Jeho ovládání je tak trochu tělocvik, zato se s ním řidič odváží i do amazonské džungle bez mrknutí oka.
Landrover pro drsňáky nosí jméno defender teprve od roku 1990, postupem času se ale přeci jen stává trochu méně radikálním a je o něco přívětivější ke své posádce.
Na autosalon do Frankfurtu přivezl nejtradičnější výrobce aut do nepohody omezenou sérii nazvanou "Land Rover Defender Limited".
Neohrožený zálesák tak dostal prvky výbavy, které bychom hledali spíše u sbratřeného navoněného salonního teréňáku jménem Range Rover.
Kožená vyhřívaná sedadla, hliník na klikách i v interiéru, klimatizace, luxusní CD přehrávač... skalní vyznavači bahna na střeše se i přesto bát nemusí: čtyři poháněná kola a jednoduchá, ale o to účinnější technika autu zůstala.
Land Rover Defender | |
Motor 2.5 TD5 |
vznětový přeplňovaný common rail s mezichladičem stlač. vzduchu |
počet válců/ventilů |
R5/10 |
objem motoru (ccm) |
2495 |
max. výkon (k/kW) |
122 / 90 |
max. kroutící moment (Nm) |
300 |
kombinovaná spotřeba (l) |
10 |
max. rychlost (km/h) |
130 |
Každý kus z limitované série dostane své pořadové číslo, které bude mimo jiné vyznačené na speciálním chromovém štítku na přístrojové desce.
Range Rover Sport - král džungle
Stánek Land Roveru na frankfurtském výstavišti se nesl samozřejmě také ve znamení nejposlednějšího přírůstku do stáje luxusních aut do terénu. Range Rover Sport na sebe poutal zájem přeplňovaným osmiválcem 4,4 litru, s kterým 390 koňový (287 kW) teréňák uhání s větrem o závod - přesněji až 225 kilometrů v hodině.
Oranžový Range Rover Sport v plné polní se chystá vyrazit na expediční závod G4 Challenge, který se na jaro příštího roku chystá na jih Asie a do Jižní Ameriky.