Lexus LF-A: Formule 1 pro každý den

  13:56aktualizováno  13:56
První čistokrevný supersport v historii luxusní japonské značky Lexus se jmenuje LF-A. Soupeře bude prohánět víc než třísetdvacetikilometrovou rychlostí.

Lexus LF-A Concept | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Koncept LF-A se prozatím objevuje na světových autopřehlídkách jen jako koncept, ale konkurence musí být na pozoru. Tohle auto skoro najisto vyrazí do sériové výroby. Na podzim v Tokyu bude k vidění definitivní verze.

Pokud někomu vrtalo hlavou, proč automobilka zaměřená na hýčkání pánů ředitelů ve svých limuzínách investuje miliony a miliardy do Formule 1, odpoví mu nová japonská střela do posledního písmenka.

LF-Ačko by mohlo být alternativou klasickým sportovním klenotům z Itálie, Anglie a Německa. Nový lexus je 440 centimetrů dlouhý, rozvor je 258 cm; do výšky má 122 a do šířky 186 cm.

Pod štíhlou dlouhou kapotou bude řádit pětilitrový desetiválec, který má na zadní nápravu posílat pět set koní výkonu. Maximální rychlost přesahuje třístadvacítku.

Pneumatiky mají vpředu rozměr 265/35 R20, vzadu jsou 305/30 stejného průměru.

Podle serveru Motorbox je autorem designu Leonardo Fioravanti. Designér, který déle než dvacet let pracoval pro Pininfarinu, po angažmá u Ferrari, Fiatu a Toyoty má teď vlastní designérské studio.

Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept



Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept



Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept




Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Najdete na iDNES.cz