Nové sorento obléklo americký obleček, chce být ještě mohutnější

aktualizováno 
Třetí generace velkého SUV Kia Sorento zcela nepokrytě míří na americké zákazníky. Bude se samozřejmě prodávat i Evropě, ale je otázkou, zda se zde bude líbit jeho konzervativní design. Auto je větší a prostornější než dosluhující druhá generace.

Kia Sorento | foto: Kia

První Sorento představila Kia v roce 2002 a byl to klasický off-road s rámovým podvozkem. Druhá generace, která přišla na trh v roce 2009, už podle aktuální módy přešla na samostatnou karoserii a zařadila se do kategorie univerzálních SUV (více zde). Stejný styl si zachovává i nejnovější třetí generace, kterou Kia představila v předpremiéře. Evropské veřejnosti se auto ukáže v říjnu na autosalonu v Paříži.

Fotogalerie

První dvě generace sorenta patřily k tomu lepšímu, co po stránce designu v době jejich premiéry Kia vytvořila. Byly to poměrně úspěšné modely na mnoha trzích, kde je automobilka nabízela. Třetí na ně chce navázat a jde na to konzervativní cestou s přidáním luxusu.

Současné sorento má docela sportovní rysy, na druhou stranu právě tato vlastnost nedělá z auta žádnou prémiovku ale normální univerzální SUV. Novinka na sportovní ambice rezignuje, zato vypadá jako mnohem větší a dražší auto. Karoserie je oblejší a vyjma mohutné masky chladiče a celkově přední části na ní nenajdeme žádné výstřelky.

Všechno je hezky uhlazené a vytvořené tak, aby působilo co nejmohutnějším dojmem. Ponton se opticky zvýšil, oproti současné generaci designéři ubrali prolis ve spodní části dveří a vypouklé oblouky blatníků přetáhli více do celé karoserie. Vzadu zůstal mohutný zadní sloupek a celkově zadní partie se současnému modelu podobá nejvíce.

Díky mnoha prolisům v zadním nárazníku a zlomům v pátých dveřích ale novinka opět dokazuje, že tentokrát jde především o velikost a luxus. Když se nazpět podíváme dopředu, tak dříve šikmá přední partie bude u novinky téměř kolmá a místo do oblouku zalomené masce chladiče navazující na světla, jak je tomu u druhé generace, má novinka masku výrazněji vyprofilovanou a světla na ní navazující jsou užší a rozšiřující se spíš směrem ven.

Pocit luxusu doplňuje množství chromovaných lišt a také zajímavá šedá metalíza, s kterou se výrobce na prvních fotografiích pochlubil. Celkově auto drží spíš americký styl velkých SUV, ostatně Kia v USA vyrábí a je to pro ni velmi důležitý trh. Což pro kategorii velkých SUV platí dvojnásob. Trochu sportovních genů si novinka zachovala díky mohutnému zadnímu spoileru a dynamiku přidávají zajímavá přední světla. Ty zadní mají poněkud přeplácanou optiku.

Kia slibuje luxusnější interiér s prémiovými materiály, moderní palubní elektronikou a také mnohem větším prostorem pro cestující ve druhé a třetí řadě. Na detaily si ale budeme muset ještě počkat.

Nové Sorento je větší než současný model. Na délku povyrostlo téměř o deset centimetrů na 4,78 metru, podobně výrazně se zvětšil rozvor. Ten narostl o osm centimetrů na 2,78 metru. Fakticky se sorento přikrčilo k zemi (1,685 metru) o pět centimetrů, na první pohled bez poměření s druhou generací auta to ale patrné není. Opticky totiž klame vyšší ponton a nižší zasklení.

Automobilka zatím neuvedla, jaké motory budou nové sorento pohánět. Zcela jistě se v Evropě objeví pod kapotou diesel či více naftu konzumujících motorů. Nabídka v USA bude naopak zcela jasně orientována na zážehové motory. V případě dieselů by to téměř s jistotou měl být čtyřválec o objemu 2,2 litru (v současné generaci poskytuje výkon 145 kW) a pravděpodobně přibude i dvoulitrový motor, který u současného sorenta má výkon 110 kW. Pro nový model bude Kia potřebovat motory s ekologickou normou Euro 6, což zatím splňuje jen dvoulitrový diesel.

Ze zážehových jednotek můžeme téměř s jistotou počítat se čtyřválcem 2,4 litru, který se jistě objeví i na americkém trhu. Motor v současném sorentu splňuje normu Euro 5 a maximální výkon je 141 kW. Pro USA bude nezbytný i šestiválec 3,3 litru s výkonem 213 kW. U současné generace je ve všech stupních výbavy mimo té základní, pro kterou je vyhrazený uvedený čtyřválec 2,4 litru. V Evropě se zážehový šestiválec s největší pravděpodobností nabízet nebude. Ve všech případech bude novinka v prodeji jako čtyřkolka i jen jako model s pohonem jen přední nápravy.

Ceny novinky zatím automobilka neprozradila, což není žádné překvapení, když zatím ani nespecifikovala pohon a výbavu. Současná generace startuje na částce 630 000 korun za benzinový motor a pohon přední nápravy. Diesel je minimálně o 60 000 korun dražší. Za pohon všech kol se připlácí zhruba dalších 50 000 korun bez ohledu na motor. Nejdražší sorento druhé generace ve verzi Premium se silnějším dieselem a pohonem všech kol atakuje milionovou hranici.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz