Diskuse k článku

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia e-Niro, která se letos vydává na evropský trh. My jsme ji ozkoušeli a musíme říci, že je to vlastně příjemné normální auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e50t96r 52B28l77á92h56a 6630737969653

Prodeje EV leden 2019 Německo: a máte tu zase růst prodejů proti roku 2018.

Leden 2019 = 4.648 ks (leden 2018 = 2.764 ks) + 68% a to je před zahájením prodejů Modelu 3

0/0
10.2.2019 14:18

P14e85t96r 25M56i80c48h46a20l 2270884641232

To dokazuje jenom to, že jsou Němci bohatí a někteří z nich neví co s penězi. Jenže při první krizi si to i většina z těchto nadšenců rozmyslí.

0/0
11.2.2019 15:02

M71a64r64t84i94n 34K14a78r93á14s89e30k 9188733858578

Nebo taky to, ze pomer cena/vykon se u aut dramaticky zlepsuje kazdy rok.... neni to ani 10 let od prichodu mestske tasky s minimalnim dojezdem za temer milion......

+1/0
11.2.2019 15:22

P48e57t31r 49M14i42c16h23a75l 2290754691572

To taky. Ale pořád mi přijde jako ekonomický nesmysl vyhodit za elektro dvojnásobek ceny proti autu stejné třídy s klasickým pohonem. To racionálně uvažující člověk neudělá.

+1/0
11.2.2019 16:57

J67a42n 61T41a38r55a23b37a 4706686499919

Proč ne? Bude jezdit za tretinove až poloviční náklady na km. Problém je jen v tom, zda se vždy a všude dostane tam kam potřebuje v čase, který má k dispozici a nebude marně čekat, až mu distribuční logika dobijeci stanice s deseti stojany přidělí v rámci FUP alespoň 20% příkonu, protože ostatní dobijene vehikly mají v akku o pár procent méně než on. Protože to, že taková e-pumpa bude disponovat 10x150kW, je samorejne nesmysl.

0/0
12.2.2019 18:24

J86a20n 80T16a93r47a16b61a 4876706689669

....... Případně se dá očekávat chytrolinstvi ve stylu mobilních operátorů, chceš prednost v dobíjení, plať za kwh víc.

0/0
12.2.2019 18:28

R24o18m38a57n 51F19o74j57t43í31k 4351709378875

Elektrina není zatím zatížena spotřební dani, proto je to zatím levnější ježdění , nebojte se, stát si to v budoucnosti ohlídá, aby z toho taky něco měl 

0/0
16.2.2019 9:04

P78e28t72r 29B77l87á81h57a 6270327359163

Aktuální stav objednávek z Německa Modelu 3: 3.949 ks!!, docela mě toto číslo překvapilo, jen pro představu za celý rok 2018 bylo nejprodávanější EV v Německu - Renault Zoe s 6.360 ks, toto číslo TESLA MODEL 3 překoná už v březnu:-)

Možná porazí i Norsko to zatím vede 5.112 ks.

+2/−1
9.2.2019 16:43

M80a80r69e18k 68Š95t72ě93t26k30a 4261648852613

Nevím jak v Německu a Norsku, ale pokud u nás budou stát ekomobily dvakrát tolik co klasická auta, asi o tom nikdo uvažovat nebude (jako soukromé auto).

+3/0
9.2.2019 16:53

M92a91r58t64i83n 20K77a16r67á87s87e67k 9928803848668

To nestoji ani ted a ten vyvoj jde u lektroaut hodne rychle kupredu (ke zloepsovani vlastnosti a snizovani ceny). Porovnejte co se prodavalo pred nejakymi 8 lety a co dnes.

Pres 8 lety byla u nas novinka trjcata (Mitsubishi iMiEV, Peugeot Ion, Citroen C-Zero), coz jsou mala vozitka, s dojezdem kdyz se hodna zadari tak 100km a cena atakovala milion. Za to dneska koupit Konu, brzy Niro, a do roka snad i zakladni tesla model 3. Pristi rok maji jit na trh prvni VW na nove platforme, ktere by s podobnymi parametry mely jit cenou jeste o velky kus dolu - a s ohledem na to, jake ma VW prodejni plany, tak je jasne ze tomu bude muset odpovidat i cena (je jim jasne ze egolfy za milion ve statisicovych seriich nikdo kupovat nebude)...

+1/0
10.2.2019 9:04

P90e16t32r 45M37i93c86h35a61l 2380964421702

To je úžasné. ... A kolik je objednávek na normální auta?

+3/0
9.2.2019 18:28

J58i11ř18í 43S25e93h88n98a61l 6475258372746

V roce 2018 v Nemecku prodano celkem 3.435.778 osobnich aut. Docela me to cislo prekvapilo. Netusil jsem ze ty elektricky vehikly jsou v podstate na urovni statisticky chyby. Zoe ani ne 2 promile trhu. Takhle tu elektromobilitu nevybudujeme, soudruzi. Budeme fakt muset ty spalovaky zakazat, protoze blbcu co daj dobrovolne za subcompact mego je nejak malo ;-D

+4/0
9.2.2019 19:15

H22o80n29z10a 12T91a19r 3589382204412

Statistická chyba ? Evropa v roce 2018: 400 000 prodaných aut do zásuvky

K tomu se navíc prodalo také 555 000 hybridů .

Celkově tak alternativní paliva měla v Evropě podíl 6,1 %.

Elektromobily prodeje rostly meziročně o 47 %, plug-in hybridy o 22 % a hybridy o 24 %.

Nejprodávanější Nissan Leaf ,Renault Zoe ,BMW i3, Mitsubishi O. PHEV ,VW e-Golf,Tesla model S

Mezi hybridy nepříliš překvapivě zcela kraluje Toyota

Která už celosvětově v roce 2017 překonala hranici 10 milionu prodaných Hybrydních pohonných ustrojí .

+1/−1
9.2.2019 19:35

R50o33b98i14n 32Ž12i55ž22k45a 2448194866796

Plést dohromady hybridy a elektromobily není nic jiného než prachsprostá statistická lež - jde o zcela jiné kategorie vozů.

+3/0
10.2.2019 16:57

P33e77t85r 94H67a38r68i17p17r61a80s16a16d 60H35a14j33i22č 5291906753920

Statistická chyba? Jak kde. U nás v ČR určitě, Německo začíná elektromobilitu teprve objevovat, Amerika má v řebříčku v měsíčním top ten za poslední rok několikrát i nějakou Teslu. V Norsku jsou prodeje absolutně nejvyšší, už teď je to 50/50. Ještě pár let to možná budete psát, ale pak se asi nebudete stačit divit.

+2/−2
9.2.2019 20:19

P90e93t84r 75B58l91á12h91a 6400137939483

je to pořád jen začátek, to hlavní přijde až v roce 2021, na vaší vzteklosti je krásně vidět, že už to taky tušíte, že přechod na EV je hotová věc.

Něco pro potěchu, Model 3 Evropa viz odkaz.

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/02/Tesla-Model-3-zeebruge-port-4.jpg?quality=82&strip=all

0/−1
10.2.2019 8:15

P75e34t16r 23B89l10á51h34a 6420717289973

ale vy počítáte hrušky s jabkama: Tesla Model 3 je přímý konkurent BMW 3, Audi 4, Mercedes C-Class, po zahájení prodejů Modelu 3 v USA klesly prodeje BMW 3 o 25%, bude zajímavé sledovat, jestli sníží Model 3 prodeje i v Německu a Evropě jako celku:

Prodeje v roce 2018 v Německu:

BMW 3 - 34.500 ks

Audi 4 - 53.000 ks

Mercedes C-Class - 63.000 ks

0/0
10.2.2019 14:01

R25o50b29i17n 21Ž32i88ž95k13a 2408854906206

Kde jste vzal, že je Tesla Model 3 přímý konkurent BMW 3?

0/0
10.2.2019 17:03

P91e78t75r 14B25l31á76h21a 6660837119973

níže je odkaz na na prodeje BMW za rok 2018 v USA, díky nástupu Modelu 3 klesly prodeje BMW 2, 3, 4 o 20 - 25%viz odkaz

https://cleantechnica.com/2019/02/10/where-in-the-world-is-jim-chanos-tesla-pravduh-king/

A ještě jedna zajímavá statistika

https://cleantechnica.com/2019/02/10/where-in-the-world-is-jim-chanos-tesla-pravduh-king/

0/0
10.2.2019 17:30

R19o31b29i48n 51Ž60i29ž75k85a 2598174716946

Chápu :-) Tak doporučuji tenhle nesmysl o srovnávání Tesly 3 s luxusními/sportovními sedany typu BMW 3 nebo Lexus IS/ES zapomenout, je to zavádějící - je to jiná kategorie aut :-)

0/0
10.2.2019 17:59

P18e24t97r 45B45l48á24h13a 6970307749293

sorry, ale budu věřit automobilovým odborníkům a novinářům z celého světa, kteří je do stejné kategorie zařadili, než vám. A co je hlavní berou to tak desetitisíce zákazníků, kteří si místo BMW, Audi, Mercedesu, Lexusu kupují Tesly:-) Myslím, že prodeje těchto značek už za únor v Evropě, lépe řečeno snížené prodeje těchto značek, to stejně jako v USA a Kanadě jen potvrdí.

+1/0
10.2.2019 18:26

P26e49t50r 85B58l66á28h18a 6120107689563

ještě poznámka, samozřejmě výkonem a jízdními vlastnostmi se BMW 3, Audi 4, Lexus nemůže Tesle Modelu 3 vůbec rovnat, ale to je jasné, Model 3 prohání mnohem silnější a dražší auta - z 0 na 100 km/h za 3,3 s o tom si mohou tato auta nechat jen zdát. viz malá ukázka níže

https://www.youtube.com/watch?v=n7EFiqEyv_c

+2/0
10.2.2019 18:37

R60o79b65i25n 33Ž41i70ž13k19a 2458234626236

Jsem si jistý, že na webu s přídomkem "clean" budou odborníci zcela nestranní ;-D

Že mají elektromobily odpich není žádná novinka, ale to A) není jediná jízdní vlastnost, (jak se snaží elektrofanatici namluvit) a tedy to z nich B) nedělá sportovní vůz a už vůbec ne vůz luxusní. :-)

Ti vaši "novináři z celého světa" si taky všímají, jak tragické je zpracování těch vozů - takovouhle úroveň si nemůže dovolit ani Volkswagen, natož pak BMW nebo Lexus.

V Americe jsou obecně trošku nižší nároky a elektroauta o zákazníky bojují tím, že jsou nové a vyhypované, ale jde o přesun zákazníků mezi třídami, ne mezi srovnatelnými auty :-)

+1/−1
10.2.2019 19:15

P31e48t61r 83B16l32á97h73a 6310437799343

když si to myslíte, já vás přesvědčovat nebudu, sledujte prodeje v dalších měsících, vaše představa, že si třeba Němec řekne, no můžu si koupit BMW 3 za 40.000 €, je to super luxusní auto, ale ne, raději si koupím Teslu Model 3, sice stojí 65.000 € a oproti BMW 3 je ve všem horší, jen má o něco rychlejší rozjezd, tak ta mě baví, kdyby to bylo jen o rozjezdu, tak to nikdo nekoupí;-D

+3/0
10.2.2019 19:30

Z98d11e50n53ě85k 77M17o54r51á83v65e81k 5977788668593

Problém je, že srovnáváte jeden model jedné automobilky proti prodeji všech modelů všech automobilek. Tak si vezměte jeden model střední třídy od libovolné jediné automobilky a porovnávejte ho s prodejem Modelu 3 od Tesly. To už budou jiná čísla, než statistická chyba.

0/0
12.2.2019 13:06

H70o20n80z35a 86T72a36r 3279652344952

Pochybuji že v Evrope bude nejprodávanější jako v USA

se za rok 2018 prodalo 139 782 kusů Tesla model 3 .

Prostě Dovoz (CLO + DPH) to velmi prodraží.

http://www.hybrid.cz/elektricka-revoluce-v-americe-prodeje-aut-do-zasuvky-rostly-o-78

0/0
9.2.2019 19:46

P77e70t81r 38H45a85r90i34p39r29a59s33a66d 15H18a70j46i81č 5781846363640

Asi byste měl dodat, že to vlastně bylo za poslední půlrok. Předtím se rozebíhala výroba. Takže letos může jen jeden model - TM3 udělat klidně 250 000. Takže, když k tomu přičteme výrobu i dalších 2 modelů, tak to může udělat za za rok 2019 třeba 400 000. Na začínající automobilku slušné, řekl bych.

+2/−1
9.2.2019 20:26

H48o13n21z61a 53T46a35r 3749332874602

Příliš optimistické , ale uvidíme ?

Očekávat že se v Evropě prodeje modelu S a X skokově násobně zvýší, když se v roce 2018 prodalo Tesla Model S (16 682), Tesla Model X (12 694),je hodně odvážné .

0/0
10.2.2019 14:44

P81e38t83r 68B54l30á95h17a 6540377399213

zahájení prodejů Modelu 3 v Evropě spíše povede k snížení prodejů S a X, ale Model 3 to nahradí, očekává se v Evropě prodaných 100.000 ks/rok.

0/0
10.2.2019 15:02

P86e23t29r 78M12i89c44h85a49l 2680224311782

Masáž pokračuje. Další nepraktický krumpl za přemrštěnou cenu.

+6/−5
8.2.2019 22:45

P27e82t41r 53B97l64á95h70a 6710847769333

kterého se jen letos prodají tisíce, že:-)

+1/−2
9.2.2019 7:27

P12e90t61r 82M77i81c36h19a90l 2340484331662

Evidentně pár lidí neví, co dělat s penězi.

+4/−1
9.2.2019 9:03

S33e83i87d11l 21P22e25t62r 1891371465634

Tisíce? A není to nějak málo Antone Pavloviči když "normálních" aut se prodají miliony? ;-D8-o

+1/0
9.2.2019 9:14

P62e56t72r 42B49l24á38h52a 6540987979823

nejprodávanější vůz Toyota Corolla - 995.000 ks, to jsou sta tisíce, rozhodně ne miliony

Nejprodávanější EV Model 3 - 152.000 ks, 2019 odhad 300.000 ks

Passat - 237.000 ks

Superb - 136.000 ks

letos TESLA Model 3, se s 300.000 prodanými ks bude v desítce ;-D;-D

+1/−2
9.2.2019 10:35

S13e71i86d84l 21P86e92t44r 1181851735794

Nějak mají problém s pochopením psaného textu, že p.Bláho?

Znovu a pomalu:

Celkem se aut prodalo asi 6 mil., z toho čistých elaut cca 300 tis . Výpočet procent ponechám na Vás pokud tuto disciplínu zvládáte ..;-D

+3/0
9.2.2019 13:23

P18e69t59r 71B60l70á21h63a 6250287249343

jakých aut se prodalo celkem 6 mil.?

a čistě elaut cca 300 tis.

co to je za čísla?;-D;-D;-D

0/−3
9.2.2019 14:10

P63e76t51r 19B19l79á22h33a 6840157979493

pro vaši představu jen Tesla prodalo celkem více jak 500.000 ks, jinak Vám posílám přehled za rok 2018, auta v tabulce obarvena modře jsou čisté EV, černě plug-in hybridy. Jen loni se prodalo cca 1.200.000 ks čistě elektromobilů:-), možná jste byl od roku 2015 v kómatu, pak jsou vaše znalosti a čísla pochopitelná.

http://ev-sales.blogspot.com/search/label/World

0/−2
9.2.2019 15:10

M35a40r50e12k 44Š12t55ě76t82k92a 4331798632653

Tak jako mnoho dalších lidí, jezdím za prací každý den, nikoliv kolem komína, ale po stavbách napříč naší Republikou, ale kolikrát jsem za posledních pět let potkal nějaké elektroauto, to budou setiny promile vzhledem ke klasickým spalovákům;-)

0/0
9.2.2019 16:57

P91e82t87r 44H66a83r56i61p31r44a45s82a34d 38H73a49j93i13č 5711206453300

No jo, ale celé Česko, to je vlastně jen takový smradlavý komín, kolem kterého jezdíte pořád dokola. Chtělo by to se poohlédnout i jinde. Norsko, Kalifornie... Našlo by se toho možná i víc. Třeba Čina.

0/−2
9.2.2019 20:30

J30i18ř28í 23S72c47h51m70i52d71t 5540523864385

Takže nějaké větší rozšíření jako vždy zabije cena.

+10/0
8.2.2019 20:07

M45a50r47t23i91n 73K18a15r66á61s76e26k 9128423978308

Tak čekat miliony prodaných kusů, když první komerční pokusy o elektromobily byly před 10 lety bylo trochu naivní....

+2/−2
9.2.2019 7:31

P18a53v30e71l 62O78t25i53s21k 2196191607

Chybí vám tam nula, protože :-)první komerční kusy pokusy byly před více než 100 lety

+8/−1
9.2.2019 7:52

M91a73r37t81i50n 45K13a52r65á57s27e71k 9218243508668

Ano před více než sto lety bylo pár "kočáru poháněných elektřinou" a pak jaksi 100 let nikdo elektrické auta nedělal (neexistovaly použitelné baterky).... Pro hnidopichy - ano pár aut na elektřinu bylo v historii taky vyrobených - i škodovkou například, ale šlo spíše o technické cvičení automobilky....

+2/−1
9.2.2019 10:27

S45e55i44d18l 71P32e62t10r 1321241755664

viz Camille Jenatzy r. 1899 .. ;-D

Tenkrát byly též plné noviny "věrozvěstů", které spalovacím motorům nedávaly žádnou šanci ..;-)

+2/0
9.2.2019 9:17

M35a92r11t81i63n 57K23a92r33á94s75e66k 9398543648598

A nějaká souvislost?

0/0
9.2.2019 10:23

M36i57c60h47a37l 57P17t64a74c10e87k 9686202368586

Třeba na to přijdete sám.

0/0
9.2.2019 11:25

P69e46t27r 71H55a44r17i63p11r56a43s50a79d 77H78a27j67i13č 5731736633370

Jó štěstěna je vrtkavá. Někdy se historie opakuje, někdy se poměr sil trochu změní. Dneska věrozvěstové zase káží, že elektromobilita je slepá cesta. :-)

0/−1
9.2.2019 20:35

V38l76a84d45i17s63l69a53v 82B95u45r49y95š91e36k 1919132907504

jako u všeho co začíná, když začínaly mobily a nebo parní lokomotivy, tak taky jich hned první rok nebyly miliony, asi to jinak nejde, že všechno začíná pomalu, co já vím, možná kvůli výrobním kapacitám, možná kvůli něčemu jinýmu, ale nikdy nic novýho nejde tak rychle, jak bychom chtěli a začíná to pomalu, kdyby to stálo 200 tisíc, tak by to začalo rychle, ale nestojí

+3/0
9.2.2019 8:35

P96e46t79r 24M66i84c95h31a70l 2110164611842

Elektromobil nezačíná, ten je tu přes sto let. Neprosadil se kvůli svým omezením, která jsou dnes prakticky stejná.

+4/−6
9.2.2019 9:05

M71a41r18t50i86n 19K36a53r93á56s73e46k 9158403808858

Stejná? Baterky dnes jsou řádově lepší a levnější (což je právě kritická součástka auta)

+2/−1
9.2.2019 10:28

Najdete na iDNES.cz