Býk pádí z posilovny. Stojí devět milionů a nemá ani rádio

aktualizováno 
Na přehlídkovém mole Lamborghini se teď všechno točí kolem kanárkově žluté novinky. Italská značka v Ženevě představuje nejsilnější verzi svého velkého modelu.

Dvanáctiválcové Lamborghini Aventador je na trhu od roku 2011. Teď, zhruba v polovině životního cyklu, přichází očekávané provedení Super Veloce (super rychlý), které prošlo poměrně zásadními úpravami.

Kromě přepracovaného designu a aerodynamiky, která je teď údajně o 150 % efektivnější, a až o 170 % vyššímu přítlaku, konstruktéři zapracovali také na snížení hmotnosti. Redukce, kterou se podařilo ušetřit až 50 kilogramů, si vyžádala použití většího množství karbonových komponent.

Mimo lehkého monokoku, který má už standardní Aventador, dostalo „esvéčko“ také karbonová vnější zpětná zrcátka, kryt motoru, velké nastavitelné křídlo, sací otvory, výplně dveří a další doplňky.

Lamborghini Aventador SV

Za nízkou pohotovostní hmotností 1 525 kilogramů stojí také úpravy v interiéru. Kromě kůže a Alcantary se uvnitř v hojné míře uplatňuje také Carbon Skin, což je lehký moderní materiál vyvinutý přímo automobilkou. V důsledku úspor z interiéru zmizel i audiosystém. Objednat se dá sice bez příplatku, ale jeho instalace přinese pár kilogramů navíc.

O pohon se stará vidlicový atmosférický dvanáctiválec umístěný podélně před zadní nápravou, který prošel nezbytnými úpravami. Ty zahrnují třeba nové variabilní časování ventilů a sání s proměnlivou délkou potrubí. Nový je i výfukový systém se čtyřmi koncovkami, navržený tak, aby se co nejvíce snížil zpětný tlak.

Vyladěný agregát o objemu 6,5 litru teď poskytuje výkon 750 koní, tedy o padesát koní více než původně. Maximum výkonu motor nabídne při 8 400 otáčkách, kroutící moment vrcholí hodnotou 690 Nm při 5 500 otáčkách.

Posílený Aventador je z nuly na stovce o desetinu rychleji, za 2,8 sekundy. Sprintuje tedy stejně rychle jako ultimativní model Veneno, který Lamborghini postavilo ve třech exemplářích při padesátém výročí od založení. Maximální rychlost je shodná se standardním Aventadorem a má hodnotu 349 km/h.

Mohutná síla motoru putuje tradičně na všechna čtyři kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku a elektrohydraulickou spojku Haldex. Vzadu je velké „lambo“ vybaveno mechanickou uzávěrkou diferenciálu, vepředu je elektronická.

FOTOGALERIE

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

„Esvéčko“ je vybaveno také upraveným systémem jízdních režimů. Ten zahrnuje tři stupně nastavení. Silniční Strada, vyvážený režim Sport a okruhový Corsa. V závislosti na zvoleném programu se mění nejen nastavení motoru a převodovky, ale i nového elektromechanického posilovače a adaptivních magnetoreologických tlumičů.

Kované ráfky s centrálními maticemi obouvají dvacetipalcové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/30 R20  vpředu, vzadu jsou pláště ještě o palec větší (355/25 R21). Standardem jsou karbono-keramické brzdy.

Zákazníci budou moci vybírat z celkem šesti laků karoserie. Cena byla stanovena na 327 tisíc eur, tedy zhruba 8 930 000 korun.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Najdete na iDNES.cz