Nový Defender má být na rozdíl od rumpálovitého předchůdce opravdu vozem 21. století, ovšem se zachováním terénních vlastností, spolehlivosti a robustnosti předchůdce, jehož výroba skončila na začátku roku 2016. To znamená třeba i vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, dotykovou televizi infotainmentu, výkonný audiosystém, LED-Matrix světla nebo až dvaadvacetipalcové ráfky (základní budou osmnáctipalcové).
Auto opouští klasickou rámovou konstrukci, vývojáři monokok hliníkové karoserie odvodili z platformy D7U Range Roverů. Tuhé nápravy nahradí nezávislé zavěšení, podvozek bude buď „ocelový“ s vinutými pružinami, nebo pneumatický se vzduchovými měchy. Defender má proto větší podběhy s delšími zdvihy kol a nejvyšší světlou výšku ze všech sériových land a range roverů.
Nový Defender bude k mání v několika délkách, ty ponesou klasické označení 90, 110 a 130, to už ovšem neoznačuje délku rozvoru v palcích jako kdysi. Nejkratší verze má délku 4,3 metru a rozvor 2,6 metru, „stodesítka“ je čtyři a třičtvrtěmetrová s třímetrovým rozvorem a provedení 130 má prodloužený zadní převis na konečnou délku 5,1 metru. Na šířku má nový Defender dva metry, výška podle provedení překonává o pár centimetrů 1,9 metru.
Nejkratší verze odveze pět, ale údajně i šest lidí ve dvou řadách sedadel podle provedení, nejdelší verze má být osmimístná.
Pod kapotu bude na výběr ze šesti motorů, tři benziňáky a tři nafťáky. Slabší budou dvoulitrové čtyřválce, nejvýkonnější třílitrové šestiválce, k mání bude i plug-in hybridní benzino-elektrická varianta. Pro Defender automobilka vyvinula nový osmistupňový automat s velmi krátkou jedničkou, která nahradí redukční plazivý převod.
Premiéra je naplánovaná na autosalon do Frankfurtu na 10. září, jako první se představí verze s prostřední délkou.