Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e64t26r 75N23e39t72í29k 3975287714337

Až se zase bude někde na radnici rozhodovat o umístění zpomalovacích hrbů na silnice, tak si doufám na tuto studií vzpomenou. Každé brždění a následná akcelerace přispívá ke zhoršení ovzduší... I těmi "ekologickými" elekroauty.

+38/0
doporučit
17.4.2019 8:20

T14o72m60á63š 67K31u61c10h18a10ř 3367311448341

Nejvýrazněji se na snížení emisí v ČR projeví omladění vozového parku, jenže díky přehnanému zpřísnění emisních limitů a jím vyvolanénu zdražení aut se právě tento proces zpomalí. :-P

+38/0
doporučit
17.4.2019 5:38

F41r71a66n30t43i80š10e49k 54O28s77t96r47ý 4605731967393

Dobře už bylo.

Každý den mě v tom nějaký dobrý člověk utvrzuje.

+30/0
doporučit
17.4.2019 9:46

M21i38c98h92a79l 63A17n47d70r53l50í20k 8721561263492

Až se vejdu na p+r na kraji města, tak dovnitř do města nebudu jezdit autem.

Zákazy jsou jedna věc, nabídnutí jiné alternativy mnohdy chybí.

+32/−1
doporučit
17.4.2019 7:42

J91i93n48d87r35i60c50h 88K33u72c20h19a49r 1537644617579

Příjde mi absurdní, že se pořád řeší jak ušetřit pár mikrogramů CO2, NOx atd. aby se pak takové "ekologické" auto vydalo na cestu přes celou evropu, tam a zpět, tam a zpět, tam a zpět.

A na druhou stranu se zakazují stará auta, s kterými nikdo soudný nepojede dál než kolem komína, takže jejich celková produkce škodlivin je zcela zanedbatelná.

Kdy se zruší přesunování EU cirkusu mezi Strasbourgem a Bruselem. Kdy se přestane vozit české mléko k zabalení do polska a pak přes německo zpět k nám? Kdy se přestanou vozit každé ráno letecky ryby z norska na jih a z jihu do norska? Co letecká přeprava květin v zimě, opravdu je to třeba?

+29/−1
doporučit
17.4.2019 8:09

J36a39n 90M33a94l42ý 3772862662365

Tak jsme se dozvěděli pár věcí co jsme věděli. Benzín nemůže nahradit diesel. Motory jsou už dost čisté, ale doprava je enormní. Doporučujeme omezit dopravu, zvýšit daně na paliva apod...problémem všeho je globální ekonomika. Můžeme si vzít kopí a jít se bít za pár metrů půdy či krávu, ale společnost je již jinde... Řekl bych, že dobrým startem pro lepší ovzduší ve městech by bylo vybudování obchvatů, záchytných P+R a bezemisní MHD. S tím však má problém celá Evropa....místo toho volí restrikce, zpomalování dopravy apod...

+22/0
doporučit
17.4.2019 9:46

K42a38r94e13l 17P14l50š31e20k 9808128908327

Je velice dobře jak ostře bojujeme v Evropě proti všem emisím - a hlavně těm ze silniční dopravy. Má to ale několik drobných chybiček:

- silniční doprava produkuje jen marginální podíl z celosvětových emisí

- nikdo si ale moc nevšímá už vlaků (kromě emisí z dieselov. lokomotiv a ještě mnohem nebezpečnější mikročástice z otěru kolejnic), letadel a hlavně "děsivého" mořského lodního provozu, jezdící na směs odpadů z ropy, kolomaze a asfaltu....

- navíc Čína vypustí do ovzduší za 3 týdny tolik emisí CO2 jako celoroční silniční provoz v EU za celý rok, a o mnoho lépe na tom nejsou USA (s vyjímkou Kalifornie), Indie a tyto země se stejně k ničemu nezavázaly...

Takže je dobře, že bojujeme, ale celosvětově to stejně ani nikdo moc nepozná...

+20/−1
doporučit
17.4.2019 10:30

F12i47l51i89p 40Z44á36v61o14d96n55ý 3207973897208

Furt dokola se ukazuje, že eko zákazy jsou nesmyslné a když se to potvrdí, najdeme si nového nepřítele a začne to nanovo. Mimochodem, elektromobily mají cca o 30% větší |"spotřebu" pneumatik. Díky větší hmotnosti a kroutícímu momentu se rychleji opotřebovávají. A kam se ta "ztracená" část pneu poděje? To jen tak, až se zase bude řešit nějaký prdík u spalováku a budou vyzdvihovány elektroauta jako všelék na dopravní problémy.

+19/−1
doporučit
17.4.2019 8:57

J11a70n 52D55a57ň72k83o 4610897431242

Tady už to je řečený téměř přímočaře: Cílem je omezit individuální dopravu. Tedy svobodu. (Zapomeňte na ekologii... o té to opravdu není)

+21/−2
doporučit
17.4.2019 10:59

P48a24v40e46l 54J36e10ř10á92b93e36k 7951352914157

Zdraží se pohonné hmoty, sníží se počet jízd a nebo jinde rodiny a firmy začnou šetřit.

Takže výsledkem bude kopanec do ekonomiky vyspělých států, někde se projeví nižší nákupní síla občanů a firem.

Takže budeme vážit - zdraví a nebo ekonomický růst.

+14/0
doporučit
17.4.2019 0:31

V76í90t 15K61o92u51b40a 6106790414478

Ke snížení emisí povede zdražení - mobilita jen pro vyvolené, ostatní budou přespávat v maringotkách u fabrik v polích za městem a jednou za 14 dnů pojedou na 2 dny domů na kole. Děkuji nechci.

+12/−1
doporučit
17.4.2019 15:21

R76a54d74e66k 37H49o10l22í54k 1718574410796

z těchto studijí vyplývá, že staré diesely bez dpf byly pro člověka méně škodlivé než současné (auta vždy se správně seřízeným motorem)....;-D

+14/−2
doporučit
17.4.2019 7:08

M61i45r82o11s69l58a60v 30S75u57c69h83y 5660339100790

Němci - vysoce kulturní a technicky vyspělý národ - a jak snadno podléhají demagogům, kteří jen omezují jejich svobody. Vždy vytyčí "svatý" problém, který pak likvidují nevybíravými prostředky. V zájmu "vyššího dobra" sledují scestné cíle a nevidí (či nechtějí vidět), jak je jejich vůdci vedou do záhuby.

Za posledních 25 let se celkový počet aut v Německu zvýšil sotva o 20%. Díky stárnoucí populaci a nízké porodnosti je (bez imigrace) jisté, že počet aut bude klesat (či díky imigraci zhruba stagnovat). Výzkumy jiných německých vědců prokázaly, že téměř 80% škodlivin v ovzduší způsobených dopravou je vlastně jen rozvířený prach. Je tedy téměř jedno, jaké palivo auto používá. Ovzduší lze zlepšit plynulostí dopravy, snadnějším nalezením parkovacího místa bez zbytečného kroužení, než se někde uvolní parkovací místo, ale hlavně mytím ulic. Můžou jezdit s kropícími vozy, nebo to můžou nechat na svatém Petrovi.

A teď naštvu všechny ekocvoky. Množství srážek je podstatným způsobem ovlivněno m.j. množstvím kondenzačních jader v ovzduší. Světe div se, takové saze jsou na to přímo ideální. Honba za čistým ovzduším zlikvidovala jednu z příčin pravidelných drobných deštíčků. A teď je naštvu ještě víc. Odsíření elektráren nejen zatočilo s kyselými dešti, ale také zamezilo tvorbě sirných aerosolů, které mají tu vlastnost, že velice efektivně pohlcují sluneční záření, a tím Zemi ochlazují.

Dnešní zplodiny jsou jen naoko čisté. Filtry ani měřící přístroje nedokážou zachytit velice jemné částice. Jsou tak jemné, že se kolem nich netvoří kondenzační jádra, v ovzduší zůstávají nesrovnatelně déle, než větší částice, a jsou tak jemné, že dokáží proniknout buněčnou stěnou. Možná nás to ekošílenství zabíjí efektivněji.

+9/−1
doporučit
17.4.2019 19:52

D55u71š10a45n 73P94e61š33e48k 3295689684850

Tak samozřejmě.

To šílenství nízkoemisních zón je jasný nesmysl, který nic nepřinese.

On totiž i projíždějící elektromobil víří silniční prach do ovzduší úplně stejně, jako klasické auto. A také další prach z pneumatik a brzd elektromobil produkuje jako každé jiné auto.

+10/−2
doporučit
17.4.2019 13:05

P91e92t31r 28N56o30v23e89k 6942272782706

8-o prý nejvíc by pomohlo zdražení paliv 8-o vždytˇpřesně tohle udělal Macron ve Francii , a právě kvůli tomu zoufalí obyčejní pracující lidé navlékli žluté vesty , protože po zdražení paliv jsou prostě v pr.... ?

+7/0
doporučit
17.4.2019 22:23

F87r25a33n97t19i67š65e42k 87K54u91b12á68s78e25k 7709868482469

Všechny náhle vyhlášené zákazy vjezdu by s sebou měly nést kompenzaci majitelům dotčených vozidel, kteří ta auta koupili v dobré víře, že tam zůstanou.

Známí v Německu musí narychlo nevýhodně prodávat dieselová auta a kupovat opět nová a drahá benzínová.

+8/−1
doporučit
17.4.2019 6:53

P20e41t61r 17D71r77a89p45a14l 4524591413

bydlím ve městě, které je polétavým prachem dost silně postiženo. Na vině je průmysl, tranzitní doprava, poloha města v lavoru s okolnímu poli. Ale, radnice jde tomu naproti ještě každou zimu. v rámci ekologie se nesolí, ale sype. takže nasněží, posype se to. pak to za 2 dny roztaje, takže vypadáte, jako byste chodil po poli. Následně to vyschne a stane se z toho prach. po dalším sněžení se to všechno opakuje až do doby, kdy to na jaře zametou (tedy to málo, co zbylo a nestačilo se rozptýlit po celém městě)

+6/0
doporučit
17.4.2019 10:33

J81i14ř28í 94S33c72h17m25i31d59t 5100293584155

Vědci přicházejí každou chvíli s něčím jiným, jednou je hrůza tohle a za 5 let se zjistí, že ani ne a že hrůza je zase tamto a politici pod tlakem pak vydávají směrnice a zákazy, které se po chvíli zase ukážou jako nesmyslné nebo přinejmenším neúčinné, ale lidem to mezi tím zkomplikuje a zdraží dopravu. Výrobci neví co už do aut namontovat, aby se zavděčili a tak to někteří obcházejí. Až hysterická paranoia zaměřená na auta a na druhou stranu bohapusté přehlížení jiných a daleko větších zdrojů znečištění a to ještě vše řešeno jen na půdě EU a zbytek světa na to s odpuštěním kašle. Takže nám nakonec celá ekologie jde stejně do kytek:-(.

+6/0
doporučit
17.4.2019 10:04

J75i36n54d60r43i73c33h 39K39u34c77h83a70r 1897464897749

Je to jen priprava na zakaz vjezdu benzinovych aut, ktere ma rozdil od dieselu nemaji DPF a prasi o sto sest

+5/0
doporučit
17.4.2019 6:36

P95a82v11e42l 70V86a74v96ř75í63n 6744381932202

Auta lokálně produkují jen jednotky procent suspendovaných částic ("jemné částice"). Už jen z toho jasně plyne, že jakékoliv opatření v dopravě nemůže mít zásadní efekt na imisní situaci suspendovaných částic. Viz. Urban PM2.5 Atlas. Air quality in European cities; 2017 (ISBN 978-92-79-73876-0)

Změna pohonu také nic nepřinese, protože většina suspendovaných částic produkovaných dopravou pochází tzv. "z pohybu". Jsou to otěry pneumatik a vozovky + zvíření prachu, který tam už ležel (rekuperace).

+5/−1
doporučit
17.4.2019 9:43

J12i17ř52í 28S84c69h77m97i97d97t 5170793874645

Mezi 10 nejjedovatějších zemí světa byly zařazeny: Saúdská Arábie, Kuvajt, Katar, Bahrajn, Spojené arabské emiráty, Omán, Turkmenistán, Libye, Kazachstán a Trinidad a Tobago. Co s tím? to se pak můžeme tady rozkrájet a stejně to nevyřešíme:-(. Taky mě zarazilo, že jednou z nejhorších zemí v EU je docela bohaté Lucembursko8-o.

+4/0
doporučit
17.4.2019 10:13

P98e94t33r 54M40a22r20e54č61e31k 1733921829738

JJ vše zakázat a nebo zdanit! Ve jménu ekoidiocie a mobility pouze pro samozvanou elitu. Ať si Němci zakáží třeba i dýchání. To by jim bylo podobné.

+4/−1
doporučit
17.4.2019 19:32

M68i76c57h75a64l 94P83a72u67l82í93č70e89k 2363145135435

Pořád se řeší jen osobní auta, ale ovzduší také pěkně zamořují kamiony a nákladní auta. Přitom jsem ale nikde nezaregistroval nějaké tendence omezovat zplodiny také v tomto segmentu. Jsou v tomto nějaké pokroky? Nucení přechodu z nafty na benzín, přísné limity na produkci COx a NOx, povinnost montovat do kamionů motory o max. objemu 1,2 litru apod.?

+4/−1
doporučit
17.4.2019 16:36

J72i78ř93í 18T20e63p79r 4157490785885

A co takhle přestat převážet denně ZBOŽÍ (někdy i stejné) z jednoho konce republiky na druhý?

Při nějaké konferenci v Mnichově jeden z účastníků vzal ze stolu minerálku z Itálie a zeptal se, proč musela být přivezena z takové dálky?

+3/0
doporučit
18.4.2019 6:07

R95a96d66e62k 94S84t24e34i38g39e32r 7224102132206

Nic naplat, v zájmu zachování klimatu ve městech Němcům nezbývá než jejich obyvatelstvo vystěhovat ;-D

+3/0
doporučit
17.4.2019 19:39

Najdete na iDNES.cz