Společnosti nyní hledají v Evropě místo pro výrobu modelu, který se na kontinentu začal prodávat v září. Výroba by měla být zahájena v roce 2026.
Podle zdroje se společnosti nyní snaží dojednat zvýšení nákupu součástek od dodavatelů ve Španělsku, aby měly nárok na nejvyšší úroveň vládních dotací. Konečné rozhodnutí sice zatím nepadlo, ale automobilky plánují zahájit sériovou výrobu v prvním čtvrtletí příštího roku.
Hledá se Ferda Mravenec. Plat půl miliardy, tryskáč a plná garáž služebáků![]() |
Leapmotor uvedl, že model B10 je prvním z elektromobilů řady B, které chce uvést na zahraniční trhy. Podle Stellantisu bude tento model způsobem, jak spotřebitelům mimo Čínu přinést kvalitní a cenově dostupné elektromobily.
S mini elektrem pro Evropu je potíž. Volkswagenu vývoj trvá, Škodě nevychází![]() |
Společnosti Leapmotor a Stellantis původně plánovaly vyrábět B10 v Polsku. Plán ale zrušily poté, co čínská vláda po zavedení evropských cel na dovoz elektromobilů soukromě automobilkám oznámila, aby v evropských zemích zastavily velké investice. Dvojice poté zvažovala využití továrny Stellantisu v německém Eisenachu, která vyrábí modely Opel, a závodu v Trnavě na Slovensku, kde se vyrábějí modely Peugeot a Citroën.
Analýza: Evropské automobilky musejí v plnění emisí zrychlit, Čína je napřed![]() |
Díky relativně nízkým nákladům na pracovní sílu a štědrým vládním dotacím na čistou energii již Španělsko přilákalo výrobce baterií, jako CATL a Envision AESC, kteří tam zřídili své závody.
ANALÝZA: Čínská auta v Evropě paběrkují. Dá se čekat útok levnými benziňáky![]() |
Stellantis je nadnárodní automobilový koncern, který vznikl v roce 2021 sloučením Fiat Chrysler Automobiles a automobilové skupiny PSA. Patří mu mimo jiné značky Peugeot, Citroën, DS, Opel, Vauxhall, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati a Abarth.
Čína si stěžuje na cla pro elektromobily a Evropu ztrapňuje skládačkami![]() |
Čínský elektrický maluch jede dobýt Evropu. V zádech má konkurenta enyaqu![]() |