náhledy
Ozdobou konceptu japonského Infiniti je interiér. Obrovité čtyřdveřové kupé pro čtyři má být inspirací pro vlajkovou loď značky. Však se také jmenuje Q80 Inspiration.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Minimalistický interiér se nese ve futuristickém slohu vyšperkovaném kůží, hlníkem a karbonem. Na první pohled máte nutkání usednout vzad, je to přece šéfovská limuzína budoucnosti. Architektura interiéru zdůrazňuje zaměření auta 1+1+1+1, to znamená samostatné křeslo pro každého pasažéra. Zajímavé je grafické oddělení přední a zadní části, řidič se spolujezdcem sedí ve sportovní černé kabině, šéf vzadu ve stylovém bílém obýváku.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Čtydveřové kupé je dílem týmu šéfdesignéra Infiniti Alfonda Albaisy.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Infiniti Q80 Inspiration by se po převýchově do vyrobitelné podoby mohlo postavit šéfovským limuzínám BMW 7, Audi A8, Mercedes S nebo Lexus LS.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Pohon obstarává hybridní soustrojí benzinového, dvěma turby přeplňovaného třílitrového šestiválce a elektromotoru. Dohromady posílají na kola obou náprav přes 400 kilowattů výkonu. Pohon všech kol je řešen tak, že při běžné jízdě mají být poháněna zadní kola, v případě potřeby se připojí i přední náprava. Teoretická hodnota spotřeby je 5,5 litru benzinu na 100 km.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Že je to čistokrevný koncept, podtrhuje řešení dveří: otevírají se od sebe a chybí středový sloupek. To je sice parádní řešení pro nastupování a líbí se to designérům, ale zároveň je to nerozlousknutelný oříšek pro konstruktéry hledící na bezpečnost.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Zdálky připomíná ladné futuristické kupé, ale je to pořádný kus auta. Na pódiu pařížského autosalonu zabírá 505 × 203 centimetrů. Výška je pouhých 135 centimetrů. Velkorysý prostor na palubě slibuje 3,1metrový rozvor. Ty parádní ráfky mají průměr 22 palců.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Inspiration už jménem napovídá, že má být hlavně stylotvorným modelem pro reálnější model prémiové odnože japonského Nissanu. Není to ani klasický sedan, spíš liftback, nebo chcete-li fastback.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz