Jeden z nejslavnějších českých hokejistů ve středu havaroval v Plzeňské ulici v Praze. Se svým elektromobilem Kia se srazil s tramvají. Skončil v péči záchranky. Hokejista na svém Facebooku později uvedl, že nad ním Bůh držel ochrannou ruku. Napsal také, že on i cestující v tramvaji vyvázli bez zranění.
„Na Plzeňské jsem se snažil přejet z jednoho směru do druhého. Kontroloval jsem si tu druhou stranu a ve vhodnou chvíli jsem do ní najel. Byl ale velký provoz a v tom jsem nestihl zareagovat na tramvaj, která jela velkou rychlostí ve stejném směru jako já,“ popsal hokejista.
Bůh nad ním měl podle Jágrových slov ochrannou ruku. „Myslel jsem si, že je to můj konec,“ napsal Jágr o nehodě, o které informovala světová média. Záchranáři mu po nehodě, při které se aktivoval boční a hlavový airbag vozu, na místě ošetřili drobné poranění ruky. Do nemocnice jet odmítl.
Za týden jsme s elektromobilem ujeli 3 381 km. Pořád vám to přijde málo? |
Hodnocení bezpečnostiZástupci Euro NCAP v případě EV6 pochvalně zmínili zachování integrity prostoru pro cestující po čelní nárazové zkoušce a zajištění dobré ochrany v oblasti kolen a stehen všech členů posádky. V testech předních sedadel a hlavových opěrek se prokázala dobrá ochrana před rizikem poranění krku v případě zadního nárazu. Ve zkoušce zahrnující náraz do boční bariéry a ještě náročnější zkoušce simulující boční náraz do sloupu inkasovalo EV6 maximální množství bodů s ohledem na robustní ochranu všech klíčových částí těla řidiče i zbytku posádky. EV6 též dosáhlo dobrých výsledků v ochraně dětských pasažérů, kdy vozidlo prokázalo schopnost ochránit všechny klíčové části těla testovacích figurín představujících šesti- a desetileté cestující. Při testování bezpečnostních asistentů EV6 pak zástupci Euro NCAP poukázali na schopnosti systému automatického nouzového brzdění (AEB), jenž dobře reagoval na ostatní vozidla a dokázal zamezit střetům ve většině testovacích scénářů. |
Jágr jen několik hodin před autonehodou fanouškům oznámil, že bude i nadále hrát hokej. „Já vím, že tomu někteří nebudete věřit, ale opravdu vyhlížím další sezonu,“ uvedla padesátiletá hokejová hvězda na svém Instagramu.
Jaromír Jágr je tváří korejské automobilky dlouhodobě, před elektrickým modelem EV6 jezdil například sportovně laděným sedanem s pohonem zadních kol jménem Stinger.
Jen shodou okolností v momentě, kdy se Jágr pošťuchoval s tramvají, uveřejnila organizace EuroNCAP výsledky nové várky crashtestů, a v nich bylo odhaleno také hodnocené Kie EV6.
Elektrický crossover, který letos v březnu získal titul „evropské auto roku“, v nich získal nejvyšší bezpečnostní pětihvězdičkové ohodnocení. „Kia EV6 dosáhla 90% skóre za ochranu dospělých cestujících, 86 % za ochranu dětských pasažérů, 64 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu včetně chodců a 87 % v kategorii ‚bezpečnostních asistentů‘, kde se vozidlo hodnotí podle nabídky nejrůznějších technologií pro předcházení dopravním nehodám,“ popisuje mluvčí českého zastoupení značky Kateřina Vaňková.
Ta pro Aktuálně.cz ještě dodala: „Shodou okolností jsme zrovna toto pondělí Jaromíra Jágra s jeho Kiou EV6 fotili, vůz měl teprve krátce. Jsme hlavně rádi, že je v pořádku a kromě lehce naražené ruky mu nic není. Marketingově z toho profitovat nechceme, i když jsme zaznamenali, že událost měla obrovský zásah.“
První jízda: Elektrickou parybu zaparkujete na dálku |
Jaromír Jágr nyní jezdí náhradním vozem, který mu Kia zapůjčila. „Auto jsme mu poskytli v rámci spolupráce i proto, že má elektromobily rád. Předpokládám, že dostane k dispozici nový vůz Kia EV6,“ dodala Kateřina Vaňková pro CNN Prima NEWS.