Loni v Ženevě ukázal Volkswagen novou generaci Golfu Cabriolet. O rok později došlo i na špičkovou verzi GTI. V tradičním kabrioletu s plátěnou střechou a typickým kostkovaným čalouněním sedadel tak bude možné zažít i trochu sportovních zážitků. Auto dostalo motor z klasického modelu GTI s dvoulitrovým přeplňovaným motorem TSI a výkonem 155 kW (210 koní). Běžný model kabrioletu si musí vystačit v nejvýkonnější variantě s přeplňovanou 1,4 TSI a výkonem 118 kW.
Otevřené GTI bude v prodeji s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek s dvojspojkovou převodovkou DSG, která má taktéž šest převodových stupňů. Bez ohledu na převodovku zrychlí novinka na stovku za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 237 kilometrů za hodinu, s DSG pak o dva kilometry méně. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce s hodnotou 7,7 litru na sto kilometrů.
Cenu výrobce zatím nestanovil, odhady mluví o částce 34 000 eur na německém trhu, což je v přepočtu asi 850 000 korun. Akční ceny golfu včetně verze Cabriolet v České republice jsou ale o trochu výhodnější, takže by se cena novinky mohla vejít pod částku 800 000 korun. Podle informací iDNES.cz v českém ceníku otevřené GTIčko nebude. Na přání ho ale české zastoupení značky doveze.
Základní parametry auta se neliší od standardní verze otevřeného golfu. Kabina je čtyřmístná, stahovací střecha plátěná a místo kdysi u otevřeného golfu tak populárního masivního oblouku na úrovni B sloupků je u nejnovější generace profil čistý. Bezpečnost místo pevného oblouku zajišťují oblouky vystřelovací.
Kabina je pro čtyři pasažéry vcelku prostorná, ani tady se u GTI nic nezměnilo. Se zavazadelníkem je to už trochu horší. Vejde se do něj 250 litrů nákladu, ale vstupní otvor je poměrně malý. Plátěná střecha se stahuje a natahuje pomocí elektro-hydraulického mechanismu. Směrem dolů to jde za 9,5 sekundy, zatažení si vyžádá 11 sekund. Obě operace lze provádět až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu.
Jako správné GTI má i kabriolet této verze několik charakteristických doplňků. Nejsou ale příliš markantní, auto působí hodně civilně a nepříliš nápadně. Loni představený koncept s výraznými aerodynamickými prvky vyvoláva mnohem agresivnější dojem.
Zpředu je to především voštinová maska se dvěma červenými pruhy, pozměněný je přední nárazník se spoilerem a nemůže chybět logo GTI. Bonusem je tradiční červený lak a sedmnáctipalcová litá kola Denver. Větší osmnáctky Detroit budou za příplatek na přání. Na zádi je to nepříliš masivní difuzor a koncovky výfuků.
Další GTI speciality najdeme v interiéru auta. Vše ale odpovídá klasickému modelu GTI, vyjma logicky upravené zadní lavice a více sklopeného čelního skla. Volant je obšitý kůží, stejně jako specifická řadicí páka. V obou případech s červenou kontrastní nití. Pedály jsou pak z kartáčovaného kovu a palubní desku zdobí velmi decentní chromované prvky. Charakteristický károvaný vzor sedaček si u sportovního golfu drží Volkswagen už řadu let. Komu by se tento design sedaček nelíbil, může si připlatit za kožené potahy. Ozdobný pruh na palubní desce je leskle černý a černou barvu má i vnitřní čalounění střechy a obklad sloupků.