Když je Aston Martin moc obyčejný: One-77

  13:22aktualizováno  13:22
Nevíte, jak utratit milion liber? Za umění. Aston Martin totiž popisuje limitovanou sérii jedinečného modelu One-77 jako automobilové umění. Číslo ve jméně značí počet exemplářů, které vzniknou. Má to být nejsilnější a nejdražší Aston Martin v historii.

Aston Martin One-77 | foto: Aston Martin

Jedinečných Aston Martinů bude málo, ještě méně je obrázků a informací o něm. V Gaydonu, rodišti těchto nádherných britských supersportů, další informace tají.

Prozatím se šušká, že sedmdesát sedm vyvolených, kteří budou One-77 parkovat v obýváku mezi obrazem od Moneta a sochou od Dalího, si bude kromě barvy karoserie a materiálu čalounění moci také vybrat, zda bude jejich exemplář pouze dvou, nebo 2+2místný.

Rám auta má být z uhlíkových vláken, karoserie bude hliníková. Dovnitř se nastěhuje ručně stavěný sedmilitrový dvanáctiválec s maximálním výkonem kolem 650 koní. Sprint z nuly na stovku prý bude tohle jedinečné kupé zvládat pod 3,5 sekundy, maximální rychlost určitě překoná třístovku. O kolik to bude, se dozvíme až časem, prozatím se mluví minimálně o 320 km/h.


 

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz