Model se začal vyrábět koncem roku 2006 ve slovenské Žilině a z bran tamního závodu dnes vyjíždí již třetí generace této značky.
Model Cee’d (název byl později změněn na Ceed) umožnil automobilce Kia proniknout na náročný evropský trh, protože oproti předchozímu modelu Cerato byl od začátku vyvíjen pro evropské zákazníky. Test první generace cee’du čtěte zde.
Kromě pětidveřového hatchbacku byl v polovině roku 2007 představen pětidveřový kombi označovaný jako Sporty Wagon (SW). Na začátku roku 2008 následoval třídveřový hatchback pod názvem Pro-Cee’d.
Druhá generace těchto vozů se objevila na ženevském autosalonu v roce 2012. Na začátku července 2013 Kia představila model Pro-Cee’d GT a v lednu 2014 pětidveřový Cee’d GT.
Třetí generace tohoto modelu byla prezentována v roce 2018 opět na ženevském autosalonu, od toho roku také změnil název na jednodušší Ceed (test čtěte zde). V září 2019 Kia představila XCeed, SUV odvozené z třetí generace tohoto modelu. Více o Xceedu čtěte zde.
Model Ceed aktuálně tvoří 28 procent evropských prodejů značky. Od začátku prodeje aktuální třetí generace má na svém kontě už víc jak 200 000 prodaných kusů. Letos byl vůz modernizován, poznávacím znakem je nové logo výrobce vyobrazené zevnitř i zvenku. Nový design se dotkl tří ze čtyř karosářských variant - Hatchback, Sportswagon a ProCeed.
Automobilka Kia je spolu se sesterskou továrnou Hyundai symbolem vzestupu korejských výrobců aut v posledních letech.
Slovenská továrna Kia loni snížila výrobu na 268 200 vozidel. Ve srovnání s rekordním rokem 2019 to představuje pokles o 22 procent, důvodem byla pandemie koronaviru. Více než polovinou (54 procent) se na loňské produkci továrny Kia u Žiliny podílel sportovně-užitkový model (SUV) Sportage, zbytek připadl na modelovou řadu Ceed. Osm procent celkové produkce tvořila elektrická auta a dalších 11,9 procenta vozidla s hybridním pohonem.