„Je jich určitě o nejméně padesát procent více,“ říká o stoupajícím počtu návštěvníků Desch, podle něhož běžně na film jezdilo tak 200 lidí a dnes je jich kolem 500. Navíc autokina jeho společnosti i v pracovní den promítají dva filmy namísto jednoho, jak bylo dosud běžné. Na druhou stranu si musí vystačit se staršími snímky, protože premiéry nových jsou odložené.
Koronavirus má i na tuto zábavní oblast mnohem širší dopady. „Má se to tak, že jsme zatím ve třech městech dostali povolení dále provozovat autokino, u Stuttgartu, u Kolína nad Rýnem a v Essenu,“ vysvětluje Desch, podle něhož dvojice zbylých autokin zůstává uzavřena.
Ta otevřená musí splňovat řadu nových podmínek. Tou hlavní je, aby všechno, co je jen možné, bylo bez osobního kontaktu. Třeba lístky na představení se už vůbec neprodávají v areálech autokin, ale je možné je získat jen na internetu. Při vjezdu do autokina jsou naskenovány bez kontaktu přes zavřené okýnko vozu.
„Omezili jsme také počet diváků na jedno představení na 500,“ popisuje Desch, podle něhož je běžná kapacita autokin i čtyřikrát větší. Nyní platí, že i mezi auty v areálu musí být větší odstupy, většinou kolem 2,5 metru. „Navíc vpouštíme vždy maximálně dva dospělé v jednom autě, všechno ostatní musí být děti mladší 14 let, protože nemůžeme kontrolovat, jestli ti lidé skutečně patří k jedné domácnosti,“ říká manažer.
Vyprodáno
Autokina tak reagovala na celoněmecké nařízení, že se na veřejných místech nesmí shromažďovat více než dva lidé, kteří nežijí ve stejné domácnosti. Uzavřena jsou samozřejmě všechna běžná kina, divadla nebo muzea.
Aby se omezil počet kontaktů na minimum, nesmí se nově v autokinech používat žádná hotovost, což znamená mimo jiné to, že si lidé nemohou půjčit do auta rádio nebo topení. „Prodej jídla a pití je také zavřený,“ popisuje Desch. Změny se dotkly i takové oblasti, jako jsou toalety, na které nyní mohou maximálně dva lidé najednou a dokola se dezinfikují. Na dodržování pravidel v každém autokině dohlíží na deset pořadatelů.
„Přes to všechno je prakticky každé představení vyprodané,“ říká Desch, podle něhož má drtivá většina lidí pro nová opatření pochopení. Jestli z výjimečné situace bude jeho firma nakonec profitovat finančně, si manažer zatím jistý není. Zvýšené příjmy za lístky totiž výrazně krátí nemožnost prodávat potraviny a pití i nutnost platit více lidí, kteří na vše dohlíží.
Desch by byl každopádně rád, kdyby si autokina udržela alespoň část zákazníků, která teď nově získala. Jestli to je realistické očekávání, ale sám neví. Je podle něj možné, že se za pár týdnů situace vrátí do normálu a řada lidí na autokina rychle zapomene.