Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan na autosalonu v Detroitu skicuje koncept nového elektrického SUV QX Inspiration. | foto: Reuters

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

  • 8
„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib, šéfdesignér japonské značky na autosalonu v Detroitu před publikum musel vystoupit sám. Nejnovější kreaci značky pak namaloval.

QX je obrovitý osmiválcový model Infiniti. Mohutný terénní vůz postaven na základech fullsize SUV Nissan Armada, který se představil v roce 2004, dnes už je v nabídce druhá generace. Postavili ho hlavně pro Ameriku a arabské šejky, kteří hrdlem nádrže prolévají hektolitry benzinu.

Elektrický koncept naznačující podobu nástupce naskicoval před objektivy fotoaparátů rovnou na detroitském stánku Infiniti šéfdesignér značky Karim Habib, donedávna vedoucí designateliéru BMW, kde ho předloni nahradil Jozef Kabaň

Koncept Infiniti QX Inspiration na autosalonu v Detroitu

Značka, která je součástí aliance Renault-Nissan, musela při tiskové konferenci ukázat publiku pouze animace. Koncept si totiž těsně před tím, než měl vyjet slavnostně na podium, „postavil hlavu“. A technici ho nedokázali rozpohybovat. Slavnostní odhalení se tedy muselo obejít bez hlavního hrdiny. Auto vyjelo ze zákulisí expozice značky v detroitském Cobo Centru až následně. Automobilka nespecifikovala, jaké trable koncept postihly, uvedla jen, že vůz měl technické potíže.

Koncept je 456 centimetrů dlouhý a oproti dnešnímu zavalitému QX je to opravdický atlet. Autosalonový koncept si dovolí i takovou parádičku, jako jsou od sebe otvírané dveře a chybějící prostřední sloupek, které sériová auta z bezpečnostních důvodů mít nemohou.

Sněhobílý koncept má parádní futuristický interiér vyfintěný ručně zpracovanou kůži a dřevem, místo zpětných zrcátek kamery a stojí na dvaadvacetipalcových kolech.

Kabina má zcela rovnou podlahu, v níž je ukryt elektrický pohon. Koncept se chlubí také systémem autonomního řízení: když ho šofér aktivuje, elektromotorky odsunou pedály a knipl nahrazující volant, aby zbytečně nepřekážely.

Koncept Infiniti QX Inspiration na autosalonu v Detroitu

O elektrickém pohonu automobilka prozradila, že na každé nápravě spočívá jeden elektromotor, systémový výkon soustrojí je 489 koní (360 kw) a točivý moment 800 Nm. V podlaze uložený akumulátor s kapacitou 115 kW prý umí zajistit autonomii přes 600 kilometrů na jedno nabití.

QX Inspiration Concept přetaví Infiniti do sériové podoby možná už příští rok. Od roku 2021 chce značka, která český trh opustila v roce 2016, nabízet výhradně elektrické modely.