Autofotka týdne: Nová kia z Žiliny měla být kupé, je to SUV kreslené potají

aktualizováno 
Automobilky aktuálně představují světu hlavně nová SUV. Výrazným přírůstkem tohoto týdne je Kia XCeed. Šéfdesignér korejské značky prozradil, že ho navrhovali tak trochu potají.

Gregory Guillaume je jedním z těch, kterým by měli před sídlem Kie v Soulu postavit pomník. Právě on je jedním ze strůjců mohutného vzestupu značky. Vozům korejské značky dává ten správný šmrnc, obléká je, aby se líbily publiku. Pro italský magazín Quattroruote prozradil, jak vznikla současná novinka pro Evropu. První dojmy z XCeedu čtěte zde

Kia v poslední dekádě prodělala výrazný přerod, z šedých myší zaměřených na praktičnost a lákajících hlavně cenou jsou dnes auta, která si publikum kupuje často právě kvůli výraznému a pohlednému designu. Klišé o tom, že „vzhled prodává“, platí u aut stejně jako v mnoha jiných oblastech.

„Když Kia přišla do Evropy, byla to pro ni značka bez minulosti a historie, nikdo nás neznal,“ říká Guillaume. Sluší se ovšem dodat, že Kia letos slaví 75. výročí založení. „Pochopili jsme, že pro to, abychom se etablovali, potřebujeme auta, která budou probouzet vášeň.“

XCeed podle designéra vznikl kuriózním způsobem. „Když jsme začínali pracovat na rodině ceedů, bylo naším záměrem vytvořit tři varianty karoserie. Pětidveřový hatchback, kombi a další hatchback s tvary kupé a třemi dveřmi, tak jako to bylo u předchozího Proceedu.“ Jenže po několika měsících práce poslední variantu škrtlo oddělení produktového plánování. Tento segment byl na výrazném ústupu a model by nenašel zákazníky.

„Neupadali jsme na duchu, ve studiu jsme začali vymýšlet, jak zachovat sportovního ducha a emoce v jiných návrzích. Z jednoho z návrhů vznikl stávající Proceed s karoserií shooting brake a z dalšího právě XCeed,“ popisuje Guillaume. „Vtipné na tom je, že jsme ho namalovali ještě předtím, než kdokoliv přišel se zadáním vytvořit crossover nebo SUV, předběhli jsme dobu,“ dodává pro Quattroruote. „A myslím, že kdyby byl vytvořen na základě specifického zadání, nedopadlo by to tak dobře, nebyl by tak sportovní a emocionální.“

Fotogalerie

Guillaume vyzdvihuje proporce novinky. „I přesto, že má spodní část karoserie masivnější, nepůsobí tak těžce jako konkurenti. Působí spíš jako lehce pozvednuté kupé. Zachovává praktičnost pětidveřového provedení, má čisté linky, které nezestárnou,“ komentuje.

S příjezdem XCeedu bude mít Kia v Evropě pět SUV nebo z nich odvozených crossoverů. „Každé má vlastní charakter. Nechceme opakovat stejné tvary na různé velikosti aut. Chceme vytvořit auto jasně rozpoznatelné jako Kia, které ovšem nebude vypadat jako menší nebo větší varianta něčeho jiného. Není to jednoduché, ale zdá se že to funguje.“

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: automobil, Žilina

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz