Kia Niro

Kia Niro | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Korejský svalovec Kia Niro dorazí do dvou let z Žiliny

  • 22
Kia Niro je koncept plný svalů, který sice patří do třídy malých aut, ale při setkání tváří v tvář na frankfurtském autosalonu je to pořádný kus auta. Už je jasné, že jde o předobraz budoucího malého korejského SUV, které zamíří především proti svalnatému Nissanu Juke.

Nabídku značky Kia ve třídě malých automobilů nejspíš do dvou let doplní malé SUV. Stále populárnější třída vozů ji láká, a ve Frankfurtu tak ukazuje koncept auta, které svým netradičním pojetím designu i technických řešení v mnohém překonává i Nissan Juke.

Je jasné, že v sériové podobě se toho bude hodně měnit. Vzhůru vyklápěné dveře s klikou nízko u prahu nezůstanou zcela jistě a vzhledem ke konvencím auto také nejspíš dostane pětidveřové provedení, byť trojice dveří by mu určitě slušela. Ani velká dvacetipalcová kola standardem určitě nebudou. Je ovšem jasné, že Kia chystá malé a velmi svalnaté SUV s dynamickými linkami, za které by se nemusel stydět nejeden sportovní hatchback.

Kia Niro

Koncept má přitom zároveň trochu off-roadový nádech. V šedé karoserii významně prosvítají velká oka vpředu a vzadu, za která lze auto vytáhnout z nesnází, a zaujme také dvojice netradičních přídavných světlometů vepředu.

Vnitřek působí až nezvykle strohým dojmem, Kia tu předvádí jakýsi sci-fi armádní design. Středová konzola neexistuje, namísto ní jsou tu jakési trubky s netradičním otočným ovladačem automatické převodovky. Ovládacích prvků je minimum, většinu interakce by měl zvládnout veliký dotykový displej a jedním velkým displejem je i přístrojový štít.

Kabina je opět laděna do šedého tónu s jakoby semišovým čalouněním. Velkou pozornost budí sedadla. Ta přední mají totiž sedáky propojeny přímo se středovým tunelem, což je hodně nezvyklé řešení. Sedačky tak nejsou ukotvené k podlaze. Jejich skořepinová povaha a integrované opěrky hlav opět vyvolávají pocity vysoké dynamiky. Vzadu je pak dvoumístná vyjímatelná lavice a velmi variabilní (a vodě odolný) zavazadlový prostor.

Ačkoliv má design auta nejspíš do sériové podoby hodně daleko, o technice toho víme překvapivě mnoho. Niro měří na délku 4 285 mm, široké je 1 850 mm a vysoké 1 558 mm, na proporcích se toho příliš moc měnit nebude. Rozvor činí 2 560 mm. Použitá platforma by měla být nová a stane se základem dalších vozů B segmentu korejského koncernu Hyundai - Kia.

Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí, které by právě v sériovém Niru mohlo zažít prodejní premiéru. Základem je výkonná přeplňovaná šestnáctistovka se 160 koňmi. Ta přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pohání přední kola. O pohon kol zadních se pak stará elektromotor s výkonem 45 koní.

Podle informací iDNES.cz se má Niro vyrábět v žilinské továrně značky Kia.