Kapesní velkoprostor pro milánské taxikáře

aktualizováno 
Zelený taxík pro obrovskou čtyřmilionovou aglomeraci druhého největšího italského města představil Volkswagen na Hannoverském veletrhu. Koncept Milano Taxi ukazuje některá technická řešení, která uvidíme na sériových elektrovolkswagenech.

Volkswagen Milano Taxi | foto: Volkswagen

První elektrický volkswagen má vyjet v roce 2013. Čistokrevný taxík podle představ konstruktérů a designérů je vlastně kapesní MPV, tvary lehce vzpomínající na ikonu hippíků Volkswagen Transporter T1. Milano Taxi patří do rodiny malých volkswagenů dříve nazývaných UP!, dnes New Small Family, které se budou vyrábět v Bratislavě i se značkami Škoda a Seat.

Zelenočerné lakování dostal na počest taxíků, které po metropoli Lombardie, od které si koncept vypůjčil jméno, jezdily po před desítkami let (byly to první Fiaty Multipla na základech Fiatů 600). Retrostyl korunují pneumatiky s bílými bočnicemi.

Bohatě prosklené tělo milánského taxíku s německým pasem má míry 373 x 166 x 16 (délka x šířka x výška).Milano Taxi ale není žádné pírko, váží jeden a půl tuny. O pohon se stará 85kilowattový elektromotor (115 koní), který rozdovádí zelený taxík až na stodvacetikilometrovou rychlost. Třísetkilometrový dojezd na plně nabité Li-ion baterie by měl na celodenní službu v ulicích Milána stačit. Baterky uložené pod podlahou se z 80 procent nabijí za jedinou hodinu.

Volkswagen Milano TaxiVolkswagen Milano Taxi

Většinu funkcí na palubě obsluhuje šofér přes velký dotykový displej. Druhý s nabídkou různých funkcí (mimo jiné klimatizace) je připraven i pro cestující. Řidič s ním ovládá taxametr a navigaci, pasažéři se zase dovědí kolik za cestu zaplatí a za jak dlouho budou v cíli. Nechybí také průvodce po pamětihodnostech města a třeba i aktuální zpravodajství o počasí díky přístupu na internet. Samozřejmostí je možnost platby kartou.

Ještě zajímavější je ale architektura interiéru. Vepředu je totiž pouze sedadlo řidiče, na místě spolujezdce je ohrazený prostor pro bagáž a cestující si hoví ve velkém prostoru na zadních sedadlech. Boční velké dveře pro posádku jsou jen u chodníku a jsou posuvné, řidič má klasické otevírací. Zadní dveře do malého kufru jsou křídlové, asymetricky dělené.

"Úplně prvním volkswagenem na elektřinu však nebude připravovaný nejmenší model této značky, ale její bestseller Golf. Volkswagen chce elektromobily vyrábět od roku 2013," uvádí automagazín AutemBezpečně.cz.

Autor:

Dakar 2019

Rallye Dakar 2019 probíhá 7. - 17. ledna. Letošní 41. ročník se pořádá výhradně na území Peru. Trasa Rallye Dakar 2019 je rozdělena na 10 etap s celkovou délkou přes 5500 km. Z toho sedm etap se pojede na písku.

Nadcházející etapy:
15. 1. (San Juan - Pisco )
16. 1. (Pisco)
17. 1. (Pisco - Lima)

Na start letos Dakar přilákal i 26 Čechů. Mezi nimi jsou: Aleš Loprais, Martin Kolomý, Martin Prokop, Martin Macík. Kompletní seznam českých jezdců a přehled etap pro Dakar 2019 najdete zde

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Bodový systém funguje, chceme ho zpřísnit, říká šéf dopravní policie

Zakladatel Českého sdružení dopravních nehod Stanislav Vondruška (vlevo) a šéf...

V uplynulém roce při dopravních nehodách v Česku zemřelo nejvíce lidí za poslední tři roky. Situaci na silnicích...

S revolvery na roboauta a blokování nabíječek. Tak Američané brání pokroku

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...

Na doby první průmyslové revoluce, kdy dělníci rozbíjeli stroje, protože se báli, že jim seberou práci, začínají...

Česko jde do Bruselu na kobereček kvůli ovzduší. Evropa bojuje s prachem

Smogová situace v Plzni.

Zítra, 11. ledna, jedou do Bruselu zástupci českého ministerstva životního prostředí. Musí tam prezentovat, jak se...

Další z rubriky

Až auta vymřou, chodící hyundai zdolá každou překážku

Hyundai představilo vylepšený prototyp "chodícího vozidla".

Dostane se i tam, kam nevedou žádné silnice, třeba po katastrofě v chemičce přeskáče všechny trosky a záchranáře...

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Eldorádo s terénobijcem z Tatarstánu. Češi přestavěli kamaz na autobus

Terénní bus jde proti Unimogu.

Kamazy opět jezdí na špici dakarské rallye, která už po jedenačtyřicáté odstartovala s novým rokem. Občas je potkáme i...

Najdete na iDNES.cz