Naleštěné sportovní speciály značek, jako jsou třeba Norton, Ariel, BSA, nebo z mladoboleslavské výroby Laurin a Klement závodníka Vondřicha, ze Strakonic čtyřdobý a čtyřválcový silniční půllitr ČZ konstruktéra Františka Pudila.
„Pokud v jednu chvíli a na jednom místě spatříte vedle sebe elegantní vůz Laurin a Klement z počátku století a vedle něj živelné Lamborghini Diablo z jeho konce, jedná se o neuvěřitelný kontrast,“ píše se na webových stránkách muzea.
V krásném muzeu v Jizerkách je expozice nadšence, co strávil 40 let na motorce![]() |
Zvláštní pozornost si zaslouží expozice dakarských motocyklů: „Srdeční téma je pro nás Rallye Dakar. To je příběh, který se začal v Československu psát jen pár kilometrů od nás,“ vysvětloval kurátor výstavy Jan Marx.
Většina motocyklů je vystavena v bočních křídlech objektu. Velké vzácnosti se najdou i mezi automobily. Takové Ferrari Testarossa na ulici jen tak nepotkáte, ale jsou tu také vzácné bugatky, od těch prvorepublikových po Elišce Junkové, až k těm modernějším. Porsche se tu představuje od prvních začátku značky až k ikonickému modelu 911. A také se můžete pokochat automobily specifikace WRC, Peugeotem 206 nebo proslavenou Lancií Delta. Nechybí ani motocykl Suzuki osazený wankelovým motorem. Nebo dakarský stroj emigranta Mirka Kubíčka, prvního českého účastníka rallye z roku 1983.
V zázemí objektu jsme našli renovační dílny, lakovnu a servis. Muzeum skutečně stojí za návštěvu, žádné klukovské srdce tu nemůže zůstat chladné. „Za celým projektem stojí podnikatel Radek Dvořák. Jsme založeni na principu zápůjček,“ pokračoval dál v exkurzi Honza Marx.
„Najdete tu průřez celým motoristickým stoletím se zaměřením na sportovní stránku. Muzeum nazýváme projektem pro radost a řekl bych, že to zcela vystihuje podstatu místa, kde teď stojíme,“ dodal ještě.