V září loňského roku se sedan pojmenovaný Project C předvedl na moskevském autosalonu. Na nejdůležitější evropské autopřehlídce se ve světové premiéře představil třídveřový agresivně vyhlížející hatchback.
Třídveřový vůz klasických tvarů nese jméno kategiorie do které míří - j to jednoduše "C". Přesně tak se mezi odborníky říká kategorii Volkswagenu Golf, Opelu Astra, Peugeotu 307, Renaultu Mégane a nově třeba Fiatu Bravo.
Céčko stojí na platformě, kterou dostanou lady blízké budoucnosti, vyvíjené ve spolupráci s firmou Magna. Využijí ji nově vyvíjené modely: sedan, hatchback, combi, kompaktní van a crossover s motory od 1,6 do dvou litrů.
Zepředu možná trochu připomíná VW Iroc a možná i koncept Hyundai Arnejs, který se v Ženevě představil v sériové podobě jako model i30. Při navrhování zádi si zase ruští designéři vzpomněli na třídveřové stilo od Fiatu.
Uvnitř čeká na posádku vcelku pohledná jednoduchá přístrojovka. Motor se oživuje podle poslední módy tlačítkem. Řidič a spolujezdec si hoví v kožených výrazně tvarovaných sedadlech.
Lada C v číslech | |
délka (mm) |
4208 |
šířka (mm) |
1837 |
výška (mm) |
1548 |
objem motoru (ccm) |
2000 |
maximální rychlost (km/h) |
210 |
pneumatiky |
225/40 ZR18 |