Žádný jiný kontinent nechce k bezemisní mobilitě přistoupit tak rychle jako Evropa. Čína si horizont pro přestup stanovila nezávazně na rok 2060. Nově zvolený americký prezident Donald Trump již řekl, že Spojené státy odstoupí od Pařížské dohody o klimatu, jejímž cílem je společný postup států proti oteplování klimatu, a že jeho země zvýší těžbu ropy a zemního plynu. Nestřelila se Evropa současnou podobou Green Dealu do vlastní nohy? Tlak na revidování ambiciózních „zelených“ plánů, včetně odložení zákazu prodeje a registrace automobilů se spalovacími motory, který je nyní schválen od roku 2035, ostatně sílí…
Je pravda, že krátkodobě může přechod na bezemisní mobilitu způsobit zvýšení nákladů na výrobu a provoz vozidel. To může negativně ovlivnit ekonomiku a životní úroveň. Dlouhodobě však může Green Deal přinést řadu výhod. Například snížení závislosti na dovozu fosilních paliv, zlepšení kvality ovzduší a vytvoření nových pracovních míst v oblasti nízkoemisních technologií. Rychlost přechodu na lokálně bezemisní mobilitu bude ovšem záviset na řadě faktorů, včetně dostupnosti technologií, vývoje infrastruktury a míře ochoty spotřebitelů.
Jaký dopad na ceny nejen nových, ale i ojetých elektromobilů mělo výrazné a opakované zlevnění značky Tesla, je zcela zřejmé. Tesla aktuálně nabízí svůj Model 3 s dojezdem přes 500 km za cenu pod milion korun.