Diskuse k článku

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce snížit limit nákladu. Ale potíž bude hlavně v tom, že vážení přetížených kamionů v Česku vázne. Ve Francii zato loví i přeložené dodávky. Kapitálním úlovkem bylo auto přetížené o čtyři tuny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i54r11o17s43l10a80v 21V48y88k39o42u47p64i23l 3980906203745

Nevím, proč se už dávno neměří. Určitě by to na sebe vydělalo. Všude jsou koleje po 1/2 roce znovu.

+5/0
16.7.2018 15:17

D98a50v32i62d 54K38n66a20p73e61k 8397244706295

Ten polský řidič BMW s naloženým náklaďáčkem na přívěsu, co téměř z přívesu přepadává zpět, asi bude opravdu znalec vyhlášky a obzváště pojmů jako celková hmotnost soupravy, hmotnost nákladu, zabezpečení nákladu.

0/0
16.7.2018 11:36

D40a17v22i12d 21K63n22a95p66e96k 8457734416635

Tipuji, že ta přetížená dodávka ve Francii má bulharskou nebo rumunskou SPZ a sedí v ní, co mají kočovný způsob života a valí do Francie nebo Anglie pro sociální dávky. A v dodávce si tipnu tak 15 lidí.

0/−1
16.7.2018 11:33

P63e65t23r 12V80a85r85g10a 3595633890410

No myslím, že nejvíc naše silnice ničí špatné kvalita práce a ještě horší pokusy o opravy (typu - místo jámy udělám bouli; oprava, co se po zimě rozpadne, opravy každý rok na stejném místě atd.)

0/0
16.7.2018 10:41

J44a59n 58H58a93v60r71d31a 2738126821838

Ale to jen půlka reality.

Přetížené zejména kamiony zničí sebelíp udělané silnice. Proč myslíte, že v DE, AUT, FRA a dalších zemích, kde silnice mají fakt pěkné, provádí tolik kontrol na přetížení?

+3/0
16.7.2018 12:46

P30e90t44r 90V37a29r51g89a 3255693530760

Asi ano. Ale když si přečtete články, že stavbaři při větší rekonstrukci, zjistí, že silnicím chybí podklad, tak na tom ani něco bude.

Před týdnem (či dvěma) začali opravovat např. D6 u Kladna. Tak jsme si říkal, že to jen mírně odfrézují a přeasfaltují. Nejdříve to tak vypadalo, ale dneska ráno, když jsme ji po mostě přejížděl, tak jsem jasně viděl, že to odfrézovali od na podklad a podle toho jakou to mělo barvu, konzistenci a jak lehce se v tom bagr do hl. 20 cm rýpal (plošně) - tak to vypadá, že to nalili jen na udusanou hlínu - rozhodně tam není beton či kámen. To jsme tedy čuměl.

Tím jsme ale pochopil příčinu kolejí na silnici (stejné to asi bude na D7 - neb tu opraví a do roka jsou tam koleje zase

+1/0
16.7.2018 13:57

J25i65n82d16ř64i73c93h 20Š30k34o77p21e45k 4125161130395

on tam podklad nechybí, jen je tam prostě dimenzovaný na nižší zatížení.

U silnic, které vznikly v trasách původních cest naprosto běžné.,

Opravdu se nedělaly silnice tak, že se v trase odtěžil 1m, udělalo podloží na únostnost 50 t kamionu a pak položil asfalt

0/0
18.7.2018 9:22

P81e14t15r 71V62a39r59g22a 3835273750420

Jenže to mne překvapuje - protože už stará Liazka s vlekem odvezla (byť nižší rychlostí) ten samý náklad do dneska kamióny. Vždyť ty dálnice a silnice R se nepostavily v tobě kdy top náklaďák byla V3S

0/0
18.7.2018 9:30

J98i96n52d31ř38i17c13h 44Š12k76o95p85e27k 4115241350695

mluvím o silnicích, které vznikly v trase původních cest. Dálnice se asi stavěly trochu jinak.

