Land Rover Defender Limited: zálesák ve smokingu

  14:45aktualizováno  14:45
První defender se objevil na trhu v roce 1948. Přísně účelové auto si až do dnešních dnů ponechalo svůj charakter. Rezignovat na čistě pracovní zaměření, prohřešit se proti svému přesvědčení a postavit se po bok naleštěných SUVček, která se terénu bojí? Nikdy!
Land Rover Defender Limited

Land Rover Defender Limited | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jeho ovládání je tak trochu tělocvik, zato se s ním řidič odváží i do amazonské džungle bez mrknutí oka.

Landrover pro drsňáky nosí jméno defender teprve od roku 1990, postupem času se ale přeci jen stává trochu méně radikálním a je o něco přívětivější ke své posádce.

Na autosalon do Frankfurtu přivezl nejtradičnější výrobce aut do nepohody omezenou sérii nazvanou "Land Rover Defender Limited".

Neohrožený zálesák tak dostal prvky výbavy, které bychom hledali spíše u sbratřeného navoněného salonního teréňáku jménem Range Rover.

Kožená vyhřívaná sedadla, hliník na klikách i v interiéru, klimatizace, luxusní CD přehrávač... skalní vyznavači bahna na střeše se i přesto bát nemusí: čtyři poháněná kola a jednoduchá, ale o to účinnější technika autu zůstala.

Land Rover Defender

Motor 2.5 TD5

vznětový přeplňovaný common rail s mezichladičem stlač. vzduchu

počet válců/ventilů

R5/10

objem motoru (ccm) 

2495

max. výkon (k/kW)

122 / 90

max. kroutící moment  (Nm)

300

kombinovaná spotřeba  (l)

10

max. rychlost (km/h)

130

Každý kus z limitované série dostane své pořadové číslo, které bude mimo jiné vyznačené na speciálním chromovém štítku na přístrojové desce.

Range Rover Sport - král džungle
Stánek Land Roveru na frankfurtském výstavišti se nesl samozřejmě také ve znamení nejposlednějšího přírůstku do stáje luxusních aut do terénu. Range Rover Sport na sebe poutal zájem přeplňovaným osmiválcem 4,4 litru, s kterým 390 koňový (287 kW) teréňák uhání s větrem o závod - přesněji až 225 kilometrů v hodině.

Oranžový Range Rover Sport v plné polní se chystá vyrazit na expediční závod G4 Challenge, který se na jaro příštího roku chystá na jih Asie a do Jižní Ameriky.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Najdete na iDNES.cz