náhledy
Niro, nejdůležitější letošní novinka korejské automobilky Kia, je na skok v Česku. Špionážní fotky prvních kusů důležitého modelu značky, které ještě před oficiálním uvedením na český trh dorazily do republiky, pořídil čtenář iDNES.cz. Nové Niro se ovšem už dá objednávat, ceny startují na 730 tisících korunách.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Dosud jsme druhé vydání crossoveru Niro mohli zkoumat jen na několika málo továrních fotkách. Vůz odhalený na veletrhu mobility v korejském Soulu ovšem už je v Česku. Druhá generace nejprodávanějšího elektromobilu značky Kia je k objednání již nyní, oficiální uvedení na český trh je naplánováno na červenec.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Niro se bude opět vyrábět jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Niro HEV má ceny od 729 980 korun, Niro PHEV startuje na 1 029 980 korunách a plně elektrické Niro EV stojí 1 119 980 korun.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Digitální přístrojový štít je propojený s displejem multimediálního systému. Čalounění stropu je prý vyrobeno z recyklovaných tapet a sedadla využívají organický polyuretan a tkaninu Tencel vyrobenou z vláken eukalyptových listů.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Hybridní verze dostanou jízdní režim „Greenzone Drive Mode“, který je na základě dat z navigace po vjetí do nízkoemisních zón přepne do čistě elektrického režimu.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Hybridní verze používá motor 1,6 litru GDI s výkonem 77 kW a 144 Nm. Synchronní elektromotor s permanentními magnety přidává 32 kW a 170 Nm. Systémový výkon soustrojí je 104 kW a 265 Nm, s tím pracuje šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. Kapacita akumulátoru je 1,32 kWh.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Plně elektrická varianta nabídne 150 kW a 255 Nm. Akumulátor je 64,8kWh.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Pluginhybridní verze má systémový výkon 135 kW a stejných 265 Nm, ovšem větší 11,1 kWh akumulátor.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Niro je větší než předchůdce, s délkou 4 420 mm je o 65 mm delší, šířka je 1 825 mm (+20 mm), výška 1 545 mm (+10 mm) a rozvor 2 720 mm (+20 mm).
Autor: LP, pro iDNES.cz
Provozní hmotnost začíná u 1,5 tuny u hybridu, elektrický varianta je o čtvrt tuny těžší.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Vpředu má niro klasické mcphersonovské zavěšení, vzadu je víceprvková náprava.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Pneumatiky: 205/60 R16, 225/45 R18 v závislosti na stupni výbavy (HEV, PHEV), 215/55 R17 (EV)
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Objem kufru se liší podle verze pohonu, nejmíň naloží plugin hybrid (348 litrů), hybrid 425 a elektrická veze o 50 litrů víc.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Novinka byla inspirována dva roky starým konceptem Habaniro. Zadní světla jsou zasazena do kontrastně lakovaných zadních sloupků, které opticky přecházejí až do podběhu zadního kola a vytvářejí dojem jakýchsi bumerangů.
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz
Nová Kia Niro je v Česku
Autor: LP, pro iDNES.cz