Liazky s vlekem byly malinko lehčí, maximálně kolem 40 t. Velkou roli bude hrát taky četnost zatěžování silnice, dnes je provoz o několik řádů vyšší

+1/0
18.7.2018 10:33

P96e27t98r 26V22a13r34g50a 3705223360100

aha, já myslel, že reagujete na moji poznámku ohledně D6 a R7, dnes D7 (tak je to taky "na hlíně")

četnost je rozhodně vyšší, to nepopírám

Ano Liaz max. kolem 40t, kamion dnes max. 48 t

Ale za komančů se zase hodně přesouvala vojenská technika - a takový tank na podvalníku (většina jela vlakem, vím) taky nebude sranda

0/0
18.7.2018 10:39

M11i59r12o40s79l69a21v 93K93a69š69p16a15r 3852607751971

Nejmarkantnější je to u klaďařů, přes Vysočinu valí dva, u rakouských hranicích to přemanipulují a dál už jedou tři

+3/0
15.7.2018 20:47

J67i27n37d81ř26i96c10h 74Š28k73o37p55e13k 4385891900415

přesně tak, ty dvě soupravy jsou přetížené tak, aby za hranice ta třetí nejela napůl prázdná

+1/0
16.7.2018 7:08

P77e35t35r 73K89e10t22t74n67e66r 1467392154281

Zažil jsem v Rakousku vězení osobních aut. Češi, Slováci a Poláci tam zanechali mnoho palet nákladu. Ono když fabie vezme cca 400 kg a jede tam 5 lidi tak vody a piva je lepší koupit u moře. Ale to neničí silnice. Jen to potřebuje více metrů na zastavení. Tak proč u nás nemůžeme vážit cca 5% kamiónů. Při těch cenách pokut a plateb za tunu to musí vydělávat .....

0/0
15.7.2018 20:25

F18r63a80n64t16i50s49e35k 61M43i22k52e86s 8943957930932

Do Fabie se nevejde soucasne 5 osob a 400 kg nakladu.To jste asi Fabii nikdy nevidel a nenakladal.

0/0
15.7.2018 21:39

P50e41t77r 40K56e46t17t75n85e59r 1557902334191

Viděl ale do fabie se to ani dát do té váhy. Tuším 380kg. A to včetně osob.

0/0
15.7.2018 22:15

P73e15t97r 69V88a65r98g83a 3725323230540

když to bude kombík + něco na střechu, tak asi dá

0/0
16.7.2018 10:36

J70a67n 49O60n86d22r33o53u93š51e20k 5316249696398

Vim, ze me tady asi ugrilujete, ale problem je v zakazech a omezenich. Nikdy nelze stihnout vse zakazat. Vzdycky se najde dira. Tu traktor co je vlastně nakladak, tu dodavka co uveze 5t. Tu jizda mimo dalnici a podobne. Kdyby nebylo zákazu, nebyly by ani tyto problemy.

+2/−1
15.7.2018 20:15

J32a37n 19O91n88d53r67o35u92š40e13k 5726839306458

Vim, ze

0/0
15.7.2018 20:13

V42l18a51s89t46i33k 13C63e46r11n30y 5658693238284

Co misto snizeni limitu zvysit pokutu za pretizeni???

+1/0
15.7.2018 19:37

P85e45t44r 71S57u73c50h17ý 1538249474396

pokuta je naprosto dostatečná (do těch 500000), problém je v tom, že skoro nikoho nekontrolují, takže je ani nerozdávají. Jestli se má něco zlepšít, tak nemůže být pravděpodobnost že vás zrovna zastaví 1:100000

+1/0
15.7.2018 19:53

Č39e67s97t68m64í27r 11K20u16b58á39č48e93k 3883297673127

Raději chytají 55km/h 15m za začátkem obce...

+1/0
15.7.2018 21:23

J51i30n64d71ř55i38c82h 17Š24k17o27p56e71k 4165281880585

ono totiž radarem jaksi nejde vážit. A když váhy nemají....

0/0
16.7.2018 7:08

J61a55n 92H86a81v35r40d54a 2298266791268

Ale oni by ty váhy mít mohli, jen chtít.

Navíc, pokud by byl opravdový zájem, tak by minimálně ke každé mýtné bráně mohl patřit vážící systém. Ty systémy jsou běžně používané v některých tunelech (ugh, proč vlastně zrovna v tunelech, že?) a na některých místech informativně...

Takže jen chtít.

+1/0
16.7.2018 12:50

J70i46ř66í 91S77c14h30m58i20d70t 5650553474105

Ale občas i chytají, co nechytají jsou roury místo výfuků a nedovolené úpravy, které znamenají, že vozidlo je nezpůsobilé provozu a načipovaná elektro kola nebo elektro kola s nedovoleným výkonem motoru na cyklostezkách:-(.

0/−2
15.7.2018 19:28

J55o54s80e33f 51H25o41n76e41š 7561612820613

Důležité je zatížení na nápravu a to je do 10 tun-tak jako v ostatních státech

+1/0
15.7.2018 19:20

J70i12n25d62ř51i10c80h 83Š61k96o40p90e88k 4575521910685

určitě ;-D

Pochybuju, že výrobce bude dělat zbytečně nápravu navíc, protože si řekne, že trouba dopravce bude soupravu přetěžovat, tak ať tam je rezerva ;-D

0/0
16.7.2018 7:10

L77i88b66o32r 25M68o87u73č78k79a 1708257645432

to je jen o rozlozeni hmotnosti ... v Rakousku maji celkovou vahu mnohem nizsi jak ve zbytku stredni Evropy ...

+1/0
16.7.2018 10:46

J50o62s71e52f 27H62o18n82e92š 7751962400903

Celkovou hmotnost mohou mí nižší,ale na argument poškozování silnice je důležité zatížení nápravy

0/0
16.7.2018 11:00

J39o32s69e40f 79Š78á11t65a72v35a 2194781436469

Když jsme vyráběli a posílali konstrukce do Německa a Rakouska,tak první co šoféři chtěli,kde je možnost naloženej kamion převážit.A okamžitě po naložení tam jeli.A kolikrát přijel zpátky že je přeloženej třeba o třista kilo,o půl tuny,že to chce ubrat.Pokud to bylo do Česka,tak jim nevadilo přeložení klidně o pět tun.

0/0
16.7.2018 20:10

L73e84o77p65o24l73d 33H60o21r27á41k 4862578289252

Neschopnost českých politiků vyřešit známé problémy je pověstná a je příčinou toho, že jsme tam, kde jsme.

+3/0
15.7.2018 18:28

J26i23n15d61ř59i15c79h 12L81u40k33e35š 3219794313910

Uplne nejucinejsi by bylo dat odpovednost za pretizeni i na odesilatele. Dokud je vse na ridici, akorat se na to slusni chlapi vykaslou. Pohlidat pily, piskovny, vytipovat, kde se pretezuje. Jezdil jsem kamionem 7 let, moje Scania tenkrat zatizeni naprav neukazovala. Vsechno byl odhad. Kdyz mne rekli, ze to drevo vazi 25 tun a napsali to do CMR, musel jsem jim bud verit a nebo hledat fabriku s vahou v okoli, na coz neni nikdo zvedavy a stejne by mne mohli pokutovat i pri tom hledani. Vozil jsem pokazde neco jineho, chlap na pile naklada den co den stejne baliky. Nektere naklady bylo tezke uz jenom odhadem rozmistit, abych nepretizil tahac, natozpak odhadovat celkovou vahu. V Nemecku Vas pretizeneho a spatne zakurtovaneho z fabriky nepusti. Asi tak...

+14/0
15.7.2018 16:27

L72i26b96o45r 56M83o95u63č92k27a 1538537135262

je to tak .. kamos jezdil pro Plzensky pivovar .a tam musel nabrat , co se veslo, idkyz vedel, ze je pretizeny. Pokud by nevzal, bylo plno jinych dopravcu, kteri by volne misto zalepili ... je to hlavne o to, kdo naklada.

0/0
16.7.2018 10:51

J15í55ř49í 53N54o92v31o31t25n31ý 2562705724149

Polak s platakem nalozenou dodavkou je fakt kaskader. To mu nekde v zatacce ulitnou, tak to bude ficak. Holt co chtik od polaku. Jinak ted je moda bulhari a rumuni tahaji vraky z Nemecka. Take vse na plataku nebo na dodavce a k tomu jeste plato za ni. Opet kaskaderi .

0/0
15.7.2018 16:06
Foto

J63a68k52u57b 39M86a17ř61í46k 8470922347496

Jasně, navíc, když se na Svitavske vleče do kopce kamion z Polska 20km/h,ale na šedesátce z kopce valí 90,protože to neubrzdi, tak určitě není přetížený... Když k nám do práce přijede kamion, má naloženo 33palet, každá 1200kg,tak si říkám, že na silnici bych ho potkat nechtěl

+7/0
15.7.2018 14:55

V87á63c24l57a95v 15P27o47l16á80k 1665762150850

Kapitální úlovek z Francie podle způsobu naložení tipuji na řidiče původem z teplejších krajin.

+11/−1
15.7.2018 14:24

K26r75y53š90t62o61f 74L48a70n69í81k 1809980615465

proste rozvojova zeme

0/0
15.7.2018 20:59

S13t90a24n66i85s69l83a76v 37K31o31z83d49e49r20k56a 8526217498105

Klasika - arabové jezdí domů a auta spíše připomínají pyramidy na kolečkách. Cestou přes francii na jih Španělska jsem jich pár viděl. Je to docela síla a člověk si musí dávat majzla při jejich předjíždění nejenoom na provoz, ale i na směr větru, protože není vzácností, že se taková dodávka pod náporem bočního větru buď vydá do strany, nebo rovnou převrátí. Zvláť když mají na střeše postele, matrace a jiný nábytek.

