Lamborghini chystá nejrychlejší SUV, řádí s ním v dunách i na sněhu

  16:01aktualizováno  16:01
Premiéra Lamborghini Urus je na spadnutí, zbývá už jen pár dní, než se ukáže v plné parádě. Automobilka své první SUV prozatím ukazuje v maskování.

Premiéru naplánovalo Lamborghini na 4. prosince. Mluví o něm jako o super SUV a podle všeho není daleko od pravdy.

„Je pět metrů dlouhé a metr sedmdesát vysoké, tedy větší, než na co jsme u Lamborghini zvyklí,“ komentuje Alessio Viola, redaktor renomovaného italského magazínu Quattroruote, který se v prototypu Urusu svezl po slavném okruhu v Imole. Kromě brutální síly zmiňuje také pozornost, jakou majestátní auto bude budit. Urus má mít stále charakter, jaký chtěl dávat svým autům zakladatel značky Ferruccio Lamborghini: živočišnost a sílu, která z auta čiší, i když parkuje s vypnutým motorem u chodníku. Uvnitř se sedí výš, přeci jen je to SUV, pozice za volantem je ale podle Violy blízká těm v pravověrných supersportech se Sant´Agaty Bolognese.

Přístrojový štít je digitální jako u ostatních lamborghini, červené pole otáčkoměru začíná těsně před hranicí sedmi tisíc otáček. Na tunelu mezi prostředními sedadly je volič jízdních režimů, který má šest stupňů. Pod kapotou hřmí osmiválec původem od Audi přeplňovaný dvěma turby. Je to tedy první přeplňované lamborghini v historii. S 650 koňmi výkonu hospodaří automatická osmistupňová převodovka od ZF, která posílá sílu na kola obou náprav, to je u Lamborghini dlouhé roky už vlastně tradice. S tím vším souvisí i další primát, Urus si dělá ambice být nejrychlejším SUV světa. Za technický základ posloužila konstruktérům italské značky platforma MLB koncernu Volkswagen, na které stojí také Audi Q7, Bentley Bentayga nebo třeba nové Porsche Cayenne.

Podle Violy jsou limity vozu tak daleko, že je velmi těžké se jim jen přiblížit a to i na okruhu. Jednotlivé jízdní módy jsou prý tak odlišné, že opravdu dávají urusu několik tváří. V zatáčkách okruhu v Imole byl prý prototyp suverénní a „neslušně“ rychlý. Srovnávat ho s ostatními SUV prý nemá moc smysl. „Je efektivní a agresivní,“ komentuje Viola. V zatáčkách si počíná s obrovskou lehkostí a v rychlostech nesrovnatelných s ničím dalším této kategorie. „Je to opravdové lamborghini,“ uzavírá jeden z mála, který v novém lamborghini - byť jen kousek - jel.

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Najdete na iDNES.cz