V kategorii rodinných vozů se v celosvětové konkurenci neztratily dvě verze modelové řady Škoda Fabia, které se umístily na 8. a 9. místě.
Absolutním vítězem žebříčku se stal hybridní japonský vůz Toyota Prius následovaný Hondou Civic, rovněž ve verzi s hybridním pohonem. Toyota Prius podle autoklubu do ovzduší vypouští 104 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.
Mezi převážně japonskými automobily se prosadily minivozy vyráběné v kolínské automobilce TPCA. Třetí příčku se shodným počtem bodů sdílejí třídveřová verze modelu Citroën C1 1.0 Advance, model Peugeot 107 Petit Filou 70 a Toyota Aygo 1.0.
Zcela stejně byl hodnocen i jejich japonský konkurent Daihatsu Cuore. V první desítce žebříčku je šest vozů japonských značek. Celý žebříček zahrnuje více než 350 modelů všech tříd.
Německý autoklub ve svém každoročně zveřejňovaném žebříčku hodnotí především spotřebu, množství emisí CO2 na počet ujetých kilometrů, míru hluku a množství škodlivin, které vycházejí z výfuku.
Škodovky se objevily v první desítce nejekologičtějších rodinných vozů, kde je i absolutní vítěz celé studie Toyota Prius. Na osmé příčce se umístila Škoda Fabia 1.2 Combi, devátou obsadila Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine Combi. Za vítěznou toyotou si nejlépe vedly vozy Ford Focus Turnier a Renault Clio Grandtour.
V celkovém hodnocení VCD si sice vedly německé vozy hůře než japonské, ale uspěly v kategorii kompaktní třídy, tedy vozů delších než čtyři metry nebo vyšších než 1,55 metru. Za vítěznou Hondou Civic Hybrid se umístily ekologické varianty vozů řad Audi A3, Ford Focus, Volkswagen Golf a Mercedes A. Kategorii sedmimístných vozů ovládly vany Opel Zafira a Volkswagen Touran s plynovým pohonem.
Žebříčku ekologicky nejangažovanějších značek vévodí Toyota, následují Daimler/Smart, BMW/Mini, Renault/Dacia a Volkswagen. Dohromady německý automotoklub udělil 80 z 350 hodnocených vozidel pozitivní doporučení.
"Aktuální žebříček VCD ekologických automobilů ukazuje, že na trhu je mnoho vozidel, které mají přijatelnou spotřebu a dobře se vypořádávají s hlukem a škodlivinami," řekl Hermann-Josef Vogt z vedení VCD. Vzhledem k rostoucím cenám pohonných hmot se podle něj stále více vyplácí kupovat automobily s nízkou spotřebou.