Lady musí do servisů, mají problémy s brzdami

  10:40aktualizováno  10:40
Ruská automobilka AvtoVAZ svolává do servisů k výměně posilovače brzd téměř 14 000 vozů typu Kalina, Priora, Lada 4x4 a Chevrolet Niva.

Ilustrační foto | foto: denisovets.narod.ru

Ruští experti předpokládají, že akce podniknutá po vzoru západních koncernů spíše zlepší pověst automobilky, dosud proslulé spíše špatnou kvalitou výrobků a nezájmem o klienty.

"Taková svolávací akce v dějinách ruského automobilového průmyslu ještě nebyla, ačkoliv problémy s kvalitou nikdy nechyběly. Co se děje?" pozastavil se dnes nad počinem automobilky na titulní straně list Izvestija. A připomněl, že "žigulíky" a "lady" se dávno staly terčem lidového humoru.

Nyní se "odchylky" v práci posilovače brzd projevují tím, že auto nelze zpomalit jen lehkým tlakem nohy na pedál brzdy, ale je nutné si pořádně dupnout. Pedál přitom stále více tuhne.

"Uživatelé lad od počátku počítají s problémy. Tuhé brzdy nejsou nic kriticky vážného, jde spíše o nepohodlí," míní Oleg Dackiv z internetového serveru Avtodiler.ru. Vedení automobilky si podle něj nezvyklou péčí o klienta snaží zlepšit pověst.

"Má to vypovídat o tom, že se AvtoVAZ vyvíjí správným směrem," dodal. AvtoVAZ zatím povolával své vozy do servisu jen dvakrát, na podzim 2005 asi 8000 aut a začátkem roku 2006 přibližně 5000 kalin. Důvodem byly problémy hraničící s bezpečností, v prvním případě se muselo upravovat zavěšení motoru a ve druhém řízení vozidla.

Počty vozidel značky AvtoVAZ svolávaných k opravě jsou ale v porovnání s jinými výrobci spíše zanedbatelné. Například Toyota byla loni v létě nucena povolat do servisů na osm milionů svých vozů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním a Nissan nyní opravuje zapalování u skoro dvou milionů aut.

"To, že se u nás povolává do servisů tisícina vozů oproti zahraničním společnostem, nesouvisí s lepší kvalitou, ale naopak s tím, že se špatná kvalita stala normou," konstatoval deník Izvestija. I podle Dackiva by svolávací akce měly být daleko rozsáhlejší vzhledem k produkci statisíců vozů v Togliatti a jejich "známé kvalitě".

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Najdete na iDNES.cz