Korejský svalovec Kia Niro dorazí do dvou let z Žiliny

  12:31aktualizováno  12:31
Kia Niro je koncept plný svalů, který sice patří do třídy malých aut, ale při setkání tváří v tvář na frankfurtském autosalonu je to pořádný kus auta. Už je jasné, že jde o předobraz budoucího malého korejského SUV, které zamíří především proti svalnatému Nissanu Juke.

Kia Niro | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nabídku značky Kia ve třídě malých automobilů nejspíš do dvou let doplní malé SUV. Stále populárnější třída vozů ji láká, a ve Frankfurtu tak ukazuje koncept auta, které svým netradičním pojetím designu i technických řešení v mnohém překonává i Nissan Juke.

Je jasné, že v sériové podobě se toho bude hodně měnit. Vzhůru vyklápěné dveře s klikou nízko u prahu nezůstanou zcela jistě a vzhledem ke konvencím auto také nejspíš dostane pětidveřové provedení, byť trojice dveří by mu určitě slušela. Ani velká dvacetipalcová kola standardem určitě nebudou. Je ovšem jasné, že Kia chystá malé a velmi svalnaté SUV s dynamickými linkami, za které by se nemusel stydět nejeden sportovní hatchback.

Kia Niro

Koncept má přitom zároveň trochu off-roadový nádech. V šedé karoserii významně prosvítají velká oka vpředu a vzadu, za která lze auto vytáhnout z nesnází, a zaujme také dvojice netradičních přídavných světlometů vepředu.

Vnitřek působí až nezvykle strohým dojmem, Kia tu předvádí jakýsi sci-fi armádní design. Středová konzola neexistuje, namísto ní jsou tu jakési trubky s netradičním otočným ovladačem automatické převodovky. Ovládacích prvků je minimum, většinu interakce by měl zvládnout veliký dotykový displej a jedním velkým displejem je i přístrojový štít.

Kabina je opět laděna do šedého tónu s jakoby semišovým čalouněním. Velkou pozornost budí sedadla. Ta přední mají totiž sedáky propojeny přímo se středovým tunelem, což je hodně nezvyklé řešení. Sedačky tak nejsou ukotvené k podlaze. Jejich skořepinová povaha a integrované opěrky hlav opět vyvolávají pocity vysoké dynamiky. Vzadu je pak dvoumístná vyjímatelná lavice a velmi variabilní (a vodě odolný) zavazadlový prostor.

Fotogalerie

Ačkoliv má design auta nejspíš do sériové podoby hodně daleko, o technice toho víme překvapivě mnoho. Niro měří na délku 4 285 mm, široké je 1 850 mm a vysoké 1 558 mm, na proporcích se toho příliš moc měnit nebude. Rozvor činí 2 560 mm. Použitá platforma by měla být nová a stane se základem dalších vozů B segmentu korejského koncernu Hyundai - Kia.

Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí, které by právě v sériovém Niru mohlo zažít prodejní premiéru. Základem je výkonná přeplňovaná šestnáctistovka se 160 koňmi. Ta přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pohání přední kola. O pohon kol zadních se pak stará elektromotor s výkonem 45 koní.

Podle informací iDNES.cz se má Niro vyrábět v žilinské továrně značky Kia.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz