Kia Kue: kupé-SUV má 400 koní

aktualizováno 
Korejská automobilka, která se vehementně dere mezi renomované výrobce, přivezla na autosalon do Detroitu koncept SUV-kupé s krátkým jménem Kue.

Kia Kue | foto: Kia

Nový šéfdesignér Kie Peter Schreyer, který před nedávnem přišel do služeb korejců od Volkswagenu, má pomoci automobilce v novém směřování - od laciných a jednoduchých aut k vozům plných emocí. Automobilka tak začíná sázet na výrazný a propracovaný design.

Dravý vzhled tvarovaný na jednolitém těle výraznými lomy a prolisy, podtrhují velká kola s průměrem 22 palců. Vypadá to, že designéři korejské automobilky vymysleli nový identifikační znak kií. Stejně jako před nedávnem uvedený slovenský cee´d, má i kue na spodu dveří výrazný prolis.

Kue je 4724 milimetrů dlouhý, do šířky má 1929 a na výšku 1600 milimetrů. Rozvor je 2,9 metru, rozchod vpředu i vzadu 164 centimetrů. Pneumatiky s rozměrem 265/40 R22 roztáčí čtyřmi stovkami koní (294 kW) přeplňovaný osmiválec s objemem 4,6 litru.

Kue má nejen o něco zvýšený podvozek, ale je také vybaven pohonem všech kol, kroutící moment 534 Nm na ně přenáší pětistupňová automatizovaná převodovka.

Interiér korejského konceptu se automaticky přizpůsobuje řidiči a jeho třem spolucestujícím, pilotovi ulehčuje řízení adaptivní tempomat.

Kia Kue

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz