"Čím míň přehmatáváme na volantu, tím lépe," vysvětluje Chvála. "Každé přehmátnutí a zvlášť po malém otočení volantu jen dezorientuje a při rychlých manévrech se může stát, že pak nevíte, jak máte natočená kola," varuje. Jak držet ruce na volantu a řídit, ukazuje Rasťo Chvála velmi názorně.
Pro tento díl videoautoškoly si připevnil kameru na čelo, takže vše vidíte z pohledu šoféra.
Správný průjezd je ten, kdy na konci zatáčky nemusím vyrovnávat volant. Nesmí se stát, že na konci oblouku, kde už máte jet rovně, bude auto ještě zatáčet.
Využívejte i toho, že u auta se správně seřízenou geometrií přední nápravy se kola sama rovnají do přímého směru. Vyzkoušejte si to na bezpečném místě. Po odbočení do zatáčky, poté, co minete vrchol oblouku, povolte ruce a nechte, ať si volant dělá, co chce. Kola se začnou rovnat sama do volného směru a auto plynule vyjede ze zatáčky. Ale pozor, stále volant držte, když vymetou kola díru na silnici, může to celé auto rozhodit.
Práce s volantem musí být plynulá. Správné točení s ním si vyzkoušejte. Na nácvik točení volantem je podle Chvály ideální slalom nebo parkoviště s odbočkami.
Jak sedět za volantemKdyž jste správně usazeni v sedačce, pevně se opřete do opěradla, natáhněte ruce a položte je shora na volant. O vrchol věnce se musíte opřít zápěstím tak, aby bylo volné. Pak spusťte ruce po volantu do polohy tři čtvrtě na tři. Paže a předloktí mají svírat pravý úhel. S nataženýma rukama nezvládnete přetočit ruce na volantu do maximálního překřížení dostatečně rychle. Jen tak jste schopni dát maximální rejd bez toho, aby bylo při otáčení volantem třeba přehmatávat víc, než je nutné. Ruce máme volně, palci se zachytneme za ramena volantu. |