FR policie už podle mne rezignovala tohle řešit, ale auto z článku už byl zřejmě extrém i na ně...

0/0
16.7.2018 17:10

P79e79t70r 87M48i32c21h20a32l 2930444391782

Pan Dvořák si plete hmotnost nákladu a soupravy. Těch 48 tun není náklad.

+8/0
15.7.2018 13:09

P75e46t97r 84B76á53č49a 8235846385345

Boha jeho tak on uz tam zase sedi, ja myslel, ze tenhle stavar uz konecne odtahne ;-O

A jeste do clanku nezapomenou narvat dodavky a k tomu tu uzasnou fotku ;-D

+1/−2
15.7.2018 11:06

R76o90b90e70r43t 47M60a95t58u21l36a 8567489126275

Silnice spíš ničí to, že jsou stavěné na koňský povoz. Jak jinak si vysvětlit, že jsou na mostech i na hlavních tazích cedule max. 12,15 a pozor támhle mají povolené zatížení dokonce 20 tun;-D

Takže jestli má kamion 40 nebo 43 už je celkem jedno:-P A ti co nejvíc volají pro vážení by se měli nejdřív možná podívat do svého techničáku, aby mohli jít příkladem a toho svého miláčka co neuveze legálně ani 400 kilo nepřetěžovali;-)

+6/−3
15.7.2018 11:02

P84a88v14e16l 49J82e97ř72á39b27e25k 7211222424727

nezáleží ani tak na nákladu, ale na tlaku na jednu nápravu. Pokud vidím naložené kamiony, které mají třetí nápravu zvednutou, tak si nedělejme iluze, že takový kamion má na jedné nápravě maximálně 9 tun.

0/−4
15.7.2018 10:17

P63e81t93r 92N44ě98m19e36c 4800973270527

Návěsy mají první nápravu zvedlou právě proto, že jsou prázdné, tak aby zbytečně nehoblovali gumy a snížila se spotřeba phm. Některé návěsy umí zvednout i třetí nápravu-ze stejného důvodu.

+11/0
15.7.2018 14:47

P48a17v41e97l 47J87e28ř41á23b66e45k 7361162914127

Nebavím se o prázdných kamionech, ale naložených se zvednutou nápravou. A následně o tlaku náprav na vozovku

0/0
15.7.2018 17:34

P86e64t93r 64N61ě33m29e93c 4200443360697

Jenže takové nejsou. Pokud nemají poruchu a to se nestává.

+1/0
15.7.2018 18:28

M53a30r17t19i23n 14B83a88ž45a57n28t 8976682725343

Polovina voblud jezdí přetížená, a točvolanti budou furt mlejt, jak je to těžký ubrzdit. No jasně, ale proč vy géniové???

+3/−5
15.7.2018 10:08

P41a65v43e15l 73J13e85ř51á89b54e90k 7341492614527

Copak vobludy, ale osobáky na dovolenou.

Tam jsou potom řidiči co denně jezdí ve svém osobáčku sami zděšení, že při cestě na dovolenou s rodinou a vybavením jim auto brzdí dvakrát hůř.

+3/−1
15.7.2018 10:16

M47a43r84t63i98n 46B12a32ž19a65n62t 8716942765503

Osobáčky jsou většinou pak nebezpečný sami sobě. A jsou aspoň zděšení.

0/−1
15.7.2018 14:44

J88o80s72e87f 70C74h22a74l62u44p22n64ý 3729131494114

Teď mi napadá, na co jsou ty průběžné váhy např v tunelech? No beztak to dospeje k tomu, že vazeni kamionu dostane pod upravou vyhlasky na starost nějaký soukromý subjekt. To, ze (nejen)kamióny jezdi pretizene vi snad každý. Na to nemusím byt ministr (bohudík).

+5/0
15.7.2018 9:42

L97i46b55o13r 37M72o28u21č81k92a 1328587505732

to kontroluje vahu na napravu, zrejme to neumi scitat celkovou vahu soupravy ...

0/0
16.7.2018 10:52

L65e82o29š 80K87o38n62e54č83n11ý 5572627214750

Ťoku, ty už vypadni. Takovej blábol, přetížená auta sice ničí silnice, ale nejvíc silnice ničí to, že je akorát odflaknete, ty vaše Eurovie apod. firmy, které okrádají stát a vy zkorumpovaní politici

+16/−4
15.7.2018 9:40

Najdete na iDNES.cz