová značka chce vlastně nabízet smartphony na kolech. Nejdůležitější prý nebude technika, ale aplikace s jejich auty spojené. Auto se má nabízet mimo jiné přes internetové obchody a bude možné ho pronajímat, bude to „AirBnB automobil“. Více o projektu čtěte zde

Autosalon Šanghaj 2017

Představitelé značky při premiéře na šanghajském autosalonu vyvolali pozdvižení prohlášením, že na své vozy nabídnou doživotní záruku, nespecifikovali ovšem zatím, jaké budou podmínky. Auta Lynk & Co také mají mít permanentní připojení k internetu zdarma v základní výbavě.

První vozy vyrazí za čínskými zákazníky koncem letoška, do Evropy se Lynk & Co chystá v roce 2019.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz