Korejský svalovec Kia Niro dorazí do dvou let z Žiliny

  12:31aktualizováno  12:31
Kia Niro je koncept plný svalů, který sice patří do třídy malých aut, ale při setkání tváří v tvář na frankfurtském autosalonu je to pořádný kus auta. Už je jasné, že jde o předobraz budoucího malého korejského SUV, které zamíří především proti svalnatému Nissanu Juke.

Kia Niro | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nabídku značky Kia ve třídě malých automobilů nejspíš do dvou let doplní malé SUV. Stále populárnější třída vozů ji láká, a ve Frankfurtu tak ukazuje koncept auta, které svým netradičním pojetím designu i technických řešení v mnohém překonává i Nissan Juke.

Je jasné, že v sériové podobě se toho bude hodně měnit. Vzhůru vyklápěné dveře s klikou nízko u prahu nezůstanou zcela jistě a vzhledem ke konvencím auto také nejspíš dostane pětidveřové provedení, byť trojice dveří by mu určitě slušela. Ani velká dvacetipalcová kola standardem určitě nebudou. Je ovšem jasné, že Kia chystá malé a velmi svalnaté SUV s dynamickými linkami, za které by se nemusel stydět nejeden sportovní hatchback.

Kia Niro

Koncept má přitom zároveň trochu off-roadový nádech. V šedé karoserii významně prosvítají velká oka vpředu a vzadu, za která lze auto vytáhnout z nesnází, a zaujme také dvojice netradičních přídavných světlometů vepředu.

Vnitřek působí až nezvykle strohým dojmem, Kia tu předvádí jakýsi sci-fi armádní design. Středová konzola neexistuje, namísto ní jsou tu jakési trubky s netradičním otočným ovladačem automatické převodovky. Ovládacích prvků je minimum, většinu interakce by měl zvládnout veliký dotykový displej a jedním velkým displejem je i přístrojový štít.

Kabina je opět laděna do šedého tónu s jakoby semišovým čalouněním. Velkou pozornost budí sedadla. Ta přední mají totiž sedáky propojeny přímo se středovým tunelem, což je hodně nezvyklé řešení. Sedačky tak nejsou ukotvené k podlaze. Jejich skořepinová povaha a integrované opěrky hlav opět vyvolávají pocity vysoké dynamiky. Vzadu je pak dvoumístná vyjímatelná lavice a velmi variabilní (a vodě odolný) zavazadlový prostor.

Fotogalerie

Ačkoliv má design auta nejspíš do sériové podoby hodně daleko, o technice toho víme překvapivě mnoho. Niro měří na délku 4 285 mm, široké je 1 850 mm a vysoké 1 558 mm, na proporcích se toho příliš moc měnit nebude. Rozvor činí 2 560 mm. Použitá platforma by měla být nová a stane se základem dalších vozů B segmentu korejského koncernu Hyundai - Kia.

Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí, které by právě v sériovém Niru mohlo zažít prodejní premiéru. Základem je výkonná přeplňovaná šestnáctistovka se 160 koňmi. Ta přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pohání přední kola. O pohon kol zadních se pak stará elektromotor s výkonem 45 koní.

Podle informací iDNES.cz se má Niro vyrábět v žilinské továrně značky Kia.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz