Lamborghini si to ovšem mohlo dovolit. Nepřehlédnutelný monstrózní supersport charakteristické klínovité siluety dodnes nezestárnul, budí respekt.
Auto z plakátu
Společně s Ferrari F40, Bugati EB110 a bájným Vectorem W8 patřilo Diablo do naprosté extraligy superaut, která se v klučičích pokojích a snech prala o mety nejvyšší, konkurovat jim mohly jen tehdejší sexbomby z řad supermodelek a pop-ikon.
Utajený Čech, co stavěl nejlepší supersport, ladil audi a léčil se Itálií![]() |
Ve výrobě vydrželo do září 2001, kdy Diablo nahradil model Murciélago. Celkem jich vyrobili přes 2 900.
O nástupci modelu Countach se v automobilce Lamborghini rozhodlo v červnu 1985. Návrhem karoserie Diabla byl pověřen Marcello Gandini z designérského studia Bertone, který vtiskl tvary i typům Miura a Countach. Jeho původní návrh nového modelz vycházel právě z „hranatého“ Countache. V roce 1987 se novým vlastníkem firmy Lamborghini stal koncern Chrysler, který měl k tomuto ztvárnění Diabla připomínky. Po řadě úprav se vůz o délce přes 4,4 metru stal praktičtějším a zaoblenějším, ale také méně agresivním.
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let![]() |
Diablo bylo pravým Lamborghini – tedy nízké, široké a mimořádně rychlé. Jeho maximální rychlost byla 325 km/h, ale na testovací dráze dosáhlo i rychlosti 340 km/h. Takové výkony umožňoval vylepšený dvanáctiválcový motor z modelu Countach o výkonu 490 koní. Novější verze Diabla měly až 526 koní.
Hlavními stavebními materiály Diabla byly kompozity a vysokopevnostní hliníková slitina. Dveře vozu se otevíraly směrem nahoru a dopředu, podobně jako u předchozího typu Countach. Dvoumístný dvoudveřový vůz se nabízel i jako roadster.