Legendární Honda CRX je zpátky jako hybridní koncept

aktualizováno 
Jedna z největších ikon osmdesátých let automobilových. Lehká, hranatá krabička, která vypadá dodnes fantasticky. Milovníci ostré a zábavné jízdy na Hondu CRX nemohou dodnes zapomenout a na ulici budí pozdvižení ještě dnes...

Honda CR-Z | foto: Honda

Doba pokročila, CRX v ceníku Hondy už nějaký ten rok nenajdeme. Po tokijském autosalonu se to ale možná změní. CRX by se mohlo jmenovat CR-Z a mohlo by vypadat třeba právě jako nejnovější studie japonské automobilky s velkým H ve znaku.

Sportovní auto dneška ale musí nejen rychle jezdit, musí být také ohleduplné ke vzduchu, který dýcháme. CR-Z je proto hybridní. Znamená to, že klasickému do výšin vytočenému benziňáku bude pomáhat elektromotor.

Označení CR-Z znamená "Compact Renaissance Zero" - představit si, co tím chtěla Honda říci, vyžaduje bujnou fantazii. Ostatně ani v případě jména bájného předka CRX nepochodíme lépe, má totiž znamenat "Civic Renaissance Model X".

Dynamické linie přidávají CR-Z na mohutnosti. Lehkost a křehkost na pohled i na dotek, která byla zřetelná u CRX je pryč, teď frčí síla svalů.

Za pozornost stojí velmi netradiční design zrcátek, ve kterých se usadily kamery. Až se bude koncept CRX budoucnosti předvádět v Tokiu na autosalonu, bude mít devatenáctipalcová kola a přední světla složena z LED diod.

Honda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-Z



Honda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-Z




Honda CR-Z


Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Honda, Tokio

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz