Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Das Kartell: Německé automobilky mají obří průšvih a začínají se hádat

Německé automobilky měly dvacet let přesně koordinovat všechny kroky. Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen se svými prémiovými značkami Porsche a Audi měly úzce spolupracovat. Kartel, který tak mohl výrazně ovlivňovat světový autoprůmysl posledních dekád, vyšetřuje Evropská komise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nedávno pokutovali Microsoft, že neposkytuje informace, teď jim vadí v případě automobilek opak. Jestliže je vadný (např.) monopol Microsoftu, musí být vadný i monopol EK. Jestliže jsou vadné (např.), diesely, proč se řeší několik let po homologacích metodika homologací. Ale k té EK - začínám pochybovat o tom E - je Evropská komice vůbec (pro)evropská?

0 0
možnosti

Zas další pokus EK jak vytáhnout z automobilek miliardy eur... Pokud se automobilky nebudou takto domlouvat na dílech např. platforem, autobaterií, atd. tak se poté samotný výsledek zlevní? Čiže když bude dodavatel dílů dělat pro více automobilek více druhů dílů a ne např, jeden pro všechny bude to levnější? Proboha, všichni vědí že MB, Audi, BMW jsou premierove vozy a hold jsou dražší (ale také kvalitnější). Pokud se to někomu nelíbí, nechť si koupí např. premiérový automobil KIA, Hyundai, apod...

0 0
možnosti

A co je na tom celým špatnýho? Kdyby se tak nedohodli, tak stejně, jeden po druhým, přijdou na to, že třeba stahovat střechu u kabrioletu v rychlosti vyšší než 50 km/h je "drahý" a prostě by to tak vyráběli. Nebo tlak na ceny dílů - mají tlačit jeden po druhým nebo všichni dohromady? Výsledek je stejnej - chtějí nízkou cenu, ale ne zas tak nízkou, aby to dodavatele položilo.

Jasně asi na tom něco špatnýho je. Ale obecně - spolupráce vždycky vedly k lepším výsledkům než válčení. A je historickej fakt, že válčící strany po skončení konfliktu vždycky rozjely větší kšefty než měly spolu před válkou.

0 0
možnosti

nějak nám to v říši skřípe, dieselgate, uprchlíci a ted tohle...

1 0
možnosti

Mam reseni: Pokud se dve firmy tajne domluvi, tak to musi okamzite zverejnit.

0 0
možnosti

Ty jo... počátek další ekonomické krize je v dohledu...... My jsme na autoprůmyslu vysoce závislý a takové pokuty nevěstí nic dobrého.

3 0
možnosti

J21a25n 98G29a28z46d28a

31. 7. 2017 12:26

Němci vždy vše dělají trochu později než ostatní,ale o to důkladněji. Ještě si o tom vedou evidenci. Stejně úzce spolupracují Japonci i Francouzi, v Itálii jsou všechny automobilky rovnou propojeny v jediném koncernu, o Číně se pak nemá moc smyslu bavit, když mají národní hospodářství s částečnou zahraniční kapitalizací. Osobně bych to tak tragické neviděl, pokud bych si nekoupil japonské auto, asi bych přemýšlel o dobře proti krádeži pojištěném německém autě.

0 0
možnosti

Většina evropských automobilek a jejich dodavatelů dnes jede na minimální, ještě udržitelné marži. Automobilky těžce tlačí dodavatele do nižších cen, ale samy ví, že je nesmí nechat padnout. Neměl by pro ně kdo vyrábět. A protože samy nemohou vystřelit ceny nahoru, tak se domlouvají na platformách a standartizaci, aby vyráběly stejné díly ve větších sériích a prodávaly tak levněji a při tom dokázaly platit evropské platy, daně a sociální benefity.

Pokud se podaří do tohoto EK zasáhnout, sesype se automotive v Evropě jak domeček z karet a budou zde jen US a China plechovky a chudí Evropané.

13 0
možnosti

Upřímně řečeno, kdyby automobilky odkoukaly třeba zvyky z letadel, tak tam se běžně mění motory různých výrobců podle toho kdo jaké preferuje.

2 0
možnosti

no Brexit musí někdo zaplatit a oškubat automobilky je tak sociální

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie v bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...