Kapesní velkoprostor pro milánské taxikáře

aktualizováno 
Zelený taxík pro obrovskou čtyřmilionovou aglomeraci druhého největšího italského města představil Volkswagen na Hannoverském veletrhu. Koncept Milano Taxi ukazuje některá technická řešení, která uvidíme na sériových elektrovolkswagenech.

Volkswagen Milano Taxi | foto: Volkswagen

První elektrický volkswagen má vyjet v roce 2013. Čistokrevný taxík podle představ konstruktérů a designérů je vlastně kapesní MPV, tvary lehce vzpomínající na ikonu hippíků Volkswagen Transporter T1. Milano Taxi patří do rodiny malých volkswagenů dříve nazývaných UP!, dnes New Small Family, které se budou vyrábět v Bratislavě i se značkami Škoda a Seat.

Zelenočerné lakování dostal na počest taxíků, které po metropoli Lombardie, od které si koncept vypůjčil jméno, jezdily po před desítkami let (byly to první Fiaty Multipla na základech Fiatů 600). Retrostyl korunují pneumatiky s bílými bočnicemi.

Bohatě prosklené tělo milánského taxíku s německým pasem má míry 373 x 166 x 16 (délka x šířka x výška).Milano Taxi ale není žádné pírko, váží jeden a půl tuny. O pohon se stará 85kilowattový elektromotor (115 koní), který rozdovádí zelený taxík až na stodvacetikilometrovou rychlost. Třísetkilometrový dojezd na plně nabité Li-ion baterie by měl na celodenní službu v ulicích Milána stačit. Baterky uložené pod podlahou se z 80 procent nabijí za jedinou hodinu.

Volkswagen Milano TaxiVolkswagen Milano Taxi

Většinu funkcí na palubě obsluhuje šofér přes velký dotykový displej. Druhý s nabídkou různých funkcí (mimo jiné klimatizace) je připraven i pro cestující. Řidič s ním ovládá taxametr a navigaci, pasažéři se zase dovědí kolik za cestu zaplatí a za jak dlouho budou v cíli. Nechybí také průvodce po pamětihodnostech města a třeba i aktuální zpravodajství o počasí díky přístupu na internet. Samozřejmostí je možnost platby kartou.

Ještě zajímavější je ale architektura interiéru. Vepředu je totiž pouze sedadlo řidiče, na místě spolujezdce je ohrazený prostor pro bagáž a cestující si hoví ve velkém prostoru na zadních sedadlech. Boční velké dveře pro posádku jsou jen u chodníku a jsou posuvné, řidič má klasické otevírací. Zadní dveře do malého kufru jsou křídlové, asymetricky dělené.

"Úplně prvním volkswagenem na elektřinu však nebude připravovaný nejmenší model této značky, ale její bestseller Golf. Volkswagen chce elektromobily vyrábět od roku 2013," uvádí automagazín AutemBezpečně.cz.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Napříč republikou na baterky. Bez nabíjení, courání a hlavně plynule

Hyundai Kona Electric

Rozumný člověk jede z Prahy do Ostravy vlakem, je to rychlé, pohodlné, levné. Jezdí tak i lidé z...

Čínská značka Aiways chce v Evropě pronajímat elektrická SUV

Autosalon Ženeva 2019

Čínská automobilka Aiways hodlá v příštím roce uvést na evropský trh sportovně-užitkový vůz s plně...

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

V Liberci vyvíjejí elektromobil pro mladé, má stát pod tři sta tisíc korun

Nějak takto bude dvoumístný elektromobil vypadat. Má sloužit mladým lidem nebo...

Liberecká univerzita spolupracuje s českou firmou Combatra na vývoji malého městského...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

VIDEO Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch...

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Najdete na iDNES.cz