Rebel už nenabije
Trend přestaveb klasických aut na elektromobily nabírá na obrátkách. Do těchto vod vstoupila i milánská firma Garage Italia Customs, kterou založil jeden z akcionářů automobilky Fiat Lapo Elkann. Ano, ten, který před pěti lety vzbudil pozdvižení, když poté, co mu na večírku v New Yorku došly peníze na kokain, zavolal domů, že ho unesli, a že potřebuje výkupné (čtěte zde). Tato aféra je již zapomenuta, mezi tím se pustil do úprav aut, oženil se a pracuje na dceři, které chce dát jméno Italia.
S dílnou Garage Italia Customs ovšem už od října Lapo nemá nic společného, nepohodl se s novými spoluvlastníky a z projektu odešel, oznámil to na Twitteru.
Po Elkannově odchodu představil milánský ateliér projekt Icon-e, který patří do série přestaveb klasických aut na elektromobily. Prvním počinem s bateriemi místo nádrže byl Fiat 500 Spiaggina, který nyní následuje Panda 4x4 Icon-e. Dárcovské vozy jsou kompletně renovovány a spalovací motor nahrazen elektromotorem vyvinutým ve spolupráci s Newtron Group, který je připojen přímo k původní převodovce. Maximální dosažitelná rychlost je 115 km/h při dojezdu cca 100 km. Dobíjení v závislosti na způsobu trvá 3 až 8 hodin. Je to konec omamné vůně spalovaného benzinu, ale i olejových skvrn v garáži. Vzhůru tedy do bezemisních zón!