- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Havarovaný automobil Škoda-Octavia, ve kterém 24. listopadu 1996 zahynul předseda představenstva a.s. Škoda Mladá Boleslav Ludvík Kalma. | foto: Veis David, ČTK
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Přinášíme první z příběhů nového seriálu z historie uplynulých tří dekád české automobilky.
První předseda představenstva společnosti Škoda Ludvík Kalma zahynul v neděli 24. listopadu 1996 při dopravní nehodě, bylo mu 55 let. Jedna z nejvýznamnějších osobností českého autoprůmyslu po roce 1989 tehdy narazila u Horusic na Táborsku do kamionu, který uvázl v křižovatce. Havárii dlouho provázely spekulace, zda šlo skutečně o nešťastnou náhodu.
Kalma řídil tehdejší žhavou škodováckou novinku, první generaci novodobé octavie. Na autě v luxusním provedení SLX s benzinovým motorem 1,8 litru měl poznávací značku se zelenými znaky, první z nich bylo písmeno F. Pro auta s touto „espézetkou“ v té době neplatily rychlostní limity na volných silnicích a dálnicích.
Připojte se ještě dnes a získejte: