Klasika v moderním podání. Nový Morgan Eva GT

aktualizováno 
Tradiční britský výrobce Morgan, který u svých aut nedá často dopustit na dřevěné prostorové rámy, si připravil na rok 2012 nový model. Jmenuje se Eva GT a z tradičních hodnot automobilky přebírá asi jen ty klasické tvary. Už vybírá zálohy.

Morgan Eva GT | foto: Morgan Cars

Morgan je opravdu velmi tradiční a konzervativní výrobce. Kupříkladu jeho model Plus 4 se vyrábí jen s minimálními změnami již od roku 1950. Jeho design pak má původ ještě o několik desetiletí nazpět. Novinka Eva GT je v nabídce Morganu takovým malým zjevením.

Morgan už sice s moderními auty koketuje delší dobu, ale Eva GT je první opravdový zlom v nabídce. První novodobý Morgan po mnoha desetiletích, model Aero 8 z roku 2001, si totiž ponechal tradiční "historický" design a hliníková karoserie spočívá na rámu z jasanového dřeva. A třeba revoluční LifeCar s vodíkovým pohonem je stále jen studie.

To Eva GT se od tradičních tvarů a hodnot více oprostila a vzniklo tak výkonné, komfortní a přitom lehké cestovní GT. Mohutná maska na špici dlouhé přídě evokuje spíše vzpomínky na vozy Bugatti než na morgany. Pryč je i tradiční dřevěný nosný rám karoserie.

Jednu tradiční hodnotu si ale nové cestovní kupé ponechalo. Ačkoli by se do Evy GT měli pohodlně usadit čtyři cestující a do kufru se prý vejde dostatek zavazadel, je Eva GT velmi lehká. Váha ukáže pohotovostní hmotnost 1 250 kilogramů. Ve spojení s nadvakrát přeplňovaným šestiválcem BMW o výkonu 306 koní to slibuje výborné jízdní zážitky. Čísla tu nebudou tak důležitá, spíše půjde o pocit z jízdy. Ale i tak rozhodně nebude Eva GT žádný šnek.

Na stovku zrychlí za 4,5 sekundy a pojede až 273 km/h. Šestistupňová manuální nebo automatická převodovka pochopitelně pohání zadní kola. Při daných výkonech jistě velmi zajímavě vyzní očekávaná průměrná spotřeba 7 litrů benzínu na 100 kilometrů.

Automobilka nezveřejnila cenu své novinky, tu pravděpodobně sdělí jen vážným zájemcům. Na stvrzení svého zájmu musí zákazník složit zálohu ve výši 5 000 liber (tedy asi 150 000 korun). První auta se začnou vyrábět v polovině roku 2012 a Morgan jich v prvním roce stihne vyrobit maximálně stovku.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Najdete na iDNES.cz