Diskuse k článku

Kolínská fabrika má zůstat Toyotě, Francouzi tam s malými auty skončí

Francouzská automobilka PSA Group a japonská Toyota se rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Bez uvedení zdroje to napsal francouzský list Les Echos. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i46l54a16n 13V66o35l85e18k 5449563966529

To je pitomost, jestliže se limity odvíjí od ujetých kilometrů, tak automobilky naopak budou potřebovat vyrábět malé a lehké vozy.

0/−1
25.11.2018 11:29

P28e70t84r 41Č62e92r56m43á75k 9488325369440

Neodvíjí se od ujetých km ale od počtu prodaných vozů. A jelikož dnes mini auta mají techniku obdobnou jako malá nebo kompakty tak přestává dávat smysl je dělat.

0/0
25.11.2018 23:47

L92u56c79i36a15n 31P96a36p30a34z72i65a96n 5124917251305

Asi by bylo nejlepší zde vyrábět něco jiného než malá auta. Na to nepřišli?

0/−1
24.11.2018 20:08

O42n92d22ř21e30j 85F76r71a67n79c 4519841698

Ne, čekají, až jim poradí místní vševěd.

+1/0
26.11.2018 8:40
Foto

P52a96v35e76l 60M14a87r80t24i32n34e85k 9315675911263

Vyroba aut v EU uz pomalu nedava smysl vubec. Zakazat, zregulovat, dotovat, planovat. Tomu rikam rozvijeni volneho trhu, kdy plati, nas zakaznik, nas pan.

+5/−5
24.11.2018 2:19

B41o60ř63i31v63o28j 45K59u71b34í76č37e50k 2449770109111

Je zajimave ze napriklad Suzuki nabizi malicky Ignis s atmosferickym 4valcovym motorem ktery nebere ani 5 litru, ma neprimi vstrik a neni schopna uspokojit poptavku.Cekacka skoro rok, auto ma 5 dveri.

Auticko je velmi prostorne jen kufr neni moc velky ale dve basy piv se tam vejdou :-) na rozdil od citiga nebo TPCA vyrobku. Delka 3,7 metru.

Na co velke auto ktere vetsina lidi na bezne jezdeni do prace nepotrebuji??? V japonsku se to prodava velmi dobre. Kei cars sjou velmi popularni.

+6/−1
23.11.2018 22:07

Z52d72e67n77e25k 86N69o89v44o21h34r30a94d87s35k23ý 6501134610155

Tak to je snad ta lepš zpráva? Představa že odejdou Japonci a zůstanou Frantíci.. To fakt děsí

+9/−3
23.11.2018 19:37

V35l97a27d30i96m35í26r 35F87i79b70i59g65e17r 5154791321354

Tak ono vyrobit malé nebo velké auto je cenově podobně náročné, navíc je ve větším víc místa na komponenty. A ta cena miauta s mikrokufrem a malého auta s použitelným kufrem je skoro stejný. Navíc je podobná i spotřeba a hlavně je o něco bezpečnější

+3/−1
23.11.2018 18:57

J96a49n 38P10r68i39c20h45y31s30t24a31l 8251468603

Ovsem dan, ktera v mnohych zemich predstavuje velmi podstatnou cast vysledne ceny, neni v zadnem pripade podobne vysoka.

+1/−1
23.11.2018 19:17

P78e13t27r 55Č42e89r45m26á19k 9348365159530

To je pravda, ta je stejná protože vůbec nesouvisí s velikostí auta ;-)

+1/0
24.11.2018 12:59

T97o68m90á85š 83V49a44l31d94e88r 7753950159

tady se nebavíme jen o dani DPH techniku ;-D

0/0
24.11.2018 14:56

P74e20t78r 73Č18e75r53m13á32k 9278685639220

Čím to že se nedivím tomu že rozumbrada jako ty si myslel že je řeč o dph ;-D

+2/0
24.11.2018 16:08

T11o69m43á83š 12V98a48l34d60e80r 7853920369

Koukám že jsem přesně trefil. U vás mne to baví. :-) Protože dph daň se jediná netýká velikosti vozu. Kdežto jiné daně se v různých zemí právě dotýkají kategorií automobilů, respektive objemu motorů, emisí, výkonů apod. a pod tíhou těchto daní se lidi také rozhodují co si koupí a budou provozovat. U nás to zatím není tak horké jako na západ od nás.Takže u nás se řeší spíše celková nákupní cena i s onou zmíněnou dph. Mít daně jako na západě z provozu aut by byla u nás z pohledu malé kupní síly a nedostatečné dopravní infrastruktury katastrofa.

0/−1
25.11.2018 0:01

P35e69t64r 73Č37e16r76m68á80k 9698725159120

Jako vždy svojí neznalostí nezklamete, v tom je na vás spolehnutí ;-) Píšete samozřejmě nesmysl, žádná země EU nerozlišuje zdanění podle toho jestli auto spadá do segmentu A nebo C, už proto že neexistuje žádná legislativa a metodika která by auta takto sortovala.

Z toho se pak odvíjí to další a co jediné z vašeho příspěvku má něco společnéno s realitou - zdanění některých zemí se odvíjí skutečně především od emisní zátěže případně motoru. A v tom je přesně tem háček co psal úvodní pisatel - tyto parametry jsou dnes prakticky stejné v několika třídách (logicky - unifikace, platformy, technika, materiály), ale prodejní cena a marže nikoliv, proto přestává dávat smysl dělá výrobně drahá mini auta s technikou obdobnou jako má kompakt když jejich zdanění je pak stejné ;-)R^

+1/0
25.11.2018 0:22

T19o45m88á84š 67V30a51l98d46e44r 7813700379

Vy nečtete co piši. A to je chyba.Nepsal jsem jen o EU. Ale o státech. A jinde danili i podle velikosti vozidla a objemu motoru, emise nehráli roli.jinak jste napsal co já. I první váš příspěvek ve vláknu byl velmi nepřesný na technika. Děláte nám ostudu. Pokud tedy chcete být přesný. Libujete si v EU směrnicich, které jsou ovšem pokřivené.Mějte se fajn.

0/0
25.11.2018 22:20

P94e19t21r 48Č84e18r19m44á47k 9468365639450

Nikoliv, kličkujete zdatně ale opět marně. Neexistuje stát EU který by rozlišoval v zdanění jestli máte malé auto nebo kompakt. ;-) Řídí se to vším možným od výkonu nebo objemu (což je dnes právě stejné), přes emise až po specifika typu offroad a nebo 4x4 ale nikdy ne segmentem - tedy velikostí R^

Takže přesně jak jsem napsal - daň pro provozovatele bude obdobná ať půjde o mini auto neno kompakt, marže výrobce naopak zásadně jiná.

0/0
25.11.2018 23:24

P98e90t17r 98V60l96a93d27i41m28í81r 60Č43e50r20m64á96k 8743547615874

. Jo, jo, nejen Němci doplatí na nesmyslné nové emisní limity.;-€

+5/−1
23.11.2018 16:16

A31n67t58o46n31í35n 78S47v73o46b97o76d68a 3694543149292

U továrny TPCA je pozemek na další velký provoz, Toyota nechce opustit Kolínsko a PSA má fabrik nadbytek, když koupili Opel. Proto PSA odejde, potřebuje peníze na přežití spojení s Oplem

+16/0
23.11.2018 16:12

M13a63r87e75k 60J67a11n82e87č42k64a 1817586253671

Kdyby dělali raději něco na způsob nového Swiftu, který už má i rozumnější kufr a ještě o kousek menší cenou, zájem by byl, protože je to ideální auto do města. Tyhle jejich krabičky nejsou ani pěkné a kufříky jsou doslova pidi, stejně jako u Citigo. Interiér příšerný, vzhledově odporné sedačky a ta palubovka, to je taky hnus. Nedivím se, že zájemce o takového prcka si koupí raději to Citigo, které uvnitř vypadá mnohem lépe, než ty klaunské vozítka.

+9/−1
23.11.2018 14:53

M14a97r77t64i37n 60K86a60r95á49s72e58k 9378563248478

No tak swift je ale o tridu vetsi, a tam toyota vyrabi yaris, a PSA 208, C3 a DS3

+4/0
23.11.2018 15:43

J56a75n 30P24r85i60c15h43y35s93t63a71l 8201208433

To se z toho nedaji vyndat zadni sedacky, aby to melo kufr prijatelny k nakupovani v supermarketu?

0/0
23.11.2018 19:28

O74d68s42t49r17a82n93ě18n78ý 39U15ž60i29v46a30t54e17l

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
23.11.2018 13:53

A66l28e77x 31K53o80u42b19a 6430152544261

Ani Key-cars by nedaly nové emisní normy aniž by byly podstatně dražší...nikdo by to nekupoval...

0/0
23.11.2018 22:36

J26i21ř91í 62S10c64h75w43a47c44h 8188504258106

Kei cars by ty emisní normy samozřejmě daly, ale v Japonsku mají další zvýhodnění a proto se tam kupují a vyrábějí v obrovských počtech a nejsou nijak levná.

0/0
24.11.2018 0:35

M76a65r15e96k 75K16l25u42f27a 3388774334406

V Tokiu například mohou jezdit v pruzích vyhrazených hromadné dopravě. R^

0/0
24.11.2018 17:33

S62t87a32n90i70s11l54a78v 74K39r27e81j12c22a13r 6917666503224

Nu otázkou je, proč japonci a Toyota vlastně přišla s výrobou do Evropy a proč je tolik úspěšnou firmou? TPCA byla konceptem malých městských vozidel do přeplněných velkoměst, a to se tomuto konsorciu povedlo. Všechny kolínské automotokáry jsou do města ideální, a navazují na dobu Fiatu 500/600, Moric Mini Cooper. Bohužel pro českomoravany odkojené trabanty kombi, se mohou zdát malé. Ale pokud si spočítáte kolik těchto nákupních druhych vozidel v rodinách jezdí plně obsazených tak i na nákupy v supermarketu stáči. Vrchnímu prchnímu stačil pro rodinu hadrák !;-D;-D;-D

0/−1
25.11.2018 17:11

J25o55z15e35f 92H11r86i25c48i91š80i38n 4743770730156

Jenže takto malá auta někdy stojí paradoxně více než auta třídy fabia/polo.

Při potřebné miniaturizaci se častokrát nevejsou na standardizovanou platformu značky kde se vývoj rozpouší to desetimilionů kusů zatímco u této extra platformy jenom do nízkých jednotek milionů.

Samotná výroba je při srovnatelné výbavě s malým autem rozdílná v řádu tisícikorun.

Další věc je, že lidí nevidí benefity proti malému autu.

Při nakupování auta častokrát používají co když a připravují se na situace, které v reále nenastávají anebo jenom hodně zřídkakdy. Co když svezu nějaké známé(potřebuji 5 dveří). Co když s ním pojedu na dovolenou. (potřebuji kufr), co když budu vést prarodiče (potřebuji vyšší posaz SUV).

Mini auta neprojdou přes mnohem více co když než auta malá, přitom v reálu nemají skoro žádné výhody kromě nepatrně nižší spotŕebě ve městě.

0/0
26.11.2018 8:36

J41a91n 65P42a21ř96í28z74e53k 9126150197656

Mohla by to koupit Škoda, když nemá kapacity

+8/0
23.11.2018 13:51

J12o26z70e32f 52H39r38i74c71i83š97i88n 4713790110116

To mne taky napadlo, mělo by to i logistické benefity ale nebudou riskovat náklady na drahou pracovní sílu a hlavně riziko že se něco stane s ČR a oni v tom budou totálně vymácháni. (country risk)

Navíc to vypadá, že Toyota to ani enchce prodávat.

0/0
26.11.2018 8:22
Foto

P34e85t88r 45M78a90c93h48á74č68e23k 9507954693

Taky co s takovým pidiautem.

+4/0
23.11.2018 13:03

J90i84ř25í 91S94c61h52w63a12c92h 8748254688216

Stačilo by jen upravit trochu legislativní mantinely....

V Japonsku jsou taková pidiauta (jen mnohem lépe prostorově řešená) s šestidecovými motory, ta nejprodávanější....

+3/0
23.11.2018 13:08

F64i41l86i21p 38S38i73r20o21t69e89k 9432129302361

Ono taky hustota obyvatelstva v Japonsku je taky někde úplně jinde, než jsme v Evropě zvyklí.

+7/0
23.11.2018 14:26

J82i48ř52í 58S78c87h45w46a18c76h 8178354188266

s hustotou obyvatelstva to až tak nesouvisí, spíše je to tou legislativou a ta souvisí s vysokou hustotou aut. Ale v Evropě jsme s tou hustou aut už stejně jako době před 50 lety, kdy Kei cars v Japonsku zavedli. ;-)

+1/0
24.11.2018 0:42

S76t80a47n14i82s20l45a93v 12K39r35e78j56c81a94r 6657226223984

Problém může nastat až po tom. Půjde Toyota v započaté cestě nebo bude z ekonomických provozních důvodů propouštět a snižovat počet pracovníků na úroven oběmu své Aygo produkce? Pro středočech to může mít dopad v tom , že vzroste nezamněstnanost v regionu- ono pracovní odchod zaměstnanců Citroenu a Peugeotu se někde musí projevit. My co v regionu nežijeme a nepracujeme jsme v klidu ale ....... !

0/0
24.11.2018 9:50

T14o33m15á38š 78V59a44l56d15e78r 7933600579

Tipuji, že by všichni dostali výpověď, jelikož jsou zaměstnanci TPCA a ne TM., nebo TME. Po přestavění celého závodu by se nabíralo jako při vzniku TPCA. Otázka je jake vozy se budou vyrábět. Nejspíše crosssover malý, nebo pidi SUV. vlastně je to úplně stejné.:-)

0/0
24.11.2018 15:08

S36t16a37n59i53s48l10a90v 10K13r91e70j63c22a75r 6327466133534

Aby po roce 2021 Toyota uživila Kolínskou firmu, musí přijít s náhradou za Peugeota i Citroena. Nemyslím si, že náhrada bude v segmentu malých aut. Bud vznikne nový segment nebo přejde i ke střední třídě !! Toto přeji všem dnešním pracovníkům na linkách C1 a P 107 !!

0/0
24.11.2018 19:29

J11a96k38u65b 42S33e41k35e88r58a 6876670956115

Tomu říkám ekologický paradox...

+12/0
23.11.2018 10:45

M75a34r18t81i13n 65K18a30r38á50s20e38k 9158413568898

Cemu?8-o

0/0
23.11.2018 12:18

P55e18t49r 37V27l33a93d80i48m11í64r 79Č14e89r34m77á82k 8873607565674

....asi, že nové emisní limity tak zdraží auta s klasickou pohonnou jednotkou, že se malá levná auta s nízkou spotřebou nevyplatí vyrábět.;-) Je na nich příliš malá marže.

.

A na malá elektroauta je zatím tahle fabrika příliš velká a navíc pro ně úplně chybí infrastruktura. K tomu už dospěli i Norové.

btw: V létě jsem si tam malým elektroautem pojezdil. Dojezd poloviční proti papírovým údajům, absolutní nedostatek veřejných nabíječek, takže jenom doma u baráku. U činžovních domů běs s kabely. Nechápu, jak jezdí v zimě - topení žere. Asi v kožichu.

+9/0
23.11.2018 16:27

J12a18k62u43b 71S90e95k19e52r77a 6336840606405

V zimě normálně. Otočí do sebe láhev vodky a jedem.

+4/0
23.11.2018 18:08

V64l72a24d62i73m68í37r 77F23i40b39i46g49e89r 5624701131334

Elektroauto je fajn ale ta cena. Líbí se mi Hyundai Kona Electric ta verze co má ujet 482km, tak počítám že běžnou jízdou by to těch 350km mohlo dát, ale ta cena je šílená. Za to co stojí koupím benzínovou nebo naftovou v plný palběa ten rozdíl v ceně za životnost auta ani neprojezdím.

+3/0
23.11.2018 19:01

J93a55n 82P27r52i28c74h54y70s94t86a69l 8101178883

Bude bez obav, vsak oni vam tu cenu benzinove verze eurokrati dorovnaji minimalne na uroven ceny verze elektricke a tu dieselovou verzi zakazi uplne.

+1/0
23.11.2018 19:26

J36a59n 19P55r20i46c26h37y64s68t71a80l 8111868723

Proc v kozichu? V zime pripoji prives s generatorem.

rexnamo.com/wp-content/uploads/2017/12/electric-vehicle-generator-trailer.jpg

+3/0
23.11.2018 19:23

Najdete na iDNES.cz