Cayman jede ve stopách Trabantu
Kdo se ještě v těch různých verzích, podverzích a nadverzích Porsche vyzná? V tomto případě se však jedná o velmi zajímavý exemplář. Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport pro klientský závodní program pohání čtyřlitrový šestiválcový vysokootáčkový boxer o výkonu 368 kW (500 k) převzatý ze současného závodního vozu 911 GT3 Cup. Je tedy téměř o pětinu výkonnější než 3,8litrový motor, který byl použit u předchozího modelu.
Dvouspojková převodovka PDK má nově sedm rychlostních stupňů, z nichž všechny mají kratší převodový poměr. Výsledkem jsou v průměru o dvě procenta rychlejší časy na kolo. Hodnota zrychlení 0 až 100 km/h tak klesla na 3,4 s a nejvyšší rychlost se vyšplhala na 314 km/h. Vůz absolvuje jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o 23,6 s rychleji než předchozí verze.
Prázdný závodní cayman je s hmotností 1415 kg o 35 kg lehčí. V mnohem větší míře používá udržitelnou alternativu k uhlíkovým vláknům. Tou je materiál Amplitex od švýcarské společnosti Bcomp, jehož základem jsou lněná vlákna v kombinaci s epoxidovou pryskyřicí. Kromě kapoty, předních blatníků a nárazníku se spoilerem jsou z tohoto materiálu rovněž dveře, zadní křídlo a také konstrukční základ volantu. Po případné nehodě tak možná stejně jako v případě legendárních trabantů bude hodně materiálu na trsátka…