Kulhánek: Vážně hrozí, že začneme nakupovat v západní Evropě

  13:04aktualizováno  13:04
Dodávky od tuzemských dodavatelů začínají být pro automobilku Škoda Auto dražší, než kdyby nakoupila třeba ve Španělsku, nebo dokonce v Německu. Hlavní příčinou je stále sílící kurs koruny, uvádí v rozhovoru pro časopis Týden předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek. "Může se stát, že s naším nákupem, který představuje v ČR kolem 60 miliard ročně, se přesuneme do západní Evropy," řekl týdeníku Kulhánek.

Pokud začne automobilka nakupovat v zahraničí, učiní tak pochopitelně i další firmy, domnívá se Kulhánek. To by mělo vážný dopad na českou ekonomiku, jejíž vazba na automobilový průmysl, a zejména na Škodu, je podle týdeníku až nebezpečná. 

Společnost by mohla začít prodávat auta také v Austrálii. "Podle jednání, jež tam proběhla, myslím, že Škoda tam má velkou šanci," uvedl Kulhánek s tím, že by šlo o 3000 až 4000 octavií ročně. Naopak možnost prodávat v Americe hodnotí velmi
pesimisticky. 

Podnik nemá žádné potíže finančního charakteru, ale má problémy s neobyčejnou pečlivostí svých pracovníků v účtárně, vyvrací Kulhánek spekulace o problémech s platební morálkou Škody. "Někdy se skutečně může stát, že zaplatíme pozdě, ale není to proto, že bychom neměli peníze" dodává.

Čistý zisk společnosti klesl v prvním pololetí tohoto roku na 552 miliónů korun proti loňským 1,547 miliardy. Prodej vozů se celosvětově zvýšil o 17,3 procenta na 246.746 vozů. Největší část prodeje připadla na západní Evropu, kde si vozy Škoda zakoupilo 132.767 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 17,1
procenta.
 

Předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek (uprostřed) s dalšími členy vedení

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz