Konec čekání, nové BMW M3 je tady

  18:52aktualizováno  18:52
Čtyři písmena a jedno číslo, stačí je vyslovit a milovníkům aut běhá mráz po zádech - BMW M3 je tady a úplně nové. Prozatím neoficiální fotky ukazují do rudé karoserie z odlehčených materiálů zabalené 420koňové osmispřeží. Jeden z vrcholů automobilové techniky letošního roku přijíždí.

Takto bude nová M3 k vidění pravděpodobně nejčastěji... | foto: Autoblog

Předchozí generaci M3 (E46) považují znalci za nepřekonatelný mix nekompromisních jízdních vlastností, špičkového motoru... jedním slovem "dokonalost".

Konstruktéři s bílomodrou vrtulí vyšitou na bílých pláštích se tak museli pořádně činit, aby neudělali ostudu a vytvořili zdatného pokračovatele, protentokrát s kódovým označením E92.

Uvedení nové generace žijící legendy jménem M3 je na spadnutí, každým dnem utíkají z Mnichova další a další snímky. Prozatím neoficiálně kolují mezi automobilovými nadšenci fotky červené "eM-trojky" posazené na černých ráfcích. Podle všeho jde o firemní fotky.

Stejně jako ženevský koncept, dostane i sériové provedení víko motoru z hliníku a střechu z materiálu z uhlíkových vláken. Že jde opravdu o  čistokrevnou M3 prozrazuje "powerdome" vystupující z kapoty.

Už předem mnichovská automobilka prozradila, co se bude dít pod kapotou. Z osmiválce s objemem čtyři litry motoráři vyždímali 420 koní (o 22 % víc než odjíždějící M3 série E46). Zadní pneumatiky bude ničit 400 newtonmetrů kroutícího momentu.

Tabulková průměrná spotřeba - která je ovšem při využívání M3 tak, jak se má - se má teoreticky udržet na 12,4 litrech na 100 kilometrů jízdy. Ručičku tachometru omezovač nepustí za dvěstěpadesátku, kdo si připlatí za jeho deaktivaci, bude upalovat až 295 kilometrů v hodině.

Kdo bude chtít M3 ujet, musí to stihnout na stovku za dřív než za 4,8 sekundy. Podvozek dostal tři předdefinované charakteristiky, které budou zohledňovat různé jízdní režimy.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O BMW 

Osmiválec se pod kapotu vrcholové trojky podívá vůbec poprvé. Už sám o sobě je klenotem, zasluhujícím pár řádek pozornosti. Vznikl obráním desetiválce z BMW M5 a M6 o dva válce. Celý motor váží 202 kilogramů, což je o 15 méně, než kolik má šestiválec 3,2 litru současné M3.

Za dietní hmotnost mohou vyšlechtěné slitiny hliníku, lehké jako pírko. Samozřejmostí je osazení motoru systémem variabilního časování sacích i výfukových ventilů systémem Double-Vanos. Každý z osmi válců má pak vlastní škrticí klapku, nejen o její ovládání se stará celkem padesát senzorů, kterými je agregát osazen. Mazání obstarávají dvě olejová čerpadla.

Maximum výkonu 309 kW je k mání při "motorkových" 8300 otáčkách, maximální moment nabídne při 3900 otáčkách, 340 Nm je k dispozici od 2000 otáček/min.

BMW M3BMW M3BMW M3



BMW M3Motor BMW M3BMW M3



BMW M3BMW M3BMW M3




Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Najdete na iDNES.cz