Kapesní velkoprostor pro milánské taxikáře

aktualizováno 
Zelený taxík pro obrovskou čtyřmilionovou aglomeraci druhého největšího italského města představil Volkswagen na Hannoverském veletrhu. Koncept Milano Taxi ukazuje některá technická řešení, která uvidíme na sériových elektrovolkswagenech.

Volkswagen Milano Taxi | foto: Volkswagen

První elektrický volkswagen má vyjet v roce 2013. Čistokrevný taxík podle představ konstruktérů a designérů je vlastně kapesní MPV, tvary lehce vzpomínající na ikonu hippíků Volkswagen Transporter T1. Milano Taxi patří do rodiny malých volkswagenů dříve nazývaných UP!, dnes New Small Family, které se budou vyrábět v Bratislavě i se značkami Škoda a Seat.

Zelenočerné lakování dostal na počest taxíků, které po metropoli Lombardie, od které si koncept vypůjčil jméno, jezdily po před desítkami let (byly to první Fiaty Multipla na základech Fiatů 600). Retrostyl korunují pneumatiky s bílými bočnicemi.

Bohatě prosklené tělo milánského taxíku s německým pasem má míry 373 x 166 x 16 (délka x šířka x výška).Milano Taxi ale není žádné pírko, váží jeden a půl tuny. O pohon se stará 85kilowattový elektromotor (115 koní), který rozdovádí zelený taxík až na stodvacetikilometrovou rychlost. Třísetkilometrový dojezd na plně nabité Li-ion baterie by měl na celodenní službu v ulicích Milána stačit. Baterky uložené pod podlahou se z 80 procent nabijí za jedinou hodinu.

Volkswagen Milano TaxiVolkswagen Milano Taxi

Většinu funkcí na palubě obsluhuje šofér přes velký dotykový displej. Druhý s nabídkou různých funkcí (mimo jiné klimatizace) je připraven i pro cestující. Řidič s ním ovládá taxametr a navigaci, pasažéři se zase dovědí kolik za cestu zaplatí a za jak dlouho budou v cíli. Nechybí také průvodce po pamětihodnostech města a třeba i aktuální zpravodajství o počasí díky přístupu na internet. Samozřejmostí je možnost platby kartou.

Ještě zajímavější je ale architektura interiéru. Vepředu je totiž pouze sedadlo řidiče, na místě spolujezdce je ohrazený prostor pro bagáž a cestující si hoví ve velkém prostoru na zadních sedadlech. Boční velké dveře pro posádku jsou jen u chodníku a jsou posuvné, řidič má klasické otevírací. Zadní dveře do malého kufru jsou křídlové, asymetricky dělené.

"Úplně prvním volkswagenem na elektřinu však nebude připravovaný nejmenší model této značky, ale její bestseller Golf. Volkswagen chce elektromobily vyrábět od roku 2013," uvádí automagazín AutemBezpečně.cz.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

S nastartováním elektromobility pomáhá Volkswagenu kancléřka Merkelová

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila výrobu elektromobilu Volkswagen...

VIDEO Volkswagen má v německé politice speciální postavení, PR mu dělá sama kancléřka. „Je důležité, aby...

Uhasit elektromobil je problém, baterie může kdykoli znovu vzplanout

Hořící elektromobil značky Tesla hasilo na padesát hasičů. (4. října 2019)

VIDEO Požár elektromobilu značky Tesla po nehodě v Rakousku ukázal, jak těžké je pro hasiče vypořádat se...

Návrat solárních panelů. Nové elektromobily se jimi budou dobíjet

Lightyear One

VIDEO V dobách, kdy byly elektromobily jen futuristickou záležitostí, se u konceptů hojně experimentovalo...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Audi míří k zásuvce: s hybridy dorazí elektromobily na nových základech

Elektrické koncepty Audi

VIDEO Elektromobily mohou mít docela jinou architekturu: baterky v podlaze, elektromotory přímo dole v...

Cupra Tavascan potvrzuje podobu nové elektrické škodovky

Nový elektrokoncept automobilky SEAT: Cupra Tavascan

VIDEO Seat občas představí něco, co se následně ukáže jako kromobyčejně pozoruhodné. To může být také...

  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

  • Další z rubriky

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

Premium

Fiat slaví 120. narozeniny. Nejzábavnější modely mají své fanoušky dodnes

Fiat slaví 120 let od vyrobení svého prvního auta. My jsme se ohlédli do historie, abychom si připomněli, které modely...

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz