Lincoln C Concept – luxus ve velikosti focusu

  11:00aktualizováno  11:00
Lincoln se v Detroitu prezentuje velmi překvapivou studií. C Concept, jak se novinka jmenuje, je totiž rekordně malým lincolnem a naznačuje, kam se bude v nejbližších letech vývoj značky ubírat. Malá novinka je prý hotovou záležitostí a C Concept naznačuje, jak bude sériový vůz zhruba za tři roky vypadat.

Lincoln C Concept | foto: Ford Motor Company

Autosalon Detroit

Když se řekne Lincoln, téměř každý si automaticky představí obrovský koráb z dob největší slávy amerických křižníků silnic. Typickým představitelem této doby je třeba Lincoln Continental z roku 1961. Právě jím se částečně inspiruje nová studie C Concept. Od starého Continentalu přebírá třeba proti sobě se otvírající dveře s karoserií bez B sloupku a také klasické třímístné lavice jak vzadu, tak i vpředu.

Tím ale veškerá podobnost končí. C Concept totiž nedostal do názvu třetí písmeno abecedy proto, že by odkazoval na Continental. Písmeno C v tomto případě totiž značí segment, do kterého se nový Lincoln řadí. Vůz by tak stanul po boku Fordu Focus či Volkswagenu Golf, nebo spíše tedy luxusnějších vozů této třídy. Lincoln chce oproti nim ale nabídnout opravdu luxus prvotřídní.

Lincoln C Concept

Prvním luxusním prvkem má být na danou třídu neobyčejně veliký vnitřní prostor. Ten mohl vzniknout díky prakticky zcela ploché podlaze a sedadlům velmi tenké konstrukce. C Concept nabídne v každé ze dvou řad místo pro tři cestující a to díky tomu, že je vůz zhruba o 7 centimetrů širší než typický vůz C segmentu. Vzdušnost interiéru je dána bohatým prosklením, nechybí samozřejmě ani skleněná střecha. Další zvláštností v interiéru je volant bez středového sloupku. Řidič má tak zcela nerušený výhled skrz věnec na přístrojovou desku. Tato neobvyklá konstrukce je důkazem použití technologie drive-by-wire.

Interiér bude šestici pasažérů rozmazlovat veškerým myslitelným luxusem, a protože je C Concept určen především pro mladou generaci, nemůže chybět ani připojení k internetu. To automobil realizuje pomocí mobilního telefonu svého uživatele. Ve střešním panelu je integrována otočná web kamera, která umožňuje komunikaci přes internet. Automobil s posádkou komunikuje prostřednictvím nastavitelného avatara. Což je jakýsi virtuální robot, který s pasažéry mluví a plní jejich přání.

Lincoln C Concept

Pod kapotou neobvykle tvarovaného konceptu (tvary nám mimochodem připomínají některé kreace Renaultu) s koly v každém rohu karoserie se ukrývá zážehový čtyřválec EcoBoost s objemem 1.6 litru. Motor disponuje přímým vstřikem paliva, proměnným časováním ventilů a systémem start-stop, který šetří palivo při zastavení na křižovatce.

Motor poskytuje výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 244 Nm. To vše při spotřebě 5,5 litru paliva na 100 kilometrů v mimoměstském režimu. Motor je spřažen s novou šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou PowerShift se suchou skříní.

Lincoln C Concept se sice v dané podobě nedostane do sériové výroby, ale je téměř jisté, že malého automobilu značky Lincoln se dočkáme. Podle všeho by se tak mělo stát během tří až čtyř let a vůz by měl stát na platformě nového Fordu Focus, která bude připravena asi v roce 2011.

Z konceptu C převezme finální vůz některé prvky, jako třeba šestimístný interiér a tenkou konstrukci sedadel. Naopak proti sobě se otevírající dveře se do série určitě nedostanou.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz