Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Š73i82m54o38n 80M40a57r73t33y58n50e87k 7933825353516

Ano, pro mne byblo elekroauto ideání. Denně najedu 70 - 100 km. Na dlouhé štreky pak mám jiné auto.

Nabíjení by také nebyl problém.

Jen je to pro mne zatím ekonomický nesmysl.

+14/0
doporučit
8.2.2019 10:07

K29a13r82e98l 85M83a67z66a42č 3137753106339

Co je to platný, když nemám barák a dobrou nabíječkou, tak je to k ničemu. A aby měl doma každý druhý k dispozici 100 kW nabíječku není ani možné. Prostě emobily, jak jsou nyní namyšleny, jsou masově blbost.

+18/−3
doporučit
8.2.2019 7:58

J26i28ř23í 16S18c59h68m78i45d39t 5700203294245

Takže nějaké větší rozšíření jako vždy zabije cena.

+10/0
doporučit
8.2.2019 20:07

M20i78r86o10s51l74a33v 17K23u76c19e50r87a 6978857703472

"K dispozici jsme měli výkonnější provedení, které má baterie s kapacitou 64 kW"

Tolik k odbornosti autora. Jak si někdo může poplest kW a kWh, to vážně nechápu.

+10/0
doporučit
8.2.2019 10:41

T36o80m73á98š 42K31u73c87h74a75ř 3817491668521

"baterie s kapacitou 64 kW"

Je vidět, že článek psal odborník. Ale zjevně na něco jiného. ;-)

+7/0
doporučit
8.2.2019 15:10

D37a74n64i52e56l 62P26a75n58e58k 6922211982390

"...baterie s kapacitou 64 kW a dojezd podle cyklu WLTP..." snad kWh ne?8-o

+6/0
doporučit
8.2.2019 9:01

E98m19i79l 79N58o68v32á82k 1475503200464

Musím uznat, že minimálně interiér Nira vypadá opravdu povedeně, když si vedle sebe dám fotky Nira a holobytu Modelu 3 z předchozí recenze, tak to je nebe a dudy.

Za mě je tohle mezi těmi ostatními elektroúlety asi první auto, u kterého dovedu pochopit, že si ho někdo, kdo úplně nehledí na peníze, a má kde doma nabíjet, koupí na vcelku běžné ježdění na kratších trasách s nějakým snesitelným omezením.

Nicméně způsob uložení nabíjecího kabelu pod podlahou zavazadlového prostoru mi nepřijde úplně nejšťastnější, vyskládávat kompletně celý obsah kufru na silnici někde u rychlonabíječky by se mi opravdu nechtělo.

+6/0
doporučit
8.2.2019 8:05

P64e35t63r 98Č56e34r73n20ý 8657221234436

Když na dálnici vidím jak se mezi kamiony vlečou Tesly (čili auto za 2,5 mil) devadesátkou, tak si říkám, že elektro zatím ne ;-(

+10/−4
doporučit
8.2.2019 9:10

L43a23d83i20s15l25a50v 48T19r74i57s75k66a 4125687170

"Základní má 100 kW a dojezd 289 kilometrů, ta nás ale vlastně nezajímá. Nejspíš se u nás ani nebude prodávat a především s tou jsme nejezdili. K dispozici jsme měli výkonnější provedení, které má baterie s kapacitou 64 kW a dojezd podle cyklu WLTP zajímavých 455 kilometrů. Elektromotor této verze dává výkon 150 kW a točivý moment 395 Nm."

Pane redaktore, neproházely se Vám tam ty kW trochu? Základní verze má opravdu 100kW, zatímco výkonnější verze jen 64kW? Neudává se navíc kapacita náhodou v jiných jednotkách a to v kWh? Watt je označení výkonu a ne kapacity.

+5/0
doporučit
8.2.2019 10:35

J83a15n 90H26r12b46á26č 8604490932

Jsem příznivcem elektromobilů, ale zatím jejich nákup nedává smysl, bohužel. Je to na složitější vysvětlování, takže jen jedna reakce na článek proč ještě ne....

Protože si nekoupím auto nižší střední/nižší třídy za více než 1 mil. Kč, abych šetřil peníze (kolik musím ujet abych si zaplatil rozdíl oproti klasickému spalováku? A bude to hodně i když započteme levnější servis (auto nemá tolik součástek). A určitě když si koupím takto drahé auto, tak nechci přemýšlet nad tím, jeslti můžu topit!!! nebo si zapnout vyhřívání sedaček!!!

Takže, pokud by toto auto dnes stálo stejně, nebo lehce více jako běžné auto, pak to dává smysl, jinak ne. Navíc zatím se to tlačí, ale až bude elektroaut více, zdraží se elektřina, protože vzroste poptávka, to bude další problém, který sníží úsporu. Dalším důvodem jsou drahé a těžké a v případě nehod ne příliš bezpečné baterie ... zatím, věřím, že se v tomto směru udá nějaký zásadnější pokrok co se týče ceny, kapacity, životnosti a rychlosti nabíjení, ale zatím to prostě pro běžného člověka nedává smysl.

+5/0
doporučit
8.2.2019 8:15

M59a45r86e35k 29Š42t95ě66t46k25a 4551488722423

Díval jsem se jen tak za zvědavosti na nový Hyundai Kona (jako budoucí nový vůz) a v benzínové verzi začíná na +400 tisíc, zatímco jako čistě elektro na +900 tisících:-/

+5/0
doporučit
8.2.2019 8:08

D34a69n96i55e60l 15T33o89m32e14k 8129815178316

Neužitečné auto za milion s obrovskou ztrátou hodnoty při dalším prodeji.

Jistě se jich pár prodá pro pokrokové úředníky za cizí peníze.

Což je v souladu s úmyslem tvůrce, protože milion rychlých dobíjecích míst stejně rozvodná síť neunese.

Holota ať čumí a jezdí nákladním rodinným bicyklem.

+6/−3
doporučit
8.2.2019 10:47

P27e41t75r 67P58o65s30p89í13š32i48l 4388424696446

Dovedu si představit, že někdy v budoucnu budu mít elektromobil. Ale nyní jako soukromé osobě, když najedu ročně maximálně tak 15 tisíc km, pořízení takhle drahého dopravního prostředku se mi nevyplatí. Dojezd není až tak důležitý, jestli je 200 nebo 400 km. Stejně ty delší trasy mám tak 3x do roka.

+4/−1
doporučit
8.2.2019 8:36

M32i91r38o65s28l82a76v 76S28u15c87h88y 5360549630310

Sundejte cenu o 70% a lidé se o elektroauta poperou. Jó, ach ano, baterky jsou drahé. No tak si holt budeme muset počkat, než někdo vymyslí něco lepšího. Jedno elegantní řešení ale stále nějak přehlížíme. Jsou to právě hybridy. S nulovými emisemi potřebujeme jezdit v centrech velkých měst - no a tam by stačil dojezd zhruba 20 km (pokud nejste rozvážková služba, ale jen "obyčejný řidič"). Zbytek by to fungovalo jako dosud - ku spokojenosti uživatelů.

+3/0
doporučit
8.2.2019 11:08

P26e60t88r 45M28i83c78h80a23l 2750144781932

Masáž pokračuje. Další nepraktický krumpl za přemrštěnou cenu.

+6/−5
doporučit
8.2.2019 22:45

V33á21c75l89a29v 87V81y20s52u50š13i43l 1631987482530

Elektromobil s dojezdem přes 400 km bych si klidně pořídil, když se do něj vejde čtyřčlenná rodina se dvěma psy a zavazadly a bude stát 300 000,- Kč.

+3/−1
doporučit
8.2.2019 18:08

T76o41m63á57š 67K27u22c81h80a97ř 3137171588841

"Věc se má tak: když u normálního auta podřadíte (pokud to nemá udělat automatická převodovka), elektronika musí spočítat, jaké emise vlastně může motor vypustit, tomu přizpůsobit dávku paliva a pak teprve ze sebe motor může vydat vše, co v rámci limitů umí.

Zdroj"

No, a v tomhle je právě skryt emisní podvod elektromobilů, protože když mu šlápnete na krk, tak se z baterek ždímá násobek energie, a ta energie se se z velké části vyrobila ve fosilních elektrárnách, takže když rozpohybujete tuto 1800 kg těžkou krabici, fakticky se z elektrárny vychrlí obdobné množství CO2, oxidů síry a dalšího svinstva, jako byste to provedli s běžným ropákem, ale z hlediska norem a homologace se tváříme, že to auto je bezemisní, což prostě není pravda. Tento podfuk umožňuje stavět třeba pětitunové elektromobily s ohromnou spotřebou energie a odpovídajícími emisemi jako tank, přesto je formálně ekologické.

Toto by už někomu mělo dojít a normy upravit tak, aby i u elektromobilů zohlednily reálnou spotřebu energie na km a tomu odpovídající emise při dané struktuře produkce elektřiny. Ekologické je totiž pouze to, které spotřebuje málo energie na km, a to 1,8 tunové auto není.

+11/−18
doporučit
8.2.2019 0:40

P14e16t72r 97S34t81e75j23s45k35a75l 3499168174486

Jasne ze to nikomu nedava smysl, ale pockejte, az vlady zakazou spalovaci motory. Potom uz nebude potreba propocty, za kolik km se to vrati. Jina moznost nebude. Auto se patrne stane necim, cim bylo za sociku. Nebo dokonce ze zacatku 20 stoleti, kdy mel autak jenom tovarnik nebo knize - luxusnim zbozim. Za auto i dum v Praze a patrne poklesne i pocet aut v provozu a tvorba kolon a potreba stavet dalsi dalnice. Kdo bude muset cestovat a nebude mit mega pojede vlakem. Jenom se zatim nevi, co bude se stavjicimi vozy, jak dlouho po zakazu registraci novych aut strati registrace i ojetiny. Predpokladam nejake prechodne obdobi 3-4 roky, nez se z novych elektromobilu stanou ojetiny. Mozna to bude driv v Cine, mozna v Evrope. V US zalezi kdo bude u moci, ale nepredpokladam, ze jim vemou zbrane a benzin v dohledne dobe.

+2/0
doporučit
8.2.2019 15:46

V41l84a30d79i41s68l98a71v 24B45u64r92y63š18e48k 1889772137934

pěkný autíčko, začíná se to hezky rozjíždět, kdyby klesla cena k 700 tisícům a podařilo se přidat i pohon zadní nápravy, tak do toho jdu

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:55
Foto

H64o97n36z89a 10T23r71u10s28i28n32a 9900770150736

Snad v každém článku o hybridech nebo elektromobilech se na idnes uvádí kapacata baterie v jednotce pro výkon. Ani tentokrát autor nezklamal R^

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:37

J41i66ř28í 86S78c53h45w17a10c83h 8888264828586

Obvykle se k formálním atributům článku nevyjadřuji ale tady, když už je to přímo v titulku, musím:

"novou elektrokiou" - pane titulkáři, to slovo je pro mne od pohledu naprosto hnusný paskvil Rv

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:33

J37i85ř86í 70Ř13e23h82o42ř 9578398786278

"příjemně normální" bylo potřeba. Elektrické auto přeci nemusí mít kávovar, masážní sedačky a design ze scifi filmu.

+2/0
doporučit
8.2.2019 9:53

O95l97d53ř94i22c72h 24O57l44e16š 6323580257

Elektrocentrálu jsem si už koupil. Na cesty bude dobrá.;-)

+2/0
doporučit
8.2.2019 9:11

P24e21t62r 29B89l26á34h55a 6270687899463

Aktuální stav objednávek z Německa Modelu 3: 3.949 ks!!, docela mě toto číslo překvapilo, jen pro představu za celý rok 2018 bylo nejprodávanější EV v Německu - Renault Zoe s 6.360 ks, toto číslo TESLA MODEL 3 překoná už v březnu:-)

Možná porazí i Norsko to zatím vede 5.112 ks.

+2/−1
doporučit
9.2.2019 16:43

V14l17a12d59i58s33l70a57v 10B35u48r19y55š87e76k 1529672117924

perfektní dynamika, dojezd víc jako 600 km, kilometr za 25 halířů, to začíná být zajímavý, když navíc uvážíme, že to jako bonus netráví lidi, tak se to zdá být jasnou cestou do budoucna, je jasný, že majitelý 15letých oktávek 1,9 TDI 66 kW se jich ještě dlouho nevzdají, je jasný že u jejich paneláků je nenabijí kiu a ani si ji za milion nekoupí, ale je to začátek a vyvíjí se to nad očekávání slibně

+3/−4
doporučit
8.2.2019 7:29

Najdete na iDNES.cz