Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šéf Renaultu: skutečným problémem elektromobility bude nedostatek surovin

Luca de Meo patří k výrazným manažerům světového autoprůmyslu. Po kariéře v koncernech Fiat a Volkswagen, kde hrál roli korunního prince, dostal příležitost vést významnou automobilku z Francie. Už déle než rok stojí v čele Renaultu. Exkluzivní rozhovor poskytl českému zástupci v mezinárodní porotě AutoBest Vladimíru Rybeckému.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

P53a12v97e20l 95D38e25k75a67n

13. 10. 2021 22:26

EV dává smysl pro mne. Ráno 5 km do práce, odpoledne 5 km domu. V práci i doma u baráku bez problémů normální zásuvka.

Stačí malá baterka. Na ježdění do 50km stačí baterka do 10 kWh a za takové vozítko jsem ochoten zaplatit max do 150 000. A nechci v tom žádné displeje, asistenty a jiné nesmysly. Prostě vozítko, které odveze 1-2 zadky na krátkou vzdálenost. Pak to dává smysl, ale pro cesťáka, co jezdí 500km denně je to k ničemu.

0 0
možnosti
Foto

Minulý týden. Sušice. 180km tam, 180km zpět. Po cestě ani jedna dobíječka. Auto s dojezdem 500km a reálným 250km je mi k ničemu. Uvedenou cestu jsem měl za 6,2l/100km. Atm motor 1400ccm, 110PS. Naprostá spokojenost. Jděte již s ohýbáním fyziky tam, kam patříte. Nevážení komisionáři EU.

0 1
možnosti
JS

Hmm, jsou lidi co najedou elektromobilem 60 000 km za rok a někdo má problém s ním dojet do Sušice.... R^

0 0
možnosti
PP

P30e68t28r 80P35a39ž81o26u95t

13. 10. 2021 21:47

Většinou jezdím po dálnici, rychlost povětšinou mezi 130-160 km/h podle toho jak to jede v levém pruhu. Jelikož s tím dojezdem u elektromobilů je to jak s papírovou spotřebou u konvenčních aut, funguje jen na papíře. Když výrobce tvrdí 500 km realita na dálnici bude tak polovina. A že by se mi chtělo po 250 kilometrech někde zůstat trčet na nabíječce klidně hodinu ne díky. Ony totiž ty fantaskní rychlosti nabíjení platí jen když u stojanu stojí jen jedno auto někdo když není obsazena většina stojanů pak totiž rychlost nabíjení výrazně klesá kvůli limitaci přípojky.

0 1
možnosti
Foto

Není pravdou, že nikdo nejezdí v zátahu víc než 300 km. Jezdívali jsme žigulíkem do Bulharska k Achtopolu a zvládli jsme to za 2 dny, celková cesta je 1500 km. A nebyly dálnice.

0 1
možnosti
OM

A to jste jako. vtom žigulíku byl třeba 5 hodin bez zastávky? Nuž každého volba, já znám podobný magory, co se vždy předhání třeba u piva jak skvěle dojedou do Chorvatska. Já to dal za 7 hodin bez zastávky, já za 6.5... no já za 7.5 ale vyhnul jsem se placení známek... nikdy moc nechápu proč to ty lidi dělaj :D Pak přijedou, 2 dny se dávaj dokupy a za pár dní to samé při cestě zpět. Podobně při cestách typu Praha - Ostrava atp. Když vyjedete ráno v 8, tak třeba ve 12 si člověk dá oběd, za ty 4 hodiny pokud nejedete jen po dálnici o moc víc jak 350km nedáte. No a pokud si člověk zastaví na cigárko/kafe, záchod, tak máte bez zastavení třeba 200, 300 km.

3 0
možnosti
VO

V70í29t 74O26ž88a10n61a

13. 10. 2021 11:02

Konečně reálný pohled na syntetická paliva.

1 0
možnosti
Foto

Skutečným problémem elektromobility bude, že je to prostě hovadina...

6 3
možnosti
PV

Asi nepatřím mezi normální nebo jsem řidič kamionu a nevím o tom ... co 350 km ale na dálnici rozhodně nestojím a už vůbec ne desítky minut... snad výjimkou je šilená Francie, kde je maximální rychlost zřejmě přizpůsobena pro migranty na velbloudech 

4 0
možnosti
PM

Takže se chce docílit toho, aby auto mělo jen určité procento lidí? Takže návrat zpět? Pro vesnice je to tedy konečná.

3 0
možnosti
Foto

Mám Captura v plugin hybridu, souhlasím s rozhovorem. Kdo má běžný nájezd tak do 50-70km na jedno nabití a má možnost poholdlně doma/v garáži nabíjet, je to velmi funkční. Na opačném konci spektra jsou lidi ze sídlišť, tlačit je do e-mobilu je nesmysl a nebojím se říct, že dokonce sprosťárna.

11 0
možnosti
PO

P12a60v63e91l 59O87t63i40s36k

13. 10. 2021 9:11

Nejen ze sidlist, proste pro vsechny , ktera bydli v bytech, treba ve Stare zastavbe. Takovych lidi je v cele evrope, cca polovina. A to proste nemaji moznost nabijet doma.

2 0
možnosti
MF

Kdysi hluboko za totality jsme hodnotili auta podle toho, "kolik to jede, kolik to má na tacháči". Následovala etapa hodnocení dle kritéria výkonu motoru, ze které jsme se plynule přesunuli ke spotřebě paliva. To vše je ovšem minulost, na kterou, bohužel, budeme my, co jsme to zažili, vzpomínat se slzou v oku. Nyní totiž nastupuje doba, kdy se auta hodnotí podle toho, kam dojedou a jak rychle se nabijí, abychom mohli zase popojet o kus dál. Jasným příkladem je současná tv reklama na BMW, ve které se na jejím konci objeví ta nejdůležitější informace. To auto ujede na jedno nabití "...AŽ 601 KM"!!!

Já bych blil velebnosti...

4 3
možnosti
OM

No takže do Chorvatska dojedete na 1-2 zastávky na kafe, to většina dělá i tak. A úplně nejvíc lidí jezdí každý den á 5-50km - práce, děti do školy, nákup. Takže to vydrží třeba týden bez nabíjení.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...