

Na pražském Výstavišti mohli opět všichni, komu voní benzin, nasát atmosféru starých dobrých časů. V rámci akce Legendy 2025 se sešla zajímavá směsice aut. Na své si letos přišli zejména příznivci značek Ferrari, Lamborghini a Alfa Romeo. Ale i nových mercedesů a klasických škodovek. Nestihli jste tam zajít? Nevadí, podívejte se na naši velkou fotogalerii.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari 275 GTS ze 60. let pohání dvanáctiválec s výkonem 260 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Americká klasika nikdy neomrzí.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari Daytona SP3 postavili v Maranellu v letech 2021 až 2024 jen 599 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari Daytona SP3 je model z řady Icona.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari Monza SP1 je jednomístným roadsterem. Společně s dvoumístnou verzí SP2 jich bylo vyrobeno jen 499 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Replika Ferrari 330 P4 od britské firmy Noble.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari Testarossa svým profilem připomínajícím křídlo, způsobila v roce 1984 hotovou senzaci.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lancia Stratos HF se vyráběla v 70. letech pro soutěžní účely. Celkem vzniklo přibližně 492 exemplářů. Design je dílem Marcella Gandiniho, který navrhl také legendární automobil Lamborghini Miura.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Stratos byl velmi úspěšným soutěžním vozem, v letech 1974, 1975 a 1976 vyhrál mistrovství světa v rallye.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Motor 3,9 l V12 měl podle provedení výkon 225 až 250 koní. Espada zrychlila z 0 na 100 km/h za 6,5 s.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Espada je čtyřmístným gétéčkem z let 1968 až 1978. Celkem jich vzniklo přes 1200 kusů
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
S maximální rychlostí 250 km/h to byl opravdový rodinný expres.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
První generaci Dodge Viperu si v časech svého působení v NHL koupil i Jaromír Jágr.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Chevrolet Fleetline z roku 1951 posloužil pro kompletní přestavbu. Původní je jen karoserie, zbytek je postaven z performance dílů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nejnovějším výtvorem sběratelské a kutilské dílny Dad‘s Garage je restomod Chevrolet Fleetline.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Toyota Century je jediným dvanáctiválcovým sedanem z Japonska. Využívali ho vrcholní japonští představitelé.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Druhá generace sedanu Century se vyráběla v letech 1997 až 2017.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Toyota Century má speciálně uzpůsobené sedadlo spolujezdce...
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
..., aby si mohl VIP cestující vzadu pohodlně natáhnout nohy.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ford Ranchero 500 z roku 1972 ze sbírky Dad´s Garage.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Důsledkem ropné krize je, že motor V8 5,7 litru pod kapotou Fordu Ranchero 500 má výkon jen 200 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Vrcholem druhé generace Dodge Viper byla kupé verze GTS z roku 1996.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Základem motoru V10 pro Dofge Viper byl osmiválec Chrysler LA V8. S jeho návrhem a konstrukcí pomohla italská značka Lamborghini, která byla tehdy součástí koncernu Chrysler.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Benz 450 SEL s osmiválcem 6,9 litru z let 1975 až 1981 byl top verzí luxusního sedanu ze Stuttgartu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën BX 4 TC byla homologační verze rallyeového speciálu pro skupinu B. Vzniklo jich jen 200 kusů. Dnes je to velmi ceněný automobil.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Pod dlouhou přední kapotou je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda 110 R Coupé je československou legendou.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda Favorit s jízdním kolem Favorit na střeše.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda 1000 MB v roce 1964 znamenal pro mladoboleslavskou značku velký kvalitativní skok.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda 1000 MB v původním stavu s mladoboleslavskou značkou, která evokuje rok počátku výroby.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda 100 s podomácku postaveným obytným přívěsem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Roadster Honda Beat navrhl český designér Pavel Hušek pro studio Pininfarina.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Návrh malého otevřeného vůz s motorem za sedadly byl původně projektem pro jinou japonskou automobilku.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Pod kapotou je osmiválec 5,9 litru s výkonem 250 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Restomod Plymouth Coupe z roku 1939 od Dad‘s Garage byl postaven a upraven ještě v USA.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Monoposty F1 inspirovaný Mercedes-AMG PureSpeed vznikne v 250 kusech.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Auto vzniklo v rámci divize AMG a na jeho výrobě se podílí i italská firma Pininfarina.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-AMG PureSpeed má podobně jako monoposty F1 ochranný oblouk Halo. Řidič a spolujezdec si pro jízdu musí nasadit helmy.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-AMG PureSpeed má karbon-keramické brzdy.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Určitě jeden a pravděpodobně dva exempláře jsou určené pro český trh.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Benz G500 vznikl ve spolupráci s módní značkou Moncler.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jeden kus z této speciální série je určený pro zákazníka z České republiky.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nová generace Mercedesu CLA se dostane na český trh v létě. Elektrická verze se honosí maskou plnou malých hvězdiček.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Maybach SL 680 je superluxusním kabrioletem s motorem 4.0 V8.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Maybach SL 680
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Maybach SL 680
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-Benz 190 SL letos slaví 70 let.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Talbot Matra Murena z roku 1983 s motorem 1,6 litru s výkonem 92 koní a kabinou pro řidiče a dva cestující.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën BX znamenal v roce 1982 pro tuto značku skutečný pokrok. Během 12 let bylo vyrobeno celkem 2,1 milionu kusů tohoto vozu s karoserií od italského studia Bertone.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën HY z roku 1975
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Rolls-Royce Silver Cloud
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na Rolls-Royce Silver Shadow je vždy hezký pohled.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Daimler Double Six má pod kapotou motor V12.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jaguar E-Type byl posledním projektem zakladatele značky Williama Lyonse.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën SM s motorem od Maserati je dnes ceněným veteránem. Model Ami 6 šokoval svým negativně skloněném zadním oknem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Přestavba pick-upu Ford F100 z roku 1955 v pojetí Dad´s Garage. Auto má vzduchové odpružení, zakázkový interiér a metodou airbrush stříkanou originální malbu na dveřích.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jedná se o restomod s motorem V8 5,7 litru s přeplňováním kompresorem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Instalace „nálezového stavu“ Fiatu 128.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Sedan Toyota Crown z roku 1962 připomíná americká auta.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Crown se stal prvním vozem Toyota exportovaným do Evropy, dovážel se do Dánska.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Porsche 911 Turbo (964) ukázalo svůj motor a výfukovou soustavu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mercedes-AMG S 63 E Performance ve speciálním provedení vznikl na počest 30 let značky Mercedes-Benz na českém trhu. Celkem bude vyrobeno 10 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Výroční model vznikl v individualizačním oddělení Manufaktur.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na kovové plaketě na středovém tunelu je motiv českého lva.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na prahových lištách je červeně podsvícený nápis Czech Republic.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari SF90 Stradale disponuje plug-in hybridním pohonem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari LaFerrari jedním z ceněných výročních modelů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari 296 GTB ze speciální české edice s typickým zbarvením.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari GTC4 Lusso je upravená verze modelu FF z roku 1996.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari Testarossa (1984)
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari SF90 Stradale a F 512 M
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari F 512 M je modernizovanou testarossou.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Společně s dvoumístnou verzí SP2 jich bylo vyrobeno jen 499 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ferrari F8 Spider
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Essenza SCV12 je speciálním modelem určeným pro jízdu po okruzích.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Vyrobeno bylo jen 40 kusů, každý v ceně v přepočtu přibližně 50 milionů korun.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Diablo z roku 1990 bylo nástupcem modelu Countach a vyrábělo se až do roku 2001. Pod designem je podepsán Marcello Gandini.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Diablo z roku 1990
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Aventador SVJ s atmosférickým motorem 6,5 l V12 s výkonem 770 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Aventador SVJ s atmosférickým motorem 6,5 l V12 s výkonem 770 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Huracán STO
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Huracán STO
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Huracán
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Alfa Romeo 2000 GT Veloce, které kdysi vlastnil Karel Gott.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Alfa Romeo Giulia GTAm z roku 2023 s 2,9 litrovým šestiválcem s výkonem 540 koní vzniklo v omezené sérii 500 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Alfa Romeo Giulietta Spider z roku 1957 je známým vozem z řady starších italských filmů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Alfa Romeo Montreal původně vznikl jako koncept pro výstavu Expo 67 v Montrealu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Alfa Romeo Montreal se vyráběl v letech 1970 až 1977.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Dvoudveřové kupé 2+2 má pod kapotou motor 2,6 litru V8 s výkonem 200 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda 130 RS, jedno z nejikoničtějších aut z Mladé Boleslavi, letos slaví 50. let.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Historii Škody reprezentoval i Popular 995 „Liduška“ z roku 1939.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Návštěvníci mohli obdivovat i repliku vozu Laurin & Klement Voiturette A z roku 1906.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Laurin & Klement Voiturette A z roku 1906
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Historický model L&K 110 z roku 1926 v expozici značky Škoda.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
K vidění byl i letošní monopost F1 McLaren.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Aero 50 z roku 1938 pohání dvoulitr s výkonem 50 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Aero 50 z roku 1938 je jedním z 1 205 vyrobených kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Britský roadster MG A z roku 1960 byl velmi populární v USA.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Tatra 11 z roku 1921 byla vozem lékaře, když ještě neexistovaly sanitní vozy.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Hellenor je český restomod na bázi Fordu Mustang.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Replika filmového Mustangu Eleanor z filmu „60 sekund“ má pod kapotou sedmilitrový osmiválec s výkonem 1 700 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Land Rover Discovery pro někdejší populární Camel Trophy.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Honda S800 Coupe
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Honda Z600 je čtyřmístný model z let 1970 až 1974, který vznikl v počtu 7 200 kusů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Kei car Honda Today první generace ukazuje možnosti, jak nabídnout velký prostor na minimálním půdorysu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Škoda Octavia
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nissan 300 ZX z 80. let pochází doby, kde byly japonské značky na vrcholu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ford Anglia se dovážel i k nám.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën 2CV v „nálezovém“ stavu
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ford Capri u nás proslavil hlavně britský seriál Profesionálové.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Fiat 508 Ballila z roku 1932 měla pod kapotou řadový litrový čtyřválec s výkonem 22 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Fiat Campagnola
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Fiatů 500 není nikdy dost...
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jeden z amerických buicků z 50. let
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Dodge Challenger ze 70. let se řadí ceněné americké klasice.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Honda N-Box patří k nejprodávanějším japonským autům.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz