Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Š89i80m62o91n 61M15a56r61t91y17n91e56k 7303755703216

Ano, pro mne byblo elekroauto ideání. Denně najedu 70 - 100 km. Na dlouhé štreky pak mám jiné auto.

Nabíjení by také nebyl problém.

Jen je to pro mne zatím ekonomický nesmysl.

+14/0
doporučit
8.2.2019 10:07

K46a45r42e70l 40M38a87z81a89č 3387973526389

Co je to platný, když nemám barák a dobrou nabíječkou, tak je to k ničemu. A aby měl doma každý druhý k dispozici 100 kW nabíječku není ani možné. Prostě emobily, jak jsou nyní namyšleny, jsou masově blbost.

+18/−3
doporučit
8.2.2019 7:58

J67i43ř71í 72S28c33h19m43i59d57t 5230733944355

Takže nějaké větší rozšíření jako vždy zabije cena.

+10/0
doporučit
8.2.2019 20:07

M85i53r67o14s19l35a17v 88K69u88c93e57r19a 6318637733322

"K dispozici jsme měli výkonnější provedení, které má baterie s kapacitou 64 kW"

Tolik k odbornosti autora. Jak si někdo může poplest kW a kWh, to vážně nechápu.

+10/0
doporučit
8.2.2019 10:41

T65o32m92á64š 62K88u85c14h96a91ř 3237351978201

"baterie s kapacitou 64 kW"

Je vidět, že článek psal odborník. Ale zjevně na něco jiného. ;-)

+7/0
doporučit
8.2.2019 15:10

D81a25n23i85e64l 68P22a98n70e62k 6342451652390

"...baterie s kapacitou 64 kW a dojezd podle cyklu WLTP..." snad kWh ne?8-o

+6/0
doporučit
8.2.2019 9:01

E37m25i31l 92N57o62v42á69k 1915323440114

Musím uznat, že minimálně interiér Nira vypadá opravdu povedeně, když si vedle sebe dám fotky Nira a holobytu Modelu 3 z předchozí recenze, tak to je nebe a dudy.

Za mě je tohle mezi těmi ostatními elektroúlety asi první auto, u kterého dovedu pochopit, že si ho někdo, kdo úplně nehledí na peníze, a má kde doma nabíjet, koupí na vcelku běžné ježdění na kratších trasách s nějakým snesitelným omezením.

Nicméně způsob uložení nabíjecího kabelu pod podlahou zavazadlového prostoru mi nepřijde úplně nejšťastnější, vyskládávat kompletně celý obsah kufru na silnici někde u rychlonabíječky by se mi opravdu nechtělo.

+6/0
doporučit
8.2.2019 8:05

P63e37t37r 65Č55e27r82n58ý 8357801964396

Když na dálnici vidím jak se mezi kamiony vlečou Tesly (čili auto za 2,5 mil) devadesátkou, tak si říkám, že elektro zatím ne ;-(

+10/−4
doporučit
8.2.2019 9:10

L51a18d73i57s62l15a18v 25T52r97i18s78k89a 4715987870

"Základní má 100 kW a dojezd 289 kilometrů, ta nás ale vlastně nezajímá. Nejspíš se u nás ani nebude prodávat a především s tou jsme nejezdili. K dispozici jsme měli výkonnější provedení, které má baterie s kapacitou 64 kW a dojezd podle cyklu WLTP zajímavých 455 kilometrů. Elektromotor této verze dává výkon 150 kW a točivý moment 395 Nm."

Pane redaktore, neproházely se Vám tam ty kW trochu? Základní verze má opravdu 100kW, zatímco výkonnější verze jen 64kW? Neudává se navíc kapacita náhodou v jiných jednotkách a to v kWh? Watt je označení výkonu a ne kapacity.

+5/0
doporučit
8.2.2019 10:35

J31a57n 14H60r56b72á89č 8824940882

Jsem příznivcem elektromobilů, ale zatím jejich nákup nedává smysl, bohužel. Je to na složitější vysvětlování, takže jen jedna reakce na článek proč ještě ne....

Protože si nekoupím auto nižší střední/nižší třídy za více než 1 mil. Kč, abych šetřil peníze (kolik musím ujet abych si zaplatil rozdíl oproti klasickému spalováku? A bude to hodně i když započteme levnější servis (auto nemá tolik součástek). A určitě když si koupím takto drahé auto, tak nechci přemýšlet nad tím, jeslti můžu topit!!! nebo si zapnout vyhřívání sedaček!!!

Takže, pokud by toto auto dnes stálo stejně, nebo lehce více jako běžné auto, pak to dává smysl, jinak ne. Navíc zatím se to tlačí, ale až bude elektroaut více, zdraží se elektřina, protože vzroste poptávka, to bude další problém, který sníží úsporu. Dalším důvodem jsou drahé a těžké a v případě nehod ne příliš bezpečné baterie ... zatím, věřím, že se v tomto směru udá nějaký zásadnější pokrok co se týče ceny, kapacity, životnosti a rychlosti nabíjení, ale zatím to prostě pro běžného člověka nedává smysl.

+5/0
doporučit
8.2.2019 8:15

M95a61r27e97k 54Š66t95ě21t60k33a 4891618272733

Díval jsem se jen tak za zvědavosti na nový Hyundai Kona (jako budoucí nový vůz) a v benzínové verzi začíná na +400 tisíc, zatímco jako čistě elektro na +900 tisících:-/

+5/0
doporučit
8.2.2019 8:08

D81a95n55i21e84l 67T46o47m92e85k 8369925748806

Neužitečné auto za milion s obrovskou ztrátou hodnoty při dalším prodeji.

Jistě se jich pár prodá pro pokrokové úředníky za cizí peníze.

Což je v souladu s úmyslem tvůrce, protože milion rychlých dobíjecích míst stejně rozvodná síť neunese.

Holota ať čumí a jezdí nákladním rodinným bicyklem.

+6/−3
doporučit
8.2.2019 10:47

P46e57t27r 84P71o32s23p36í85š11i56l 4618904276416

Dovedu si představit, že někdy v budoucnu budu mít elektromobil. Ale nyní jako soukromé osobě, když najedu ročně maximálně tak 15 tisíc km, pořízení takhle drahého dopravního prostředku se mi nevyplatí. Dojezd není až tak důležitý, jestli je 200 nebo 400 km. Stejně ty delší trasy mám tak 3x do roka.

+4/−1
doporučit
8.2.2019 8:36

M91i19r96o79s69l94a54v 26S10u97c43h53y 5200929790590

Sundejte cenu o 70% a lidé se o elektroauta poperou. Jó, ach ano, baterky jsou drahé. No tak si holt budeme muset počkat, než někdo vymyslí něco lepšího. Jedno elegantní řešení ale stále nějak přehlížíme. Jsou to právě hybridy. S nulovými emisemi potřebujeme jezdit v centrech velkých měst - no a tam by stačil dojezd zhruba 20 km (pokud nejste rozvážková služba, ale jen "obyčejný řidič"). Zbytek by to fungovalo jako dosud - ku spokojenosti uživatelů.

+3/0
doporučit
8.2.2019 11:08

P60e80t69r 28M84i52c53h13a10l 2880204731412

Masáž pokračuje. Další nepraktický krumpl za přemrštěnou cenu.

+6/−5
doporučit
8.2.2019 22:45

V83á97c65l89a85v 11V68y93s11u65š83i65l 1871327392540

Elektromobil s dojezdem přes 400 km bych si klidně pořídil, když se do něj vejde čtyřčlenná rodina se dvěma psy a zavazadly a bude stát 300 000,- Kč.

+3/−1
doporučit
8.2.2019 18:08

T31o24m92á41š 90K63u80c41h65a60ř 3317891218371

"Věc se má tak: když u normálního auta podřadíte (pokud to nemá udělat automatická převodovka), elektronika musí spočítat, jaké emise vlastně může motor vypustit, tomu přizpůsobit dávku paliva a pak teprve ze sebe motor může vydat vše, co v rámci limitů umí.

Zdroj"

No, a v tomhle je právě skryt emisní podvod elektromobilů, protože když mu šlápnete na krk, tak se z baterek ždímá násobek energie, a ta energie se se z velké části vyrobila ve fosilních elektrárnách, takže když rozpohybujete tuto 1800 kg těžkou krabici, fakticky se z elektrárny vychrlí obdobné množství CO2, oxidů síry a dalšího svinstva, jako byste to provedli s běžným ropákem, ale z hlediska norem a homologace se tváříme, že to auto je bezemisní, což prostě není pravda. Tento podfuk umožňuje stavět třeba pětitunové elektromobily s ohromnou spotřebou energie a odpovídajícími emisemi jako tank, přesto je formálně ekologické.

Toto by už někomu mělo dojít a normy upravit tak, aby i u elektromobilů zohlednily reálnou spotřebu energie na km a tomu odpovídající emise při dané struktuře produkce elektřiny. Ekologické je totiž pouze to, které spotřebuje málo energie na km, a to 1,8 tunové auto není.

+11/−18
doporučit
8.2.2019 0:40

P25e90t54r 37S89t34e11j68s21k36a89l 3739598214746

Jasne ze to nikomu nedava smysl, ale pockejte, az vlady zakazou spalovaci motory. Potom uz nebude potreba propocty, za kolik km se to vrati. Jina moznost nebude. Auto se patrne stane necim, cim bylo za sociku. Nebo dokonce ze zacatku 20 stoleti, kdy mel autak jenom tovarnik nebo knize - luxusnim zbozim. Za auto i dum v Praze a patrne poklesne i pocet aut v provozu a tvorba kolon a potreba stavet dalsi dalnice. Kdo bude muset cestovat a nebude mit mega pojede vlakem. Jenom se zatim nevi, co bude se stavjicimi vozy, jak dlouho po zakazu registraci novych aut strati registrace i ojetiny. Predpokladam nejake prechodne obdobi 3-4 roky, nez se z novych elektromobilu stanou ojetiny. Mozna to bude driv v Cine, mozna v Evrope. V US zalezi kdo bude u moci, ale nepredpokladam, ze jim vemou zbrane a benzin v dohledne dobe.

+2/0
doporučit
8.2.2019 15:46

V27l29a67d86i25s77l58a64v 51B26u90r65y74š36e14k 1699122437784

pěkný autíčko, začíná se to hezky rozjíždět, kdyby klesla cena k 700 tisícům a podařilo se přidat i pohon zadní nápravy, tak do toho jdu

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:55
Foto

H74o72n38z71a 40T84r27u40s89i90n72a 9780360890676

Snad v každém článku o hybridech nebo elektromobilech se na idnes uvádí kapacata baterie v jednotce pro výkon. Ani tentokrát autor nezklamal R^

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:37

J16i48ř56í 71S91c69h38w75a76c77h 8358814838776

Obvykle se k formálním atributům článku nevyjadřuji ale tady, když už je to přímo v titulku, musím:

"novou elektrokiou" - pane titulkáři, to slovo je pro mne od pohledu naprosto hnusný paskvil Rv

+2/0
doporučit
8.2.2019 10:33

J55i60ř63í 68Ř88e19h40o48ř 9538948586528

"příjemně normální" bylo potřeba. Elektrické auto přeci nemusí mít kávovar, masážní sedačky a design ze scifi filmu.

+2/0
doporučit
8.2.2019 9:53

O46l73d46ř20i36c10h 92O95l98e23š 6123940947

Elektrocentrálu jsem si už koupil. Na cesty bude dobrá.;-)

+2/0
doporučit
8.2.2019 9:11

P31e13t79r 67B43l63á18h49a 6150177169933

Aktuální stav objednávek z Německa Modelu 3: 3.949 ks!!, docela mě toto číslo překvapilo, jen pro představu za celý rok 2018 bylo nejprodávanější EV v Německu - Renault Zoe s 6.360 ks, toto číslo TESLA MODEL 3 překoná už v březnu:-)

Možná porazí i Norsko to zatím vede 5.112 ks.

+2/−1
doporučit
9.2.2019 16:43

V32l74a36d97i26s38l25a32v 48B74u78r33y39š14e88k 1709572777614

perfektní dynamika, dojezd víc jako 600 km, kilometr za 25 halířů, to začíná být zajímavý, když navíc uvážíme, že to jako bonus netráví lidi, tak se to zdá být jasnou cestou do budoucna, je jasný, že majitelý 15letých oktávek 1,9 TDI 66 kW se jich ještě dlouho nevzdají, je jasný že u jejich paneláků je nenabijí kiu a ani si ji za milion nekoupí, ale je to začátek a vyvíjí se to nad očekávání slibně

+3/−4
doporučit
8.2.2019 7:29

Najdete na iDNES.cz