Havarovaný automobil Škoda-Octavia, ve kterém 24. listopadu 1996 zahynul předseda představenstva a.s. Škoda Mladá Boleslav Ludvík Kalma. | foto: Veis David, ČTK

Třicet let s Volkswagenem. Úspěšný rozlet Škody poznamenala tragédie

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Před dvaceti pěti lety zahynul Ludvík Kalma, muž, který dostal za úkol zakomponovat značku Škoda do nadnárodního koncernu Volkswagen. Charismatický manažer to bravurně zvládl za pět let. Osudnou se mu stala jeho „dcera“ Octavia, auto, které je dodnes nejdůležitějším modelem značky.

Přinášíme první z příběhů nového seriálu z historie uplynulých tří dekád  české automobilky.

První předseda představenstva společnosti Škoda Ludvík Kalma zahynul v neděli 24. listopadu 1996 při dopravní nehodě, bylo mu 55 let. Jedna z nejvýznamnějších osobností českého autoprůmyslu po roce 1989 tehdy narazila u Horusic na Táborsku do kamionu, který uvázl v křižovatce. Havárii dlouho provázely spekulace, zda šlo skutečně o nešťastnou náhodu.

Kalma řídil tehdejší žhavou škodováckou novinku, první generaci novodobé octavie. Na autě v luxusním provedení SLX s benzinovým motorem 1,8 litru měl poznávací značku se zelenými znaky, první z nich bylo písmeno F. Pro auta s touto „espézetkou“ v té době neplatily rychlostní limity na volných silnicích a dálnicích.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se