

Nástupce modelu Huracán, pojmenovaný po legendárním býku, který vystupoval ve slavné býčí aréně v Madridu, přichází na český trh. Lamborghini Temerario má prostornější kabinu a místo motoru V10 plug-in hybridní pohon s bi-turbo osmiválcem. Co znamená číslo 15374826 na zádi? A co má podobného s motocykly?
Autor: Lamborghini Praha
Lamborghini Temerario je 4,71 metru dlouhé, necelé 2 metry široké a 1,20 metru vysoké. Díky tomu je o něco větší než jeho předchůdce Huracán.
Autor: Lamborghini Praha
Palubní deska obsahuje celkem tři displeje: 12,3" před řidičem, 8,4" středový dotykový displej a 9,1" před spolujezdcem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Logo se již po léta prakticky nijak nemění.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Lamborghini Temerario se v Česku slavnostně představilo v showroomu Lamborghini Praha v barvě Xanto s karbonovým paketem.
Autor: Lamborghini Praha
V přídi vozu je zavazadlový prostor o objemu 112 litrů, což je ekvivalent dvou kabinových zavazadel. Ta menší lze uložit i za sedadla.
Autor: Lamborghini Praha
Zadní aerodynamické zatížení se zvýšilo ve srovnání s Huracánem EVO o 103 %,
Autor: Lamborghini Praha
Nové Lamborghini Temerario má obzvlášť nízkou přední část. Šéfdesignér Mitja Borkert se prý inspiroval žraločím nosem. Denní světla ve tvaru šestiúhelníku odkazují na jeden z tradičních geometrických tvarů této značky. V horizontálních štěrbinách jsou umístěny hlavní světlomety LED Matrix.
Autor: Lamborghini Praha
Tvar šestiúhelníku má i orámování koncovek výfuku. Jeho akustickým naladěním jsou jasně odlišeny různé jízdní režimy. Paket Carbon zahrnuje zadní difuzor, kryty vnějších zpětných zrcátek a kryty bočních otvorů pro přívod vzduchu z uhlíkového kompozitu. Hmotnost auta se tím sníží o 1,82 kg, jedná se tedy spíše o designovou záležitost.
Autor: Lamborghini Praha
Novinka těží z hliníkového prostorového rámu, který vozu zajišťuje nejen potřebnou tuhost, ale i určitou úsporu hmotnosti.
Autor: Lamborghini Praha
Podle Lamborghini zajišťuje hliníkový rám i prostornější kabinu. Konkrétně ve srovnání s modelem Huracán je k dispozici o 3,4 cm více prostoru pro hlavu a o 4,6 cm více pro nohy.
Autor: Lamborghini Praha
Klíček je poměrně minimalistický.
Autor: Lamborghini Praha
Tvarované boční prahy plní aerodynamickou funkci a současně zvyšují přítlak. Temerario je pojmenované po legendárním býku, který vystupoval ve slavné býčí aréně v Madridu.
Autor: Lamborghini Praha
15374826 není číslo na servisní hotlinu Lamborghini, ale pořadí zapalování válců bi-turbo osmiválce.
Autor: Lamborghini Praha
Pod koncovými světly jsou vidět i chladiče a zezadu se naskýtá i pohled na široké zadní pneumatiky.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nechybí tradiční krytka startovacího tlačítka na středovém tunelu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nová kola s průměrem ráfku 20 palců vpředu a 21 palců vzadu jsou k dispozici ve třech různých designech a ze tří různých materiálů: litá kola (tři barvy), kovaná kola (čtyři barvy) a kola z uhlíkového kompozitu. K dispozici jsou i karbon-keramické brzdy.
Autor: Lamborghini Praha
Temerario zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a jeho maximální rychlost je plných 343 km/h.
Autor: Lamborghini Praha
Dva ze tří elektromotorů jsou umístěny na přední nápravě a s výkonem 60 až dočasně 220 kW (82 až 300 k) poskytují nejen trochu rychlosti navíc, ale také vozu propůjčují pohon všech čtyř kol. Třetí je vzadu mezi motorem V8 a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Autor: Lamborghini Praha
Dveře se otevírají klasicky do stran.
Autor: Lamborghini Praha
Panel sdružených přístrojů má nejen kompletně nově navržený grafický design, ale také prezentuje nové individualizační funkce, díky nimž mají uživatelé na výběr tři druhy zobrazení.
Autor: Lamborghini Praha
Aerodynamickou funkci plní také střecha. Mírně dozadu posunutý profil usměrňuje proudící vzduch přímo na integrovaný zadní spoiler.
Autor: Lamborghini Praha
Koncová světla mají nový šestiúhelníkový design, který umožňuje proudícímu vzduchu zlepšit chlazení motoru.
Autor: Lamborghini Praha
Také nově vyvinutý volant může být za příplatek s prvky z uhlíkového kompozitu.
Autor: Lamborghini Praha
Grafika přístrojového štítu se mění společně s jízdním režimem.
Autor: Lamborghini Praha
Uprostřed je 8,4“ vertikální obrazovka infotainmentu, vybavená také funkcí swipe pro přesun obsahu z centrálního monitoru na displej řidiče a spolujezdce gestem prstu – jako na obrazovce mobilu.
Autor: Lamborghini Praha
Lamborghini Temerario je vybaveno sadou lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 3,8 kWh, které jsou umístěny ve středovém tunelu. Tím se podařilo udržet co nejnižší těžiště a optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy. Sada akumulátorů je chráněna spodním nosným panelem a propojena s elektromotory vpředu, elektromotorem vzadu a integrovanou nabíječkou.
Autor: Lamborghini Praha
Volant nese celou řadu ovladačů a přepínačů. Na levé straně je otočný prvek s červenou vrchní částí, jímž řidič vybírá jízdní režimy. Pod ním je ovladač nadzvedávání přídě, aby temerario zvládlo přejet i větší zpomalovací prahy.
Autor: Lamborghini Praha
Motor je zakrytý voštinovou perforovanou mřížkou, která jej nechává částečně viditelný a odvádí teplo.
Autor: Lamborghini Praha
Základní cena modelu Temerario je 7,8 milionu korun. První zákaznické vozy se na českém trhu očekávají na konci letošního roku.
Autor: Lamborghini Praha
Stejně jako SUV Urus a dvanáctiválcový top model Revuelto využívá i nové Temerario plug-in hybridní pohon.
Autor: Lamborghini Praha
Tři kamery 4K jsou rozmístěny tak, aby snímaly jak interiér, tak vozovku. Přední kamera je uložena na stropě a zaznamenává záběry silnice nebo závodního okruhu. „Emocionální“ kamera, rovněž umístěná na stropě, zachycuje v interiéru emoce řidiče a spolucestujícího. Zadní kamera je připevněna k ohnivzdornému ochrannému štítu za sedadly a v jejím „hledáčku“ je volant spolu s panelem sdružených přístrojů a čelním oknem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
To není katapult, ale nastavování sedadla.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Koncovky výfuku jsou umístěné hodně vysoko.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Tento čtyřlitrový osmiválcový motor sám o sobě vyvine 800 koní, je vybaven dvěma turbodmychadly a je podporován třemi elektromotory, protože nový nejmenší model od Lamborghini je plug-in hybrid. Celkový výkon hybridní soustavy je 920 koní.
Autor: Lamborghini
Nový agregát s interním označením L411 se řadí mezi nejvýkonnější jednotky ve svém segmentu. Poskytuje nejvyšší výkon 800 koní v rozsahu od 9 000 do 9 750 otáček za minutu a točí až 10 000 otáček. Připomíná tak motocyklové motory.
Autor: Lamborghini
Červená zóna motoru začíná na hranici 10 000 otáček za minutu. Motorkáři jsou možná na takové hodnoty zvyklí, ale v automobilovém světě je to velmi vzácné.
Autor: Lamborghini
Nejprodávanějším modelem značky Lamborghini na českém trhu je SUV Urus.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Vrcholem nabídky Lamborghini je dvanáctiválcový model Revuelto. Stovku pokoří za 2,5 sekundy a dokáže jet rychlostí přes 350 km/h.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Revuelto je plné zajímavých detailů.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Vrcholem nabídky Lamborghini je dvanáctiválcový model Revuelto.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Model Revuelto před showroomem Lamborghini Praha
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Pohonné ústrojí temeraria je vybaveno stejnou baterií jako top model Revuelto, ten však má motor V12. Celkově je k dispozici 1015 koní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na zádi má revuelto hned čtyři koncovky výfuku.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Design Lamborghini Revuelto je pastvou pro oči.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Vzhled přídě kazí jen registrační značka...
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz