Diskuze
VIDEO: Nejčastější chyby při blikání. Zkuste zvládnout tyto křižovatky
Děkujeme za pochopení.
M76a75r32t13i14n 27N54e87p96l
Vše jsem měl správně.
Většina "problémů s blikáním na křižovatkách" vzniká z toho, že lidé nepoužívají blinkr, když jedou na hlavní silnici a pokračují dále po hlavní...
M43i50l18o77š 35D97v80o75ř23á75k
škoda že pán neukazal například situaci, kdy ta hlavni, co se stáčí doprava je dvouproudá a ty jedeš v levým pruhu a chceš dál po hlavni. (to je třeba v Praze na Karláku od Spálené ulice do Resslovy). Ja tam neblikám, protože to může pro auta za mnou naopak znamenat, ze chci do pravýho pruhu pruhu (i kdyz je tam plna cara - ale to je asi ekvivalent zduvodneni, ze stejne jinam nemuzes jet)
Takže důležitější podle mě je, aby účastníci silničního provozu kolem vás pochopili, k čemu se chystáte, než pak po bouračce spolu vedli akademickou debatu, jak to mělo být asi podle učebnice autoškoly.
Zvláště na nepřehledných místech.
M68a94r13c96e44l 76S63t18a54r35ý
jak přesně přiměješ auta za tebou nabourat jen tím, že dáš pravej blinkr při jízdě v levém pruhu? to by mě fakt zajímalo
M59i75l90o90š 13D16v23o21ř87á81k
Jestli se bude pan z autoškoly striktně držet takto pojatých pravidel, tak podle mě způsobí tak dvě dopravní nehody denně....
D47a24n26i25e72l 78B86l36a49ž19e98k
3,5 bodu. Při odbočování dělám všelicos, co mi na konkrétní křižovatce přijde logické, obvykle blikám při přejezdu do odbočovacího pruhu, a pak u samotné zatáčky, pokud je blbě vidět nebo je dost ostrá na to, že budu muset řádně zpomalit. Když je odbočovák dlouhý, tak mi přijde divné držet blinkr. Dobré zjistit, že je potřeba blikat furt, přeučit se z mého systému je ten nejmenší problém. Snažší, než naučit spoustu řidičů vůbec blikat.
J62a47n 66H58o26r74s28k84ý
Téměř všechny ty technické vymyšlenosti v autě jsou pro řidiče samotného. Kromě blinkrů. Ty jsou především pro ostatní uživatele komunikací.
J68a86n 41H86o32r10s93k45ý
Náš dávný učitel v autoškole nám dával otázku: víte, jak se pozná dobrý řidič? Když jedete za ním, uvidíte nejdřív jeho blinkr a až potom jeho brzdová světla. Myslí totiž na druhé. Platilo to před půl stoletím, platí to i dnes.
M13a51r59c47e63l 45S86t38a76r74ý
tak tenhle zvyk bych nějakým ideálem dob minulých nepodmiňoval, drtivá většina lidí, co napřed točí volantem a pak dávají blinkr, jsou z mých zkušeností důchodci.
na druhou stranu mladší řidiči na nějaké blinkry kašlou úplně a taky je to o autech- některé značky, speciálně BMW, Mercedesy, Range Rovery apod blinkry asi ani nemají ve výbavě.
O87n43d43ř33e61j 42F78i46l40í71p92e81k
Přiznám se, že tyhle příklady jsou v podstatě bez diskuse a lehké. Osobně sice blikám vždy když považuji za důležité sdělit ostatním co za manévr budu provádět (tedy NAPROSTO VŽDY PŘI SEBEMENŠÍM ODBOČENÍ DO LEVA, kdy sjíždím z hlavní silnice, nebo když měním směr před nebezpečnou situací - to proto, aby ostatní účastníci provozu věděli co se děje nebo že je tam překážka/odbočka)...
Ovšem rébus je v Praze, když vyjíždíte ze Letenského tunelu směrem od Vltavy a chcete odbočit do Korunovační. Protože můžete jet ostře do leva (na letnou), ostře do prava (na Veletržní), nebo mírně do prava až jako rovně do Čechovy ulice a nebo mírně do leva až rovně do Korunovační. Vtip je navíc v tom, že je zde značení na vozovce určující dva pruhy - levý je značen rovně a do leva, pravý je jen a striktně do prava. Ale v rámci křižovatky dochází k zúžení a často mne chce vytlačit někdo z pravého pruhu, protože chce do Čechovy ulice... Na této křižovatce ale jezdím v levém a pak rovně do Korunovační, ale je to tam téměř vždy na troubení (aby se nestala nehoda).
D18a39n51i15e29l 84B16l36a93ž24e78k
Podobně divná je i křižovatka na Jarově - Spojovací. Ve směru od Balabenky je silnice doleva, tramvajový pás doleva, ale trošku rovně, pak máme pokračování směr Kyje šikmo rovně doleva, do sídliště šikmo rovně doprava, a na Ohradu doprava. Mám za to, že doleva za Kaufland je zákaz odbočení a na tramvajovou točnu logicky taky, tak je trošičku divné dát blinkr, tím spíš v pravém pruhu, který taky směřuje na Kyje. Ale odbočuje se jemně doleva, tak to bez blinkru dle předpisů nejde. Naštěstí je to přehledná světelná křižovatka, tak tam nedochází k takovým problémům jako na té od Letenského tunelu.
J26a60n 38V81e50l85e83c50k45ý
Pro ty, kteří blikají při jízdě po zatáčející hlavní silnice (vč. pana váženého instruktora z autoškoly), se ptám: blikáte také při kterémkoliv zatáčení, včetně těch, kdy neprojíždíte křižovatkou? Tedy aby byl váš výklad Zákonu o provozu na silničních komunikacích konzistentní.
Nebo je pro vás zatáčení změna směru jízdy jen na křižovatce?
Zákonné znění v § je totiž:
(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Pokud ne a ano, přijde Vám takové chování konzistentní? Dokážete to nějak zdůvodnit. Pokud by bývalo bylo myšleno "změnou směru jízdy" změna kurzu/azimutu pohybu vozidla (polopaticky zatočení volantem), myslíte, že by bylo ještě dále zmíněno "vybočování" ze směru jízdy, kdy se také otáčí volantem?
Další otázka na gramotnost. Co je významově podobnější slovu směr, je to dráha, nebo azimut? :)
Další otázka, pokud jste někdy jeli po víceproudé silnici, zaznamenali jste někdy směrovou tabuli, kde bylo více směrů rovně? Přece pokud jsou všechny rovně, tak to vlastně je jen jeden směr. Zvláštní. :-/
T35o97m18á84š 68M31a51t31ě42j
Zjednodušeně - směr jízdy je určen jízdním pruhem, nikoliv konkrétním autem.
A proto je rozdíl mezi zatáčením a odbočováním. Zatáčení - při sledování jízdního pruhu" - není změnou směru jízdy.
Než tedy začneš pokládat otázky na gramotnost ... doporučuji si přečíst (a pochopit) ten zákon celý... od začátku, včetně vymezení základních pojmů, plynule pokračovat přes směr a způsob jízdy, pak jízdu v pruzích ... a pak věřím, že ti ustanovení o znamení o změně směru jízdy budou dávat daleko větší smysl.
M24a21r64c98e67l 52S66t64a83r59ý
já si třeba myslím, že všichni chápou, že blinkr je znamení o změně směru jízdy a že se má dávat PŘED započetím manévru.
problém je spíš v tom, že ač si 90% borců a borek myslí, že jsou nejlepšími řidiči na světě, prostě a jednoduše nezvládají v mozku porovnat následnost úkonů - ujasním si kam pojedu, dám blinkr, započnu manévr-a to vše v rychlém sledu.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Vedoucí týmu skladníků, 13. plat, svozy #rY2hh
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč