Diskuse k článku
Superlambo z hadrů: na karbon potřebujete nůžky, pec a trpělivost
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Štvavá vysílačkaDíky za pěkný článek.
0/0
18.4.2011 18:15
|
![]() |
MefistofelHomeKoukamze se uz "tuninguji" nejen auticka, ale i slovicka. Nejaky chytrak vytuningoval carbon na karbon, a razem je tu radobynova technologie. |
![]() |
shr3kVývojáři Lamba vymysleli plnidlo -nasekaný roving, LOL
0/0
18.4.2011 16:20
|
![]() |
shr3kprepregnení nic extra, že by si to zasloužilo velké P. Je to nasycené vlákno, které normálně koupíte v jakémkoliv velkoobchodu s lamináty. Vydrží i při pokojové teplotě měsíc-dva.
0/0
18.4.2011 16:13
|
![]() |
shr3kIgelit na opravyse používá proto, že se s jeho pomocí vytvoří hladký povrch nasyceného uhlíkového kepru, který se pak nemusí tolik (a někdy vůbec) brousit. |
![]() |
Inkvizitor JohnySkepseOno to s těma volnýma vláknama nebude tak horké. Uhlíková tkanina je velice drahá sranda, takže když snížíte pevnost o 40%, tak už se to nevyplatí vyrábět. Jinak volná vlákna se využívají v technologii sklolaminátu hodně dlouho. Prodává se i hotová směs...Ale kdyby někdo přišel na to, jak ty vlákna uspořádat, tak to by byla jiná. Třeba se v nanotechnologiích něco použitelného objeví. Ale "uhlíková vata" nemá, podle mě, budoucnost. |
![]() |
xBaHnORe: SkepseNo, vono to zas tak draha sranda neni. Ale mate pravdu, smyslupnej navrh kompozitovych veci je prave o jednosmernejch namahanich, kde se ty vyhody projevi nejvic. Pokud je to dil namahany "ze vsech stran stejne" a neni v oblasti nejakych rozmerovych omezeni, kolikrat vyjde s alu slitiny podstatne lip. Ale neni to "hi-tech uhlik vole" |
![]() |
potooczechHmmŽe by konečně se začala řešit hmotnost ? Ono je to nejlepší řešení, protože dynamice a spotřebě nejvíce pomůžete ne novým super motorem, ideálně nějakým foukaným skoro litrovým motůrkem ale sníženou hmotností vozu. Ono každých 100kg dolu je hodně znát a ukazovaly na to již starší testy aut. VZpomínám si na test dvou generací Oplu Vectra, kdy stará verze měla 55kW, nová pak 74kW, obě 1,6 benzín. Nová sice měla 19kW navíc, bohužel ale taky měla 250kg navíc proti předchůdci a nakonec tak měla horší dynamiku než předchozí "slabší" generace. Někteří výrobci na to již přišli, viz. odlehčená Mazda2.
0/0
18.4.2011 11:30
|
![]() |
Jan Gutbayersemafory s indukční smyčkou...Japa reagují popř. budou reagovat na taková auta... motorkáři by mohli vyprávět... :-)
0/0
18.4.2011 11:20
|
![]() |
PerGPriste zjistit infonez tady budete delat reklamu jedny automobilce. "Lépe než Lamborghini to zatím nikdo neumí, taky si na to vyvinulo unikátní technologie." Tohle je veta, ktera posila cely clanek do hlubin zapomeni. F1 tymy delaj s carbonem neskutecny veci a McLaren ted postavil MP4-12C taky s carbonovym monokokem. Zonda umi delat carbon bez prolinani do V tvaru a jeste do toho umi primichat titan. Autore priste myslet. Diky |
![]() |
JeFFikRe: Priste zjistit infomno, jestli autor nemyslel sériovou výrobu? Kusovku pro závody udělá samozřejmě "leckdo", s karbonem to umí spousta výrobců i v jiných odvětvích (rámy bycyklů atd. atd.) |
![]() |
kolyvanov2Re: Priste zjistit infoReklamu? Jakoze si lidi prectou clanek na idnes.cz, ten je silene oslovi a hned napisou do Italie, ze by si dva kousky koupili? |
![]() |
pravicovyrugerhmm, kdo vlastní Lamo?WV
0/0
18.4.2011 9:21
|
![]() |
robb_2Pane božeCarbon fibre = uhlíkové vlákno, pro carbon má čeština výraz a je to UHLÍK! Karbon je období prvhor nebo, tuhé spaliny, které ulpívají například na pístech ve spalovacích motorech. Stejně tak minerálka obsahuje hořčík, není nutné říkat za každou cenu latinský název magnézium. V jogurtech je vápník, není nutné říkat calcium. |
![]() |
oticekRe: Pane božeV této zemi, dojde-li ke konsensu, se za chvíli česky mluvit nebude. |
![]() |
Agent-přisluhovačRe: Pane božePřesto jsou reklamy plné vitamínů a kalcia A i když máme hliník, tak přesto: Budoucnost je v aluminiu! |
![]() |
net.Xtreme bojuje s eXtrémismemRe: Pane božeA oxidy jsou kysličníky, viď:-) Já tedy zejména u chemie mám radši názvy s latinským kořeny. |
![]() |
Kuk na strejduRe: Pane božeDneska si každý druhý potřebuje hrát na světáka a honit ego rádoby cizími výrazy. |
![]() |
kolyvanov2Re: Pane božeKonketne u toho jogurtu je to bohuzel proste tak, ze na kalcium spousta lidi naleti jako na neco suprovyho. Protoze proste nevedi, ze je to "obycejnej" vapnik... Stejne tak se cerealni pecivo prodava jako neco "nadstandardniho" nez obycejnej rohlik z obili (coz pravdepodobne cerealie neni...) |
![]() |
Děda LebedaJe vidět, že autor ví o kompozitních materiálech akorát to,co se dočetl v marketingovém prospektu firmi Lamborghini, když byl v Sant'Agatě v muzeu ve fabrice. Říká se tomu sendvičová konstrukce a ten "hadr" je plnidlo. Jinak jsem rád, že i iDnes jde s dobou a má na pozadí této kategorie tapetu imitující "karbon" ... je vidět, že imitace je zde zaběhnutý standard. Stejně jako tento článek
0/0
18.4.2011 8:30
|
![]() |
HonxA co je to ten Karbon?Já znám jen buď carbon, nebo česky uhlík. Ten KARBON jste našli kde? Že by na nějakém tuzingovém webu?
0/0
18.4.2011 8:14
|
![]() |
josef.plejtvak.tumaTrabantCo se trabanta týče, píšete nesmysly. Já sice věřím že tímhle dnes už kultovním autíčkem pohrdáte
0/0
18.4.2011 4:16
|
![]() |
Falewickty clanky jsou posledni dobouo samejch specialitach ... uz bych chtel zase nejaky normalni testy aut |
![]() |
mazlikuzlikRe: ty clanky jsou posledni dobouTřeba tu na diskuzích legendární Ochtáfku f TDíčku |