

Stačí pár aut a je z toho velká paráda. Před slavným pražským artovým kinem OKO se potkali milovníci aut. Dorazila neotřelá sestava unikátních aut, která často nepotkáte. Aby bylo vše, jak má být, na sraz nedorazilo kvůli technickým problémům jedno z italských aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kdo měl někdy v domácím ošetřování italské auto, může si nekorektní vtípky dovolit. Život s automobilovými klenoty z Apeninského poloostrova je často příběhem lásky a nenávisti. Dokud funguje, je to vášeň, vrtochy a specifika ovšem z toho soužití dělají opravdové manželství po italsku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Organizátoři pečlivě vybírali pozvané. Nechyběl ani Land Rover Discovery pro Camel Trophy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nejzářivější hvězdou byla Alfa Romeo P3 Tipo B z roku 1933, majitel ji přivezl Prahou po vlastních. Žádné zahálení na vleku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Petrolheadskou akci jménem Slunovrat pořádali pod hlavičkou společnosti Mandrake Vladimír Jedlička a Jonáš Jagerčík.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pozornost poutalo Bentley Turbo R v úpravě pro závodění.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tento konkrétní kus bentley má zajímavou historii. Postavili ho pro Matta Le Blanca s nímž účinkoval v roce 2019 ve slavném Top Gearu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Monteverdi je švýcarská automobilová šlechta. Automobilka už více než čtyřicet let neexistuje.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V letech 1967 až 1982 postavilo Monteverdi kolem 1 300 aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jedním z nich je off-road Safari.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šarmantně opelichané safari budilo před Okem obrovskou pozornost.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Safari vypadá trochu jak zemědělský stroj, designem i zpracováním.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Model uvedený v roce 1977 má americký původ - karoserie od Fissoreho má základ v americkém teréňáku International Scout. V útrobách pracuje osmiválec Chevrolet.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Historie funkcionalistické budovy architektů Jaroslava Stockar-Bernkopfa a Josefa Šolce sahá do roku 1940. Jednosálové kino s balkonem tehdy mívalo kapacitu až 800 osob.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 911 nesmí na žádném automobilovém srazu chybět.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 911 v ostré verzi GT2
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mercedes-Benz CL je jedním z opusů slavného designéra Bruna Sacca, který spojil s německou značkou celou svou kariéru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mercedes-Benz CL vznikl v době, kdy se ještě na výrobní náklady tolik nehledělo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zavalité teutonské tvary dal CLu Ital.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
I když ho představili před více než třiceti lety, stále je to majestátní auto budící respekt.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Monteverdi Safari patří s neméně obskurním Raytonem Fissore a Range Roverem k modelům, které zakládaly třídu luxusních SUV.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
I když zrovna Safari vypadá, jako když si ho někdo vyráběl doma v garáži.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Neotesané sedmdesátkové tvary jsou šmrncovní. Nadšenci si vzpomenou, že podobně vypadaly návrhy na térénní osobní tatrovku od slavného českého designéra Václava Krále.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Monteverdi Safari na automobilovém srazu u slavného pražského kina Oko.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K oku zavítal ještě jeden rallyový speciál.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nissan Patrol je terénní legenda.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A konečně další italská automobilová perla - Maserati Shamal.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kabina kupé Maserati Shamal má své nezpochybnitelné kouzlo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Maserati má za sebou úžasnou historii a dost neveselou přítomnost. Značka ale stále žije, i když se právě teď rozhoduje o jejím dalším bytí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tento pohled nikdy neomrzí…
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Subtilní stará porsche vypadají mnohem lépe než dnešní naducaná provedení. Když vedle této 911 generace „G“ z osmdesátých let zaparkuje aktuální provedení, působí to nové jako SUVčko.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 911 má po léta svou nezaměnitelnou podobu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Land Rover Discovery, který se účastnil slavné Camel Trophy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tento kousek v charakteristických barvách Camel Trophy sedlala švýcarská posádka. Dnes ho vlastní český nadšenec.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Camel Trophy byla náročná soutěž pro opravdové dobrodruhy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Land Rover Discovery, který se účastnil slavné Camel Trophy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ryze závodní interiér přestavěného Nissanu Patrol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ryze závodní interiér přestavěného Nissanu Patrol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Tipo B byla jedním z nejúspěšnějších závodních vozů první poloviny 30. let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Byl to možná vůbec první monopost automobilové historie.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Tipo B
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bentley Turbo R v úpravě pro závodění
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Majestátní bentley svými tvary a proporcemi rozhodně nepůsobí jako závodní vůz. Ale v úpravě pro okruhové závody vypadá rozhodně šarmantně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Maserati Shamal vzniklo v pouhých 369 kusech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Tipo B byla jedním z nejúspěšnějších závodních vozů první poloviny 30. let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Británii vznikl punk, okruhový bentley tamtéž. To nemůže být náhoda...
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tento konkrétní kus bentley má zajímavou historii. Postavili ho pro Matta Le Blanca s nímž účinkoval v roce 2019 ve slavném Top Gearu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Posezení před kinem Oko s výhledem na automobilové perly, to se neomrzí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kino Oko je slavné pražské kino.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 911 GT2 je už spíš okruhové náčiní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Monteverdi Safari
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bentley má pod kapotou 6,75litrový osmiválec osazený turbodmychadlem, na to stačí třístupňový automat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Škoda 110 R je jedno z nejkrásnějších československých aut.
Autor: Jakub Vít
Historie Ferrari začínala se značkou Alfa Romeo, kde Enzo Ferrari závodil a pak principáloval. Vlastní tým založil v roce 1929. V roce 1938 se stal ředitelem Alfa Corse, ale tým později opustil, když se Alfa snažila získat i jeho soukromý tým.
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Shamal má pod kapotou osmiválec osazený dvěma turbodmychadly spárovaný s šestistupňovým manuálem.
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Shamal je malé kupé, na délku má pouhých 4,1 metru. Pod kapotou má ale mocný motor s výkonem 322 koní.
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Nechyběl ani saab.
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Bentley Turbo R v úpravě pro závodění
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Shamal nosí design od slavného Marcella Gandiniho. Auto konstrukčně vzniklé v osmdesátých letech přesně ilustruje tehdejší italskou automobilovou produkci. Vypadá a jezdí skvěle, ale už z dálky působí jako na koleně opravovaná bouračka.
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: Jakub Vít
Bentley Turbo R v úpravě pro závodění
Autor: Jakub Vít
Automobilový sraz u slavného pražského kina Oko
Autor: František Dvořák, iDNES.cz