Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Lada Kalina: Žigulíci, hybaj do důchodu!

  16:58aktualizováno  16:58
Hvězdou ženevského stánku Lady byla produkční verze Lady Kalina. Auto velikosti Škody Fabia vozila ruská automobilka po autosalonech už nějaký ten pátek a 18. listopadu loňského roku konečně odstartovala její výrobu.

Poprvé byla tedy sériová kalina "naostro" vidění právě na břehu ženevského jezera.

Pokud se automobilka rozhodne kalinu dovážet i k nám, můžeme se těšit na další kulaté a vcelku velké auto za cenu kolem dvouset tisíc korun.

Ty nejoptimističtější odhady mluví o cenách startujících na 175 tisících.

Auto, které je k mání jako pětidveřový hatchback, sedan a kombík, se chlubí karoserií moderního střihu. Ruští designéři objevili křivky a obliny a schovali do šuplíků pravítko a úhelník. Prolistovali katalogy Opelu Corsa, Fiatu Bravo a dalších kulatých aut a pustili se do práce.

Kalina je čtyři metry dlouhá (3,85 hatchback, 4,04 sedan a kombi), 1,67 metru široká a metr a půl vysoká. Ruská ocel už není co bývala, nejlehčí hatchback váží pouze 1040 kg, nejtěžší je kombík, který má o 60 kilogramů více. Do kufru hatchbacku cestující poskládá 260 litrů nákladu, do ostatních dvou karosářských variant 350 litrů.

Kola na obou nápravách typu Mc Pherson obouvají třináctipalcové pneumatiky 175/70. Kalina jezdí výhradně na benzín. V nabídce jsou dva motory, oba o objemu 1,6 litru.

Slabší s osmiventilovým rozvodem nabízí maximální výkon 59 kW, pětistupňová manuální převodovka přenáší na přední kola 120 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Nejvyšší rychlost atakuje stoosmdesátku, zrychlení z nuly na stovku trvá 13,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 7,5 litru na sto kilometrů kombinovaného provozu. Motor splňuje pouze emisní normu Euro 2, takže se s kalinou s tímto motorem v našich končinách pravděpodobně nesetkáme.

Větší nadějí je Euro 3 šestnáctiventilové šestnáctistovky. O motoru automobilka prohlašuje, že mu "domluví", aby škodil méně a splnil emisní normu Euro 4. "Šestnáctiventil" s 66 kilowatty výkonu a maximálním kroutícím momentem 133 Nm uděluje kalině maximální rychlost 185 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost zvládne za 11,5 sekundy. Na každých sto kilometrů kombinovaného provozu vystačí s 7,5 litry benzinu.

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina hatchback

Lada Kalina kombi

Lada Kalina kombi

Lada Kalina sedan

Lada Kalina sedan

Autoři: ,
  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky
Premium

Není to jen BMW. Přední český sběratel prozradil, do jakých aut investovat

Investování do starých aut je už nějakou dobu oblíbená možnost, jak lidé zhodnocují své finance. Ovšem pokud nejste...

Auta, která formovala dekádu: laciné SUV, elektromobily, zázraky pod kapotou

Jaká auta podle nás nejlépe charakterizují uplynulých deset let? Vybrali jsme desítku těch, o nichž si myslíme, že se...

Český investor postaví u Stříbra obří polygon pro testování aut bez řidiče

Obří polygon pro testování a certifikaci autonomních vozidel bez řidiče má do roku 2022 vzniknout u Stříbra na...

Premium

Elegance za volantem: rady zkušených, jak být po cestě jako ze škatulky

Jednou za čas do divadla nebo na ples se to dá přežít. Ale představte si manažera velké banky, který jezdí dvakrát...

Najdete na iDNES.cz